" Lisa pergi mana?"
" Lisa pergi rumah makcik Som, minta tolong jahitkan langsir. Lisa nak ganti baru warna krim ni. Dah lama tak ganti, berhabuk. Mak Yam tak meniaga hari ni?"
" Tunggu Lisa, Mak Yam nak ke warung dulu nak kupas pisang untuk goreng pisang. Dah habis pergi la ke warung"
" Mak Yam, Lisa dah pergi kelinik tadi, doktor kata tempat yang terkoyak dah sembuh. Lisa pun tak rasa sakit atau sengal sengal lagi. Bagus juga minum jelly gamat kan"
" Gamat memang bagus."
" Lepas ganti kain langsir lisa pergi ke warung" terus Lisa naik keatas rumah. Lisa meletak kain langsir dihadapan, masuk kedalam bilik. Di ambil handpone, dilihat Lisa meletak semula.
Tiga minggu aku disini, tak ada satu pun message dari dia. Suruh cerai tak mahu lepas. Agaknya siapa buat breakfast, lunch, dinner for him. Bukan aku tak ingat dekat dia, aku ingat, aku sayang tapi aku tak sanggup nak hadapi semua ni. Kesian badan aku. Aku rindu juga dengan dia. Tak apa la Allah maha mengetahui redha dengan dugaan Allah
Sambil berangan siap empat pasang langsir dipasang.
" Kawasan rumah rumput dah potong dan bersih. Tenang aku rasa. " Terus Lisa ke warung Mak Yam.
" Mak Yam, lisa nak goreng pisang panas, lisa nak buat kopi mak yam nak juga?"
" Boleh saja" terus lisa ke bahagian belakang di bancuh air
" Lisa, Umi call Mak Yam baru kejap sebelom Lisa sampai. Umi tanya kabar, Umi tanya bila Lisa nak balik KL. Adik ipar kamu Ad bising suruh kamu pergi negara orang putih dia tinggal tu"
" Mak Yam, Ad di UK. Semalam Lisa cakap dengan Ad. Lisa ingat nak pergi Mak Yam. Ad cakap penghabisan musim bunga nak masuk musim luruh sejuk. Lisa teringin nak tengok salji, daun daun gugur. Seronok kan."
" Pergi lah lisa. Duduk sini pun bukan boleh buat apa. Duduk di KL pun asyik kena pukul saja. Kesian mak yam tengok kamu lisa. Dah tiga minggu laki kamu takcpun datang jenguk, call pun tidak, message pun tak. Bagus la macam tu. mak Yam ni rasa bersalah sangat sangat"
" Biar la Mak Yam, yang penting balasan dari Allah pasti ada. Lisa bukan tak ingat dekat dia lisa pikir tapi lisa benci apa yang dia buat. Kalau ikut hati lisa tak nak maafkan dia. Dia rogol lisa mak Yam. Dia perlaku lisa dengan kasar, mana ada suami macam tu ni anjing Mak Yam. Lisa benci dia"
" Lisa kamu nak ke mana?" Terkejut Mak yam terus lisa bangun berlalu pergi.
" Nak balik kejap, lisa datang period kot"
" Ya Allah budak sorang ni. Lisa.. lisa.. kau Mak yam sayang macam anak"
======
" Mana you pergi?"
" Suka hati I la nak pergi mana pun. You ni kenapa?.Jangan peluk I okay I tak ada mood."
" You kenapa sayang, lately you layan I like i am not your husband"
" You boleh jangan cakap banyak"
" I nak masuk tidur"
" What baru pukul 9. You cuti hilang, kerja minta duit, lepas tu tak balik rumah. Cuba buka mata you tengok keadaan bilik, ruang tamu, dapur kotor. I rimas. Dah berapa lama kita tak make love."
YOU ARE READING
Love You Forever
Roman d'amour' I benci dengan you. Benci sangat sangat. Sampai hati you. I nak you nikah dengan I esok . Kalau tak siap you" ' Baby, baby, listen to me okay. Jangan mengamuk macam ni. I janji I akan nikah dengan you. Esok kita jumpa parents you okay.?" "Mak, aku...