" Rita, ni ada surat dari pejabat peguam dan surat berdaftar dari tempat kerja" Terus Rita menarik surat dari tangan mak nya. Dikoyak sampul dari majikan nya. Berketar tangan Rita membaca surat. Turun naik dada Rita menahan marah. Dikoyak dibaling ke muka adik nya yang sedang menonton TV. Seketika Rita menjerit dengan kuat.
" Kamu ni kenapa?"
" Mak, Rita diberhenti kerja 24jam sebab kes betina sundal tu. Dia orang memang menyusahkan Rita. Sekarang Rita tak ada kerja. Ni surat dari peguam naik mahkamah minggu depan. Rita tak boleh terima semua ni. Dah 2 bulan babi tu tak hubungi Rita. Memang sial la dunia ni. Cuba mak cakap apa Rita nak buat."
" Cuba la Rita pujuk Nazrin. Kan masih sah suami isteri. Mengalah lah Rita. Kan sekarang dah tak ada kerja kita kena turus harap pada dia nak hidup. Bukan senang kamu nak dapat kerja, dengan muka kamu bengkang macam ni dah macam hantu. Tetak kamu pun tak sembuh. MC dah tiga minggu sekarang kena buang kerja terus. Kita nak makan apa?"
" Mak boleh diam tak. Hiss.. nak baik balik dengan dia Rita tak nak. "
Rita tak habis habis menjerit di maki hamun Tan Sri dan Nazrin. Keadaan panas tambah dicucuk oleh ayah nya dengan idea untuk mempergunakan nazrin.
Phone Rita berbunyi, dilihat nombor Nazrin Rita tidak menjawab.
✉ Condo Binjal kena clear out all your things before month end, i surrender back condo to owner. Your parent house too kena move out by month end. I am not paying anything anymore. Tapi I have rented and apartment di PJ, for you and your family. I have paid rental for 6 months. By that time you guys can find job. Rental 700 per month 3 rooms with 2 bathroom. Owner will collect house keys on 31st.
Bertambah kuat Rita menjerit dibaling handphone ke dinding.
" Kenapa Rita?"
" Ayah, jantan tu dah serah balik rumah dengan kondo ke tuan rumah kita kena pindah keluar dari sini hujung bulan. Dia sewa apartment 700 sebulan untuk kita tinggal di PJ, babi tu dah bayar sewa. Sial! Dia tinggal di kondo mewah harga juta dia bagi Rita tinggal di apartment biasa."
" Buat kes Rita. Kita tak boleh mengaku kalah. Kena cari idea. Tuntun duit dekat dia"
" Mak, nak tuntun ape nye, memang sah kita tak akan dapat apa. Tahu kan siapa Tan sri tu. Pasal dia la Rita kena pecat macam tu saja. Ni nak naik mahkamah lagi. Sapa nk bayar duit lawyer Rita. Nak upah lawyer pun tak guna mak, bukti dah cukup dalam CcTV tu. Rita tak mahu cakap apa lagi. "
" Rita, pergi la baik dengan Nazrin, kalau tidak teruk kita. "
" macam mana abang, lagi 2 minggu nak kena pindah barang barang banyak. Nazrin ni memang menyusahkan. Kalau kita bayar sewa sendiri lagi sebulan boleh?"
" Gila kamu 3ribu. Tu dia dah bayar duit flat pindah saja kesana. Malam ni kita siap pack barang sikit sikit."
" Mak, bala apa ni semua terjadi. Ni bank call Rita, duit kereta 2bulan tak bayar. Celaka punya Nazrin. Memang menyusahkan aku. Duit gaji Rita, jangan suruh Rita buat apa pun. Mak, ayah boleh cari kerja lepas ni jangan harap dengan gaji simpanan Rita."
" Berapa banyak simpanan gaji kamu"
" Banyak la mak, 3 tahun dengan anjing tu Rita tak pernah guna duit gaji semua babi tu bagi. Mak ingat Rita tak terasa ka jadi macam ni."
" Sememtara ayah nak dapat kerja boleh la kamu support dulu"
" Rita bukan Nazrin. Ayah cari kerja. Duit kat Kak Liza pun habis banyak, dengan babi tu dah lama tak tidur sama, mana dia nak tunduk kan dia. Tah sekarang tinggal terus di Vipod agaknya. Pasal tu diam terus"
YOU ARE READING
Love You Forever
Romance' I benci dengan you. Benci sangat sangat. Sampai hati you. I nak you nikah dengan I esok . Kalau tak siap you" ' Baby, baby, listen to me okay. Jangan mengamuk macam ni. I janji I akan nikah dengan you. Esok kita jumpa parents you okay.?" "Mak, aku...