Bab 9

17.8K 293 2
                                    

" So good to be back home. Mika, Mina where are you guys." Mika dan Mina keluar dari bawah sofa. Lisa mendukung kedua anak kucing yang semakin membesar. Nazrin memeluk Lisa dari belakang.

" Barang barang rumah semua habis. Kebulur la malam ni suami puan tak ada makan. Semalam isteri dia janji nak masak kari kepala ikan dengan sambal belacan"

" Really ada janji ka? Dah tak ada barang tak payah masak la. Lega!"

" No kita pergi beli sekarang juga before i rape you again. Especially in this color and dress you look gorgeous."

" Baru sekarang En Nazrin tahu yang isteri En Nazrin ni gorgeous?"

" Baru kejap tadi perasaan bila pakai dress labuh ni terbelah sampai atas. Half shoulder ni bagi nampak sexy."

" Nak makan malam atau nak berayat?"

" Jap change my baju then we go. " Nazrin memandu Audi R8 dalam kelajuan sederhana. Sebaik meletak kereta diparking Berjaya Times Square. Berubah air muka Nazrin bila melihat depan mata sendiri Rita bersama seorang lelaki India jalan berpegang tangan.

Rita melepas pegangan tangan lelaki tersebut bila melihat Nazrin dan Lisa.

Ya Allah lindungilah diriku dari dipukul lagi. Doa Lisa didalam hati bila melihat wajah Nazrin berubah.

Terus Nazrin berjalan di pegang tangan Lisa nasuk kedalam mall.

" Why your hand shivering? Kenapa sayang?"

" Lisa takut"

" Kenapa?"

" Lisa takut nanti Lisa kena pukul, jangan lepas marah dekat Lisa apa yang sayang nampak tadi" bergenang airmata Lisa.

" Ya Allah. I am sorry what have i done to you." Nazrin memeluk Lisa.

" Tak pukul Lisa kan?"

" Tak sayang. Jom." Nazrin mengelap airmata Lisa.

" Segannya orang tengok." Lisa senyum dicium pipi Nazrin.
Nazrin memeluk bahu Lisa berjalan menuju ke Cold Storage.

Dari jauh Rita melihat. Hati menjadi panas. Sekian lama Nazrin langsung tidak menghubunginya. Jumaat lepas dia dapat surat untuk hadir ke pejabat peguam untuk proses penceraian.

Dah berbaik dengan bini dia, aku kau tinggal, kau hidup senang dan mewah aku kena tinggal di apartment bodoh. Sekarang aku tak ada kerja. Nasib la hindu bodoh ni bela aku bagi aku kereta, duit. Habis kerjaya aku dah berapa airline aku minta satu pun tak dapat. Ni semua gara gara Tan Sri sial tu. menyusahkan hidup aku. Dendam aku tak habis lagi. Mati la kau Nazrin satu masa bila sampai masa. Aku tak dapat kau bini kau pun tak akan dapat kau juga. Time will come.

Love You ForeverWhere stories live. Discover now