Bab 6

18.9K 351 19
                                    

" Mak Yam, sihat?"

" Allahamdulliah Lisa, kamu sihat ke?"

" Macam Lisa la Makyam."

" Jantan gila tu tak balik ke?"

"Dah sebulan makyam last Lisa jumpa dia, sebelum dia pergi bulan madu. Sekarang dah sebulan. Lisa pun lega juga makyam dia tak balik. Lisa bosan makyam. Dah 6 bulan lisa tinggal sini. Umi pun semalam Lisa sembang tak balik lagi minggu depan atau bulan depan. Sebab nak tunggu sampai kes cerai kak Anna selesai"

" Lama benar Umi dengan daddy kamu di sana. Kejap saja dah 6 bulan kamu kahwin"

" Hmmm...ya la makyam. Perkahwinan ni tak ada erti apa apa pun. Sampai bila pun lisa tak tahu. Pejam celik dah 6 bulan."

" Makyam nak bertanya dengan kamu boleh?"

" Boleh la makyam, makyam kan macam mak lisa. "

" Selama 6 bulan ni pernah ka dia sentuh kamu sebagai isteri?"

" Tak pernah makyam. Tak pernah sekali pun. Lisa pun tak kisah. Lagi bagus Lisa rasa macam ni. Lagi pun lisa tak ada hati dengan dia."

" maaflah makyam bertanya. Kalau menyinggung perasaan kamu.;

" Tak ada la makyam. Lisa ingat nak cari kerja. Bosan macam ni 6bulan dah."

" Iya lah sekurangnya kamu tak bosan kan. "

Selepas bersembang dengan makyam, Lisa solat zohor. Selepas zohor keluar ke ruang tamu di buka TV Lisa menghidang nasi. Selesai makan Lisa kembali ke ruang tamu.
Diambil laptop.

Aku kena ubah watak kampung jadi gadis bandar. Permulaan apa harus aku lakukan. Kalau Ad ada disini kan senang. Ni tiap hari cakap sorang, makan sorang, jalan bandar sorang, berdiri depan cermin besar ni tengok KlCC sorang. Tidur sorang. Semua sorang sorang. Kat sini ada swimming pool. Aku kan champion renang masa sekolah. Step pertama aku patut beli swim wear order dalam. ZALORA pun okay hantar sampai depan pintu. Lepas tu nalam nanti apply kerja. Esok suruh niran drop aku di Pavillion or mana mana change my style. Dressing up to date. Lagipun bukan aku ni bukan hodoh sangat. Rupa aku lawa lagi dari Annabel aka Rita. Aku tak faham sungguh macam mana dia boleh jadi ketua paramugari, muka dia macam plastik cekang aku tengok. Bibir dia nak kata angelina jolie tak juga tebal semacam. Tapi cantik kalau tak masa kan beruk cinta bagai nak rak. Baby mai baby pi. Elok la dua dua pun suka panggil orang babi. Last last dua ekor tu jadi babi.

Love You ForeverWhere stories live. Discover now