" Daddy rindu mummy, Quyyum dah tidur sekarang time, mummy kena layan daddy." Nazrin menarik tangan lisa keluar ke ruang tamu, sekali lagi nazrin cium lisa.
" Nazrin duduk diruang tamu terasa amat tenang.
"Sayang renovate bahagian depan ni?"
" Ya.Lisa sayang sangat rumah ni. Lisa tambah tiga bilik. 3 bulan Lisa kat sini. Macam macam Lisa buat. Nasib abang Mat buat kerja cepat, sebulan siap"
" Tahun ni first day raya kita raya sini, raya ke dua kita balik KL nak?"
" Really? Nak sangat. Amin thank you sayang. Cantik kan concept terbuka macam ni?"
" Sayang boleh Lisa tanya something?"
" Ya. " Nazrin menolak rambut lisa ketepi dicium leher Lisa.
" Sayang rasa apa, masa sayang kena hari tu. Sayang tahu tak lisa takut tengok sayang makan beras, sayang minum air panas, muka sayang bengis sangat. Malam terakhir tidur dengan sayang, sayang mengigau cakap bahasa apa tah. Sayang ketawa dalam tidur, dua kali sayang sebut nama Rita. Malam malam rasa macam ada orang dalam bilik. Bau busuk sangat. Bau hanyir. Lisa takut. next day tidur bilik Quyyum. Sayang tak ingat apa apa?"
" Cuma ingat hari rabu balik rumah, masa nak buka gate, tengah press code lock, macam ada orang sentuh bahu dari belakang. Lepas tu bau colok cina sembayang, then my neck jadi sakit tiba tiba lepas tu i saw shadow keluar dari main door, dia terus masuk datang dekat, i closed my eyes tak sempat nak baca apa pun. Then bila buka mata, rasa sakit kepala, pening lepas tu hidung bau hanyir. Bila dekat dengan sayang bau tu kuat sangat tak boleh nak nafas. Lepas tu tak sedar apa pun. My mind so empty, cuma ingat dekat Rita, i feel i miss her so much. Malam malam masa tidur i feel im sleeping with her, she beside me. Tak ingat apa pun. Separuh sedar dengan tak. Banyak ke makan beras,? semua tu tak ingat"
" Kesian sayang. Lisa kena pukul teruk lagi, tengok ni sampai sekarang kat kepala ni bengkang. Lisa pergi MRI, ada darah beku, doctor bagi ubat makan, next motnh kalau tak pecah doctor nak buat operation to remove. Last week pergi CT scan ketulan semakin kecik. Lisa pun kurang sakit kepala"
" Sorry sayang. I really cant remember bila pukul sayang, bila sayang keluar dari rumah. Tak ingat langsung. Umi bagitahu sayang bawa Rita balik rumah. Sayang tak tahu bila keluar jumpa dia. Bila pergi Thailand, ustaz Ramandhi di Indo datang pun tak tahu. Malam terakhir di Vipod lepas Isya. I heard macam orang menjerit kuat sangat. I think semua dengar, baru sayang rasa boleh nafas betul betul tak bau hanyir, baru perasaan ramai orang dalam rumah tu. Baru tanya Umi where u guys. Ustaz dah pulih rumah tu. I think the best kita jual saja. Tan Sri, orang indian kawan daddy maybe nak beli. We sell fully furnish. Cuma pinggan makan baju baju ambik. Lepas raya, Umi dah book Moving House untuk dia orang pergi kemas barang barang. Nanti kita cari rumah lain. Land house will be good."" Lisa ikut saja. Sayang sekarang tidur malam tak mimpi bukan bukan dah?"
" Tak ada. Cuma mimpi something"
YOU ARE READING
Love You Forever
Romance' I benci dengan you. Benci sangat sangat. Sampai hati you. I nak you nikah dengan I esok . Kalau tak siap you" ' Baby, baby, listen to me okay. Jangan mengamuk macam ni. I janji I akan nikah dengan you. Esok kita jumpa parents you okay.?" "Mak, aku...