Bab 4

15.9K 272 28
                                    

Seminggu selepas majlis perkahwinan, lisa masih tinggal bersama keluarga Nazrin. Sejak kejadian malam majlis perkahwinan pergaduhan antara Nazrin dan Rita, Lisa diserang oleh Rita selepas tamat majlis di hotel ballroom. Sejak kejadian malam tersebut Nazrin langsung tidak pulang kerumah.

" Daddy, Rin kat luar rumah ni, baru sampai." Apa lagi dengan manusia tak reti bahasa ni semua. Pagi pagi phone berkali Rita asyik nak angin, hal dengan sial ni tak habis lagi

Dihempas pintu kereta terus Nazrin masuk kedalam rumah.

Pagi ahad sekali lagi pergaduhan antara Tan Sri, Puan Sri dan Nazrin di meja makan.

" Fuck! Now i cant divorce her. Ni undang undang apa Tan Sri. Mula paksa kahwin lepas tu tak boleh cerai dia. Kalau daddy nak sangat dia, sayang kat dia daddy la patut kahwin, umi ambik jalang ni jadi bini no 2" Panas hati Nazrin dihentak meja makan.

" Jangan kurang ajar Rin. Cakap berlapis, hormat Umi dengan daddy okay"

"Hormat apa? Menyusahkan kan hidup orang, ni semua bala. Why masa Kak Anna nak kahwin you guys dont do all this fucking arrangement thing?"

" Stephen Didn't do anything wrong. This about you not about me and Stephen"

" Sudahlah. Sekarang panggil aku balik untuk apa? I have lot of work to do. Aku dah cukup stress tengok muka babi ni" Terus Lisa bangun dari meja diambil pinggan makan kesinki keluar ketaman melalui pintu belakang.

" disebabkan Rin terlalu kurang ajar, daddy teaching a leason now. Ni surat dari my lawyer firm. If you ever think to divorce Lisa, all our company share will automatically fall under Lisa name." Bagaikan hendak meletup jantung Nazrin bila mendengar, diambil kertas dari tangan Tan sri dibaca, jelas kelihatan kepanasan diwajah Nazrin. Di pandang wajah Tan sri dengan bengis. Dibaling kertas 4 helai ke muka Tan Sri.

" Tangan tu nak tumbuk daddy? Teruskan kalau itu yang Rin mahukan. Daddy bukan menghancurkan hudup___"

" Cukup aku tak mau dengar apa apa lagi. Panggil aku balik pasal ni?"

Nazrin menumbuk meja makan dengan kuat, retak cermin diatas meja. Berdarah tangan Nazrin.

" Rin bawa mengucap"

" Fuck you guys. Penat penat aku ushakan company sampai berjaya boleh nak bagi kat sial tu. Langkah mayat aku dulu. " Nazrin semakin tambah kurang ajar ditengking Puan Sri berkali. Pergaduhan antara mereka sekeluarga berlarutan.

" Ad, panggil Lisa masuk"

"Lisa, daddy nak lisa dengan Rin___"
" Aku malas nak dengar semua drama happy family ni." Terus Nazrin bangun.

" Wait Rin. Daddy nak Rin bawa Lisa tinggal di Vipod."

" Fuck!" Terus Nazrin keluar.

" Lisa, Umi tahu Lisa akan hadapi dugaan hidup alam rumahtangga, Umi nak Lisa jadi tabah, kuat semangat never give up in your married life. Give a try kalau dah tak boleh kita cari solution lain. Selagi Lisa boleh bertahan teruskan perkahwinan. Umi percaya satu masa Rin akan terima Lisa juga. Permulaan memang akan mengecewakan Lisa dengan perangai panas baran dia. Rumah dah siap, cuma Umi tak sempat nak beli peralatan pinggan mangkuk, sofa, peti sejuk, tv, lain lain semua dah ada, tu rumah Lisa hias la cantik cantik. Umi akan ke French, lepas Kak Anna bersalin Umi akan balik kesini selepas Raya. Plan nak raya disini, tapi Kak Anna pun tunggu masa Umi dengan Daddy nak rehat disana. Lepas Kak Anna bersalin lepas pantang Umi balik. Kalau Lisa nak datang sana masa Raya nanti bagitau Umi. Nanti Umi kirim no phone Umi disana. "

Love You ForeverWhere stories live. Discover now