Bab 15

15.2K 267 20
                                    

" Lisa, you tolong jap buka pintu, tangan Ad kotor"

" Okay" Lisa meletak Carrot terus ke pintu.

Terkejut Lisa, bila melihat Nazrin dihadapan pintu.

" Kenapa terkejut tengok aku sampai UK? Ada lelaki ke dalam rumah?" Terus Nazrin masuk. Lisa masih berdiri dihadapan pintu.

" Oh my god. Abang Ad datang. What make you come here? Tak bagitau pun. Hug cepat, tangan Ad kotor bersih ayam"

" Tak nak hug you look messy"

" Hello, kita ada BBQ petang nanti, with my new neighbor, Mr Samuel jejaka kacak"

" Oh, patut la phone tak, message pun tak, rupa nak ada party dengan jiran. So this your new house daddy sewakan?" Nazrin memusing seluruh kawasan rumah Ad.

" Nice kan. Ad suka gila rumah ni. Especially pool kat belakang pergi tengok abang"

"Boleh la. Anak kesayangan daddy dapat la apa yang minta."

" Abang anak kesayangan Umi, minta apa saja Umi buat"

Aku nak kesayangan Mak, Mak selalu side sebelah aku, kalau ayah marah. Apa saja aku nak buat mesti mak akan lindung. Anak manja Mak. Tapi sekarang Mak dengan Ayah dah tak ada. Tak lagi nak dengar leter ayah, belaian mak kalau ayah marah. Tak ada lagi siapa nak bising kalau aku tak lewat solat. Ni semua salah jantan nie. Aku kehilangan kedua sekali dalam sesaat. Aku tak lupa selagi hayat aku, bila tengok mata mak terkeluar, muka ayah tak sikit pun rupa ayah. Semua salah kau Nazrin.

Nazrin dan Ad masih bertengkar siapa yang lebih di sayang Tan Sri dan Puan Sri.

" Lisa anak kesayangan mak. Tapi mak dah tak ada" ber air mata lisa memandang Nazrin. Terdiam Ad dan Nazrin. Terus Lisa meletak pisau dimasuk kedalam bilik.

" Abang punya salah. Kesian lisa." Terus Nazrin ikut masuk kedalam bilik. Lisa duduk di birai katil. Diambil tisu di kesat airmata

Lisa diam, bila Nazrin duduk disebelah. Nazrin mengambil tangan Lisa dicium.

" I am sorry. Nanti bila kita balik Malaysia kita pergi ziarah kubur mak dengan ayah. Dah tiba masa aku minta maaf" Lisa diam tidak dijawab. Nazrin memeluk bahu lisa.

," Janji kita pergi, lepas balik dari sini?"

" Janji. Miss me?" Lisa mengangguk kepala.

" Kenapa datang tak bagitahu?"

" Saja nak surprise. Mana tau kau ada lelaki kat sini"

" Ingat tak ada kerja lain ke?"

" Isteri Nazrin sekarang tambah cantik. Dua minggu disini lupa suami"

Love You ForeverWhere stories live. Discover now