Eerste schooldag

224 6 1
                                    

Pov Scarlet

Met tegenzin sla ik mijn wekker uit en trek de dekens over mijn hoofd. Ik ben echt geen ochtendmens. Pap komt mijn kamer binnen en trekt de dekens terug. "Baby pinguïn je moet opstaan. Ik maak je eten en zo en dan maak jij je klaar. Ik denk niet dat je te laat wil komen op je eerste schooldag" zegt pap en ik schud mijn hoofd. Ik sta op en pak een setje kleren. Pap loopt de kamer uit en ik kleed me om. Ik trek een bikersjeans aan een een roze shirt en mijn blauwe Adidas superstars. Daarna doe ik mijn rituelen op de badkamer en vervolgens loop ik naar beneden. "Goeiemorgen" zeg ik als ik pap een kus op zijn wang geef. "Goedemorgen" zegt pap als hij me het eten en drinken voor op school aangeeft. Ik stop het snel in mijn tas en ga aan de keukentafel zitten. "Pap hoe doe ik dat met de fans? En als je op Tour bent?" Vraag ik. "Ik breng je 's ochtends naar school en kom je na school ophalen. Als ik het niet haal met ophalen regel ik iemand en laat ik je het weten. Over de Tour moet ik even met Simon praten" zegt pap en ik knik. Ik eet mijn ontbijt op en zet mijn bord in de vaatwasser. "Hier! Heb je nog iets lekkers voor op school" zegt pap als hij me een pakje oreokoekjes toegooit. Ik grinnik en stop het in mijn tas. "Hoe laat heb je vandaag de school uit?" Vraagt pap. "Ik kijk even op mijn lesrooster" zeg ik als ik mijn telefoon erbij pak om het op te zoeken. "Ik heb vandaag maar drie lesuren dus ben om 12 uur uit" zeg ik en pap knikt. "Is goed" zegt pap. Ik trek mijn schoenen aan en pap doet hetzelfde. We lopen naar de auto en in de auto zet pap een pet en een zonnebril op. Ik pak ook mijn zonnebril en zet die op. Het is maar 5 minuten lopen vanuit ons huis maar met de fans en de paparazzi gaat dat zeker een half uur duren en te laat komen doe ik liever niet. Al snel komen we aan bij de parkeerplaats bij school en neem afscheid van pap. Ik loop over het schoolplein naar binnen om me te melden bij de balie en zet mijn zonnebril af. Her en der word wat gefluisterd en naar me gewezen maar ik negeer het en loop gewoon door. Ik kom aan bij de balie waar een vrouw van ik schat rond de 30 staat. "Hallo ik ben nieuw hier" zeg ik en de vrouw knikt. "Welkom, wat is je naam?" Vraagt ze. Dat is echt de eerste persoon die dat niet weet. "Scarlet Malik" zeg ik en de vrouw kijkt me met grote ogen aan maar gaat dan gewoon verder. "Oh dus je zit in klas 5c en doet HAVO?" Zegt ze en ik knik. "Oké dit is je rooster en je kluissleutel. Ik wens je veel succes. Het is nog maar een half schooljaar dus doe je best" zegt ze en ik knik. Dan gaat de bel en kijk op mijn rooster waar ik moet zijn. Er hangen bordjes aan het plafond wat het iets makkelijker maakt het lokaal te vinden. Ik vind al snel het goede lokaal en klop op de deur aangezien de rest er al zat en ik eerst moest zoeken. "Binnen" hoor ik en ik stap naar binnen. Iedereen kijkt me met grote ogen aan. "Oh jij bent vast de nieuwe. Wat was je naam ook alweer?" Vraagt de vrouw. "Scarlet Malik" zeg ik en de vrouw knikt. "Natuurlijk. Ik ben mevrouw Stipjes. Ga maar achteraan langs Luna zitten" zegt mevrouw Stipjes en ik knik. Ik loop naar mijn tafel en voel de ogen in mijn rug branden. "Hey" zegt Luna. "Hey" zeg ik en ze zit van binnen helemaal te flippen zo te zien. "O mijn god. Ik wil je al zo lang ontmoeten. Ik ben een Directioner" zegt Luna en ik grinnik. #fangirl. Ik grinnik. "Dus Zayn heeft jou geadopteerd?" Zegt ze en ik knik. "Hoe oud ben je?" Vraag ik om van onderwerp te veranderen voordat ze dadelijk gaat flippen over mijn vader. "Ik ben 17, bijna 18. En jij?" Zegt ze. "Ik ben 18. Over een paar weken 19" zeg ik en ze knikt. "Dames achterin, zouden jullie even op willen letten?" Vraagt mevrouw Stipjes en we knikken. "Ik weet niet of ik dat wil" mompel ik en Luna grinnikt. "Je hebt dezelfde humor als Louis" fluistert Luna en ik grinnik. Daar gaan we weer.

De dag is al voorbij en ik loop samen met Luna over het schoolplein. "Omg, is dat Zayn?" Vraagt ze wijzend naar de auto van pap en ik knik. "Omg, maar ik zie je morgen" zegt Luna en ik knik. "Tot morgen" zeg ik als ik nog een keer naar haar zwaai. Ik loop naar de auto en stap in. Ik zucht. "Moeilijke eerste dag?" vraagt pap en ik schudt mijn hoofd. "Nee een vriendin die een diehard Directioner is" zeg ik en pap schiet in de lach. "Is het goed als we 'work from home' als single pakken?" Vraagt pap en ik knik. "Ja laten we twee singles doen. Dan pakken we nog een liedje van jou" zeg ik en pap knikt. "Zullen we anders meteen naar de studio gaan? De boys zijn er ook nog" zegt pap en ik knik. We rijden naar de studio en lopen naar binnen. Ik weet de weg dus ga naar de juiste kamer. Ik open de deur en zie de boys zitten. "Hey" zegt iedereen als ze me een knuffel hebben gegeven. "Hoe was je eerste schooldag?" Vraagt Harry. "Goed. Alleen ik heb een vriendin die een diehard Directioner is" zucht ik en iedereen schiet in de lach. "Serieus, ze ligt echt de hele tijd over pap en Louis te kwijlen" zucht ik en iedereen schiet weer in de lach. "Scarlet, zullen we de singles opnemen?" Vraagt pap en ik knik.

We komen thuis aan en ik loop meteen door naar boven om mijn huiswerk te maken. Het is niet heel veel maar anders moet ik dat vanavond doen en daar heb ik geen zin in. Ik ben net op tijd klaar want als ik klaar ben roept pap dat het eten klaar is. Ik loop naar beneden en was mijn handen voordat ik aan de keukentafel ga zitten. "Hoe laat ben je morgen klaar?" Vraagt pap. Ik pak mijn telefoon en bekijk mijn rooster. "Om 1 uur" zeg ik als ik mijn telefoon weer weg leg en weer verder ga met eten. "Ik ben morgen tot half 2 in de studio dus ik zal vragen of Simon je kan ophalen" zegt pap en ik knik. Pap stuurt Simon een sms en al snel krijgt hij reactie terug. "Simon komt je morgen ophalen op de parkeerplaats" zegt pap en ik knik. "Is goed" zeg ik. "Heb je veel huiswerk?" Vraagt pap en ik schud mijn hoofd. "Nee ik heb het al af" zeg ik en pap knikt. "Als je een keer iets niet snapt kun je het altijd vragen" zegt pap en ik knik.

Adopted by Zayn MalikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu