Plannen maken

197 4 2
                                    

Pov Scarlet

Ik en Niall liggen op bed met de laptop. We zijn plannen aan het maken voor de bruiloft. "Welke datum? Het is nu 5 februari en er is een plekje vrij op 12 juni en op 24 juli" zegt Niall en ik knik bedenkelijk. "12 juni zal we goed zijn toch?" Vraag ik en Niall knikt instemmend. "Ja dat denk ik ook" zegt Niall en ik knik. Niall zorgt dat 12 juni gepland staat in de kerk en dan gaan we verder. "Ik wil je zo graag zien in zo'n jurk" zucht Niall en ik grinnik. "Dan zal je toch moeten wachten tot de bruiloft. Maar ik wil jou ook wel zien in zo'n pak" zeg ik en Niall grinnikt.

Verveeld leggen we de laptop weg. Alle plannen zijn gemaakt en sommige moeten nog geregeld worden maar dat is bij die dingen niet zo veel werk. Het zijn zo'n dingen als slinger en dergelijken. Dan gaat de bel. Het zijn Bobby en Maura want ik ga met Maura kijken voor een jurk en Niall gaat met zijn vader kijken voor een pak. Ik en Niall lopen naar beneden en ik maak de deur open. Ik geef Maura en Bobby een knuffel en Niall doet hetzelfde. "Klaar om te gaan?" Vraagt Maura en ik knik. Ik geef Niall nog een kus en loop dan met Maura naar mijn auto terwijl Niall en Bobby naar Niall's auto lopen. Ik heb van pap een auto gekregen voor mijn verjaardag. Het is een range rover. Ik en Maura stappen in en we rijden naar het adres. "Hoe ging de reis?" Vraag ik en Maura en ze knikt. "Wel prima hoor" zegt Maura en ik knik. "En, hebben jullie al plannen voor een eerste kindje?" Vraagt Maura hoopvol en ik grinnik. "We praten er wel eens over maar het zal nog even duren" zeg ik en Maura knikt. "Ik kan niet wachten" zegt Maura en ik grinnik. We komen aan bij het adres en lopen naar binnen. We geven de vrouw een hand en mogen dan doorlopen. Onderweg blijft mijn oog hangen op een witte jurk zonder bandjes over de schouders en er zitten allemaal steentjes op. "Mooi?" Vraagt de verkoopster als ze merkt dat ik stil bleef staan. "Prachtig" zeg ik en Maura knikt instemmend. "Wil je hem passen?" Vraagt de verkoopster en ik knik. Ze pakt hem voor me en dan lopen we door naar de paskamers. Ik kleed me om in de jurk en ik kijk vlug in de spiegel. Het is echt werkelijk prachtig. Ik loop het pashokje uit om het aan Maura te laten zien en ze knikt blij. "Het is echt prachtig" zegt Maura als ze een traan wegveegt en ik trek haar in een knuffel. Ze veegt haar tranen weg en ik laat haar weer los. "Ik denk dat ik mijn keuze al heb gemaakt maar ik kijk nog eventjes rond" zeg ik en de verkoopster knikt. "Je mag hem wel even aanhouden. Dan weet je meteen of het comfortabel zit" zegt ze en ik knik. Ik kijk rond maar ik vind deze jurk echt de beste. Ik loop weer terug naar Maura en de verkoopster en knik dan. "Ik heb mijn keuze gemaakt" zeg ik blij en de verkoopster knikt. "Oké en wil je nog een sleep?" Vraagt de vrouw en ik knik. Ik pak degene die het best bij deze jurk past en kijk in het grote spiegel aan de muur. Ik knik. "Dit word hem. Zeker weten!" Zeg ik en de vrouw knikt. Ik kleed me weer om in mijn normale kleren en loop dan met de jurk naar de kassa. Ik wil hem betalen maar Maura houd me tegen en stopt haar pinpas al in het apparaat voordat ik iets kan zeggen. Ik kijk haar verward aan en Maura staat er alleen maar met een glimlach bij. We laten de jurk in de zaak liggen zodat Niall hem thuis niet ziet en we hem de dag van de bruiloft op kunnen halen. "Waarom betaalde je?" Vraag ik aan Maura als we de winkel uitlopen. "Wat denk je zelf? Je bent mijn schoondochter en anders ziet Niall op de bankrekening waar je de jurk heb gekocht" lacht Maura en ik grinnik. "Echt bedankt. Hoe kan ik je ooit bedanken?" Vraag ik en Maura schudt haar hoofd. "Je hoeft me niet te bedanken" zegt Maura als we bij de auto aankomen en ik geef haar een knuffel. "Echt bedankt!" Zeg ik en Maura knikt lachend.

Pov Niall

Ik en mijn vader lopen in de kledingzaak waar ik ga kijken voor een pak. Ik loop de winkel door en geef bijna de moed op totdat mijn oog op een pak valt. Het is gewoon een zwart pak met een witte blouse en zwarte schoenen. Ik pas het en als het past loop ik naar mijn vader om het te laten zien. Hij knikt enthousiast en kijkt me glimlachend aan. "Prachtig" zegt pap en ik grinnik. Ik kleed me weer om en loop met het pak naar mijn vader zodat ik het kan gaan betalen. Mijn vader pakt het pak van me af en betaald dan. "Pap wat doe je?" Vraag ik en mijn vader grijnst. "Ik leg je het in de auto wel uit" zegt mijn vader als hij de pincode intoetst en we lopen naar de auto. Zonder pak, want dat laat ik in de winkel liggen tot de dag van de bruiloft. Onderweg naar de auto vraag ik me af hoe veel werk Scarlet heeft gehad met haar jurk. We komen aan bij de auto en stappen in. "Ja vertel het maar" zeg ik en mijn vader knikt. "Je bent mijn zoon en als jij betaalde zou  Scarlet op de bankrekening kunnen zien waar je het gekocht had" zegt pap grijzend en ik grinnik. "Bedankt pap" zeg ik als ik hem in een knuffel trek voordat we terug naar huis rijden.

We komen thuis aan en zie de auto van Scarlet al staan. Dat was best snel. Ik loop naar binnen en zie dat mam en Scarlet op de bank zitten. Ik glimlach en geef mijn moeder een knuffel en dan Scarlet een knuffel en een kus. "Hoe ging het?" Vraag ik en Scarlet grinnikt. "Mag ik daar iets over zeggen?" Lacht Scarlet en ik zucht. "Dit houd ik nooit vol tot aan de bruiloft" zucht ik en iedereen schiet in de lach. Ik zak lachend op de bank en Scarlet leunt met haar hoofd tegen mijn schouder. Ik leg mijn arm on haar heen. "Maar om antwoord te geven op je vraag, het ging goed en je gaat het vast geweldig vinden" zegt Scarlet en ik grinnik. "Dat weet ik wel zeker" zeg ik en Scarlet grinnikt. Mijn telefoon gaat en ik zie dat het mijn broer is, Greg. Ik neem op.
G= Greg  N=Niall

N: hey bro, wat is er?

G: zijn pap en mam bij jou?

N: ja hoezo?

G: zet hem op de luidspreker

N: oke zeg maar

G: Denise is zwanger, ik en Denise krijgen een kindje

N: Wow proficiat bro, ik weet niet wat ik moet zeggen!

G: geeft niet, mag ik mam even?

N: tuurlijk!

Ik haal de telefoon van de luidspreker en geef hem aan mijn moeder. Ik kijk Scarlet blij en aan ze kijkt verrast terug. "Dit is een van de beste dag uit mijn leven tot nu toe" zeg ik en Scarlet knikt. "I love you" fluistert Scarlet in mijn oor en ik voel haar warme adem op mijn huid. "I love you to!" Fluister ik terug.

Adopted by Zayn MalikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu