7 duizend keer gelezen! Thank you!
Pov Scarlet
Het is zo'n 2 uur 's middags en we zijn net terug thuis van het vliegveld waar we Gigi hebben uitgezwaaid omdat ze naar Frankrijk moest. Pap is er gelukkig al wat beter aan dan gister maar ziet er nog steeds wat down uit. "Scarlet kun je even komen?" Vraagt pap en ik knik. Ik loop naar pap toe en wacht wat hij wil zeggen. "Ik ga denk ik even voor een tijdje naar Bradford" zegt pap en ik knik. "Wanneer?" Vraag ik en pap haalt zijn schouders op. "Moet nog effe met mijn moeder bespreken. Ik denk over een paar dagen" zegt pap en ik knik. "Ga je mee?" Vraagt pap hopend en ik kijk bedenkelijk. "Wat moet ik met Niall en Jayden doen? Ik kan ze niet zomaar hier alleen laten" zeg ik en pap knikt bedenkend. "Ze kunnen wel mee. Ik heb nog een logeerkamer vrij bij mam thuis" zegt pap en ik knik. "Ik zal het even aan Niall vragen" zeg ik en pap knikt met een glimlach. Ik vraag en Niall en Niall knikt instemmend. Ik zeg tegen pap dat wel mee willen en hij knikt dankbaar. Ik besluit om Stacey even te bellen, mijn vriendin uit het weeshuis aangezien de laatste keer dat ik haar belde twee weken geleden was.
ST= Stacey SC=Scarlet
ST: Hey Scarlet
SC: Hey! Hoe gaat het?
ST: het gaat super. En met jou?
SC: het gaat goed. Wat is er bij hou aan de hand dan als het super gaat?
ST: ik ben geadopteerd. Vlak voordat ik uit het weeshuis zou worden gezet omdat ik bijna 18 ben.
SC: OMG dat is super! Zijn je ouders leuk?
ST: Ja ze zijn echt aardig en ik heb echt een groot huis!
SC: waar woon je?
ST: Ik woon in Amsterdam.
SC: gaaf! Maar ik moet gaan. Ik moet hier even wat dingetjes regelen met Jayden want Niall krijgt hem niet stil.
ST: Oke is goed! Spreek je snel! Bye!
SC: Bye!
Ik hang op en stop mijn telefoon in mijn broekzak voordat ik Jayden oppak en hem wat te eten ga geven op zijn kamertje. Als ik daar mee klaar ben leg ik Jayden in zijn bedje en loop terug naar beneden als Jayden slaapt. Beneden pak ik een reep chocola en ga op de bank zitten. Niall kijkt me met een pruillip aan en ik grinnik. Ik hou hem de chocoladereep voor en Niall breekt er een stukje af en stopt het vervolgens in zijn mond. Mijn neefjes vragen of ze in de tuin mogen voetballen en ik knik als ik opsta om ze een bal uit de schuur te halen. Ik geef mijn neefjes een bal en loop vervolgens weer naar binnen. "Scarlet, kan ik even met je spreken?" Vraagt pap als hij me bezorgd aankijkt en ik knik. "Tuurlijk!" Zeg ik als ik echter pap de gang in loop. "Wat is er?" Vraag ik en ik zie dat pap niet goed weet hoe hij het moet zeggen. "Weet je welke dag het is?" Vraagt pap en ik knik verward. "Uh ja woensdag" zeg ik en pap knikt. "Ja maar dat bedoelde ik eigenlijk niet" zegt pap. Ik snap er nu helemaal niks meer van. "Vandaag is de dag dat je vader vrij komt uit de gevangenis" zegt pap en ik verstar. Ik had hier helemaal niet bij nagedacht. Pap zwaait een paar keer voor mijn gezicht en langzaam kom ik weet tot leven. "En nu?" Vraag ik en pap haalt zijn schouders op. "Ik weet het niet baby pinguïn" zegt pap en ik geef hem een glimlach als hij me bij mijn bijnaam noemt. "Maar uh... Zal ik de komende tijd bij jou, Niall en Jayden blijven?" Vraagt pap en ik knik. "Dat zou fijn zijn" zeg ik. Ik wil naar de kamer lopen maar pap houdt me tegen. "Je weet, dat als je een keer wil praten ik er altijd voor je ben?" Zegt pap en ik glimlach. "Weet ik" zeg ik als ik pap een knuffel geef. Hij slaat zijn armen om me heen en houdt me stevig vast, iets wat ik nu precies nodig heb. "Alles komt goed baby pinguïn" zegt pap en ik glimlach. "Weet ik" zeg ik als ik pap loslaat en naar hem glimlach. Samen lopen we terug naar de kamer en ik ga langs Niall op de bank zitten. Niall kijkt me vragend aan. "Mijn vader komt vandaag vrij uit de gevangenis" zeg ik zachtjes zodat niemand anders het hoort en Niall lijkt een beetje te schrikken. "Het komt goed" zegt Niall als hij mijn hand vastpakt en ik glimlach naar hem terwijl ik knik. "Weet ik wel. Ik wil alleen niet dat er rare dingen gaan gebeuren zoals op tour. En al helemaal niet nu we Jayden hebben" zeg ik en Niall knikt instemmend. "Je weet toch dat ik er altijd alles aan zou doen om je te beschermen?" Zegt Niall en ik knik glimlachend. "Al lang" zeg ik en Niall grinnikt.
Pap komt aanlopen en glimlacht. "We zouden over 2 dagen naar mijn moeder kunnen" zegt pap en ik en Niall knikken instemmend. "Mooi" zeg ik als chips in mijn mond stop. "Ik ga even mijn familie informeren. Ze mogen van mij hier best een tijdje blijven nog, maar ze moeten wel even weten dat we over 2 dagen gaan" zeg ik en Niall knikt. Ik loop naar mijn oom en tante toe die buiten in de zon zitten te kijken naar Levy en Bruce die nog steeds aan het voetballen zijn. "Uhm Claire" zeg ik ze knikt als ze zich omdraait zodat ze me aan kan kijken. "Pap, Niall, Jayden en ik gaan over 2 dagen even naar pap's moeder. Jullie mogen dan van mij hier gewoon blijven maar ik vond dat jullie het even moesten weten" zeg ik en mijn tante knikt. "Is goed. Maar ergens volgende week zullen we toch terug moeten naar ons eigen huis omdat Levy en Bruce weer naar school moeten" zegt mijn tante en ik knik. "Kunnen ze al een beetje Engels?" Vraag ik en mijn tante grinnikt. "Ja hoor. Ze hebben het best snel opgepakt vind ik. Vooral tijdens jullie tour. Alleen de uitspraak is nog niet helemaal goed" lacht mijn tante en ik knik. Ik loop weer naar binnen en pap daar twee flesjes water voor mijn neefjes. "Levy en Bruce!" Roep ik als ik weer buiten ben en ze draaien zich allebei meteen naar me om. Ik gooi ze allebei een flesje water en ze lachen. Ik loop weer naar binnen en ga even bij Jayden kijken. Als ik zie dat Jayden gewoon nog slaapt loop ik weer terug naar beneden en vraag ik wat de rest wil eten. Iedereen stemt op Nando's dus dan wordt dat vrij duidelijk.
Een half uur later zitten we met z'n alle in de auto, ook Jayden. Niet veel later komen we aan bij Nando's en stappen uit. Zoals gewoonlijk komen er mensen, vooral meisjes, die ons herkennen. We pauzeren even om met zo veel mogelijk mensen op de foto te gaan en lopen dan door naar binnen. We moeten twee grote tafels bij elkaar schuiven omdat we met veel zijn want mijn familie is er nu ook bij en vervolgens gaan we zitten. Ik plaats Jayden in zijn stoeltje langs mij. Op naar een gezellig avondje, hoop ik!
JE LEEST
Adopted by Zayn Malik
FanfictionOpgroeien zonder moeder, uit huis gehaald worden bij je vader en vervolgens in een tehuis worden gezet en dan geadopteerd worden door een wild vreemde die eigenlijk heel beroemd is. Het overkomt de 17-jarige Scarlet. Kan ze omgaan met de vervelende...