***
Haemi sekarang menjaga jaraknya dengan Jungkook. Mijoo tidak tahu kontrak yang berkaitan Haemi dan Jungkook. Tapi Mijoo dapat merasakan ada sesuatu di antara mereka.
"Awak benci atasan kita?" Soal Mijoo
"Tak , tak jugak"
"Nampaknya awak lebih kenal dengannya"
"E-eh? Tak la"
Mijoo tersenyum lalu menggeleng kepalanya. Mijoo merasa ada sesuatu di antara mereka dan itu membuatkan Mijoo akan mencari sendiri rahsia di sebalik mereka berdua.
"Dengar , saya tak faham dan tak tahu apa yang ada diantara awak dan Jungkook. Tapi saya selalu tengok awak bersama dengan dia di luar pejabat"
"...." tidak jawapan dari Haemi.
Keduanya terdiam , tidak ada lagi perbualan sehingga Jungkook datang dan melirik ke arah mereka berdua. Mijoo memberikan senyuman ramahnya sebagai sapaan sedangkan Haemi hanya terdiam tanpa menunujukkan reaksi. Mijoo menuju ke mejanya tanpa disedari Haemi. Sedangkan Jungkook sudah berdiri di depan Haemi , seperti biasa mukanya hanya datar.
"Kau tengah mengelamun apa? Kau nak aku bagi banyak lagi kerja?"
Soalan Jungkook mengejutkan Haemi dan terkejut apabila Haemi mendapati Jungkook berada di depannya.
"E-eh itu.."
"Aku larang kau jangan berbual terlalu banyak tapi sekarang kau mengelamun?"
Larangan jangan berbual terlalu banyak itu mengingatkan kembali tentang peristiwa ciuman paksa? Omo! Muka Haemi mula merah , Jungkook mengamati reaksi Haemi lalu berbisik perlahan.
"That is your first kiss , thanks anyway"
Haemi memandang Jungkook dengan mulut ternganga. Kemudian Jungkook hanya memberikan senyuman tipis yang dianggap menyeramkan pada Haemi. Ya tuhan ! Bahkan Jungkook berterima kasih sebab dia yang mengambil first kissnya.
"Le-lelaki gila!" Marah Haemi
***
Jimin baru sahaja kembali bertugas , selepas menghabiskan percutiannya di Paris. Dia membeli banyak barang berjenama dan membawa ke syarikat Jungkook. Dia membelikan Jungkook jam tangan berjenama mahal dan barang yang sama untuk Taehyung. Untuk Mijoo juga dia tidak lupa belikan dan juga Haemi. Kedua mereka mendapat rantai yang sangat cantik.
"Kau baru habis bekerja atau bercuti?" Soal Jungkook sambil memandang jam biru hitam yang diberikan Jimin.
"Keduanya , aku tak kaku macam kau" balas Jimin dengan malas.
Taehyung hanya ketawa perlahan mendengar perbualan mereka berdua. Hubungan Jungkook dan Jimin macam seperti karekter kartun Tom and Jerry.
"Ouh ya , aku ada beli jugak hadiah untuk sweety aku"
"Kau ada kekasih?" Soal Jungkook
"Tak , dia assistant peribadi kau yang cantik tu lah"
Jungkook hanya mendengus kesal.
"Ouh ya , aku dapat berita dari agen aku yang berada di Jepan dan Singapura. Mereka tak de di di sana , kemungkinan besar mereka akan datang di Korea" kata Jimin sambil membuka penutup minumannya.
"Macam mana kau dapat berita secepat tu?" Soal Taehyung
"Kau tak ingat aku di bidang apa?"
YOU ARE READING
the jeon ∽ jungkook ✔
Fiksi Penggemar■ complete ■ BOOK 1 : First Generation Of The Jeon Family "Lepaskan saya! Saya nak balik!" Bentak Haemi tiba-tiba. Haemi baru sahaja ingin berlari menuju ke pintu namun Taehyung terlebih dahulu menahan tangan Haemi lalu mendorong Haemi ke lantai ya...