◆friendship◆
Kau dan jhope dah lama berkawan. Sejak kau dan jhope berumur 5 tahun. Kini, kau dan jhope sudah berumur 18 tahun. Kau dan jhope tidak pernah berpisah walaupun sekali. Pernah lah jugak berpisah.. macam blik rumah, msuk tandas n smua yang privacy. Kau dan jhope tidak pernah berpisah dari segi tempat belajar ataupun lebih dikenali sebgai sekolah. Dari kau dan jhope kcik.. sampai lah habis sekolah menengah tinggi.. asyik 1 sekolah je. Dan kau dua orang asyik berkepit jer. Boleh dikatakan sebagai kembar siam. Hahaha. Disebabkan kau dua orang asyik berkepit je.. adelah timbul msalahnya.
Sampailah satu hari ni,
Seorang lelaki bernama Jeon Jungkook mengajak kau untuk keluar atau date.
Time tu.. kau dan jhope tengah makan kat kantin.
*pernah tengok cerita the inheritors tak? Mesti pernah kan. K.. skarang nih.. author nak readers bayangkan suasana kantin sekolah ni.. macam kantin sekolah jeguk dalam cerita the inheritor tu. Bukan ape, kantin tu cantik sangat. Bagi feeling best skit time bca tu. Hehehe.. kalau lah kantin sekolah author camtu. Memang tak nak blik kelas lah.. agaknya. Kk.. sorry ganggu time readers bca part nih. Back 2 the story ^.^*"Annyeong.. y/n.. can we talk for a moment? Alone.." kata jungkook sambil menatap mata kau.
"A-ah? Yes" kata kau kepada jungkook
"Andwae.. tak boleh.. cakap kat sini je. Tak payah nak mengada cakap kat lain. Aku tak suka" kata jhope tiba tiba
"B-bwo?? Nae. Nae. Jungkook ah.. can we talk here?" Kau sangat terkejut dengan kata kata jhope dan berkata sebegitu kepada jungkook
"Ah... mianhae" kata jungkook
"Y/N.. will you have a dinner with me tonight?" Kata jungkook kepada kau dengan penuh harapan.
"Andwae" kta jhope dengan ringkas
"B-bwo?! Hoseok ah!! Jangan lah kacau privacy aku!!" Kata kau dengan tidak puas hati kepada jhope
"Andwae... kau kena tanya omma dulu tak pun.. kena ada izin aku dulu. Omma kau dah amanahkan untuk aku supaya jga kau. Lagi lagi daripada namja selain aku" kata jhope
"Alah... hoseok.. bolehla ye? First date aku ni.. kau izinkan jelah ye." Kata kau kepada jhope sambil membuat aegyo
"Nae nae. Kau nak bawak dia pergi mana jungkook?" Tanya jhope kepada jungkook
"A-ah? Kat hotel appa aku je.. kau jangan risau.. jhope. Aku janji akan jaga dia elok elok." Kata jungkook lagi.
"Nae. Ara ara" kata jhope lagi
"Jhope ah..gomawo!!! Jeongmal gomawo! Saranghae chingu!" Kata kau smbil peluk jhope.
Skip~~
Malam tu kat hotel appa jungkookSemuanya dah tersedia. Meja makan yang cantik dihias dengan bunga ros dan lilin lilin yang cantik dan wangi. Pemandangan bandar seoul juga boleh dilihat dari meja makan tersebut.
Kau dan jungkook makan dengan berselera di meja makan tersebut sambil menikmati pemandangan seoul yang cantik dengan lampu lampu yang menyala di sekitar bandar seoul pada waktu malam.
Sebenarnya, jhope cakap dia nak ikut kau. Tapi kau tak kasi. Kau ingat dia akur. Tapi bila kau dan jungkook tengah dinner, kau perasan yang jhope sedang memerhati kau dan jungkook dari jauh. Tapi kau endahkannya. Kau kenal sangat lah, perangai the best chingu ever kau tu.Setelah dinner kau hampir tamat. Tiba tiba datang sekumpulan pemuzik yang menyanyikan lagu romantik dengan iringan gitar.
*k. Author letak lagu romantik je sebab tak tahu nak letak lagu apa.. hehe*Tiba tiba tangan jungkook memegang tangan kau yang berada di atas meja itu. Kau sngat terkejut dengan tindakan jungkook itu.
"Y/N... saya harap awak terima apa yang saya nak cakap." Kata jungkook sambil pergi ke arah kau dan melutut di hadapan kau.
YOU ARE READING
BTS IMAGINES
FanfictionNo description..^.^ Just..This is malay fanfic. N...DONE! ^.^ Achievement: 07/01/2017 #24 in Random 10/03/2017 #15 in Random THANKS 4 DE NICE COVER! Cover by : B'S GRAPHIC 2.0