¤Romance (maybe)¤
Kau dan rapmonster dah lama kenal kira kira 3 tahun lebih dan kau dan namjoon pun dah couple 2 tahun lbih. Tapi, kau membahasakannya dengan namjoon walaupun orang lain ataupun chingu chingu nya selalu memanggilnya rapmonster. Bagi kau, rapmonster itu tidak sesuai untuk digelar kepada buah hati kau sorang nih. Sebab tulah kau panggil dye namjoon >.<
Haritu merupakan hari kebangsaan korea. Macam biasa, setiap malam hari kebangsaan.. akan diadakan pesta bunga api di han river atau sungai han. Pada petang tu, namjoon menghubungi kau untuk mengajak kau ke pesta tersebut.
On phone
Namjoon: Yeoboseyo?
Kau: yeoboseyo.. wae oppa?
Namjoon: annyeong chagi! >< bogoshippeo!
Kau: oppa ni kenapa? Baru semalam jumpa.. takkan dah rindu?
Namjoon: haipp! How dare you.. of course I miss you! Chagi tak rindu oppa ke? Tak pelah.. merajuklah camni!
Kau: omo! Namjoon dah merajuk.. oppa.. mianhae.. chagi pun rindu oppa lah.. janganlah merajuk.. kalau oppa mrajuk.. no more kiss kat pipi gebu tu.. hahahah
Namjoon: bwo?! Nae.. annyeong!End phone
Alahaiiii merajuk ke dia nih.. mati tak hidup kembali lah aku.. nak pjuk namjoon ni. Tak kira! Aku kena fikir jgak cara nak pjuk dia!
Dengan pnuh azamnya kau kata begitu. Almaklumah.. kau paling tak suka bila namjoon kau sorang tuh merajuk dsebabbkan kau.Tiba tiba~~~~
Forever we are young~~~
narineun kkonip bi sairo~~~
hemaeeo dallineun i miro~~~
Forever we are young~~~
neomeojyeo dachigo apado ~~~~
kkeuteopsi dalline kkumeul hyanghae~~~Kau terdengar bunyi ringtone lagu forever young - BTS dari arah fon kau. Kau melihat fon kau dan tertera nama ♥namjoon♥. Kau apa lagi.. angkat lah.
On phone
Kau: yeoboseyo? Tadi bukanke oppa merajuk? Mianhae.. kalau Y/N ade buat salah dekat oppa. Memang Y/N pun jeongmal bogoshippeo kat oppa. Y/N saje je.. nak jual mahal tadi.. mianhae oppa?
Namjoon hanya mndiamkan drinya dan hanya dengar penjelasan kau. Padahal, kat rumah... dia senyum smpai tlinga bila dengar suara yang kau resah bila kau merajuk. Hahaha
*jahatnyelah... ksian readers .. pnat pjuk dia..><*Namjoon: nae, oppa nak jumpa chagi kat han river malam ni. Pkul 8... jangan lambat.. kalau lambat.. oppa balik rumah..
Kau: nae oppa><
End phone
Dia nak ape hah? Tak kan lah sikit tu je pun.. gurau.. dia nak minta break?! Ani! Jangan fkir negatif Y/N! Always think positive! Arasseo?!
Kata kau kpada dri kau sndri.Skip~~~
Malam tu... di han river
Yours pov
Kau sampai tepat tepat pukul 8. Maklumlah.. kau tak nak si namjoon tu tertunggu tunggu. Mata kau asyik mencari namjoon di han river. Tapi kau masih blum lihat kelibatnya. Susah kot.. nak cari orang dalam keadaan orang yang ramai gila kat han river tu.
Apasal ramai sangat orang ni? Tanya kau kepada diri kau sendri..
Ahhhh... macam manalah aku boleh lupa.. yang esok hari kebangsaan? Aigooo...
Mana namjoon ni? Jangan jangan dia dah balik. Mati lah aku. Dah pukul berapa dah ni... aigooo... mana namjoon ni.. dah pukul 8.15.. tapi masih tak nampak kelibat dia.Akhirnya kau putus asa.. taklah putus asa sangat. Tapi kau buat keputusan untuk duduk di atas rumput di mna rmai orang duduk di situ untuk melihat bunga api.
End pov
Namjoon pov
Okay.. good.. smuanya berjalan seperti yang aku rancang.
"Namjin... sini kejap.. nanti.. namjin pergi kat unnie tu.. dan bagi ni kat unnie tu tau.. arasseo?"
Kata kau kepada anak buah kau."Arasseo ahjussi.. namjin janji namjin buat elok elok" kata anak buah kau lagi sambil melontarkan senyumannya yang boleh buat kau sendiri melting. Hahaha
End pov
Bila kau tengah asyik tengok bunga api yang cantik cantik tu.. tiba tiba namjin datang menghampiri kau.
"Unnie.. ni untuk unnie. Ade orang bagi.. patutlah dia suka unnie.. unnie ni jeongmal yeppeo. Namjin tengok pun geram." Kata namjin.
"H-hah? Gomawo.. sape bagi bun.... " kata kau blum habis lagi tapi namjin dah lari.
Aigoo.. budak comel tu.. Sape yang bagi ni?
Kau tatap bunga tu lama.. tiba tiba namjoon datang.
Dia duduk di sebelah kau. Dan berpaling ke arah orang yang ade di blkang kau.
"Ahjussi.. boleh tak ahjussi dan wife ahjussi jadi saksi?" Kata namjoon.
"Bwo? Namjoon?" Kata kau dengan terkejut dan hairan
"Nae" kata ahjussi tu dan wifenya sambil mengukirkan senyuman ke arah kau dan namjoon.
"Y/N.. oppa mianhae kalau oppa ade buat salah. Tapi. Oppa harap chagi boleh terima ni. Will you marry me?" Kata namjoon sambil memandang mata kau dan membuka kotak cincin yang berwarna merah yang ade pada tapak tangannya.
"Accept it!!!" Kata orang orang yang ade di situ termasuklah ahjussi tadi
"Nae" kata kau lalu gugur air mata kau di pipi kau.
"B-bwo? Gomawo Y/N! " kata namjoon dengan gembiranya lalu menyarungkan cincin yang bertatahkan berlian itu di jari kau.
Lalu kau berdua pun ber kiss~~~
♥♥♥♥♥><The end~~~~~
Mianhae kalau tak bez.. memang hambar pun. Author dah kekeringan idea.
Mianhae for any typo..
Kalau tak faham.. atau ade part yang berbelit belit... faham fahamkan by yourself jelah ye..
^.^KALAU BEST... VOTE JUSEYO..
KALAU ADE KEKURANGAN.. COMMENT JUSEYO..
K.. annyeong~~~
YOU ARE READING
BTS IMAGINES
Fiksi PenggemarNo description..^.^ Just..This is malay fanfic. N...DONE! ^.^ Achievement: 07/01/2017 #24 in Random 10/03/2017 #15 in Random THANKS 4 DE NICE COVER! Cover by : B'S GRAPHIC 2.0