RAPMONSTER ¦20.3

1.1K 58 0
                                    

◎dunnolah◎

Aku seorang bekas mahasiswi di CES universiti kat london
*rkaan semata mata*

Sekarang, aku dah ada kat rumah aku baru dalam 2 hari lepas balik daripada london.
Petang tu, aku cuba check email aku manalah tahu dapat kerja kan?
Aku terkejut bila tengok ada email yang baru masuk dan ia mengatakan bahawa aku ditawarkan kerja di syarikat yang terkenal di Seoul.

Akibat happy sangat, aku lompat atas katil macam monyet😂🙈
Sampailah omma aku masuk bilik aku.

"Yah! Kenapa ni?"

"Omma!" Kata aku lalu peluknya dengan erat.

"Wae?"

"I get a job!!!"

"Really?! Daebaaakkkkkk. Congrats. That is my girl..." kata omma aku lalu peluk aku pula kali ni

Skip
Akibat dapat kerja awal, omma aku masak makanan kegemaranku. Sungguh indah hidup ni. Keesokan paginya, aku keluar awal dari rumah untuk pergi kerja.

Aku pergi cafe setiap pagi macam biasa untuk beli coffee kegemaran aku iaitu _______*plih lah nak coffee apa pun*

Aku pesan apa yang aku mahu di kaunter di situ dan bila tiba masa untuk membayar... duit syiling aku terjatuh bila aku nak keluarkannya dari purse.
Aku kejar duit syiling yang sedang bergolek tu sampailah aku nampak duit syiling aku diambil oleh seseorang.

"Yah! That's mine!"
Aku mendongak dan lihat orang yang ambil syiling aku itu ialah seorang namja yang segak berpakaian tuxedo *macam image kat atas*

"Umm mianhae. Nah!"

"E-rrmm.. gomawo. By the way mian... saya marah awak tadi."

"Ah.. cheonma. Awak nak bayar ke?"

"Nae."

"Dah.. pergi cepat sebelum customer yang beratur jugak tu marah awak"

"A-ah?! Nae! You! Wait here"

"Hahaha" gelak lelaki tu perlahan

Setelah aku membayar makanan yang aku pesan... aku kembali kepada namja tadi semula.

"Annyeong.. again.. gomawo.. pasal tadi"

"Annyeong. Cheonma.. by the way.. what's your name?"

"Ah.. jeoneun..y/n imnida"

"Jeoneun.."

Belum sempat namja tu habis cakap.. aku dah cabut lari sebab aku tengok waktu dah menunjukkan bahawa aku dah lewat.

"Mian! I need to go now!"

"Nae.." jerit namja tu kepada aku.

"Yeppeuta" kata namja tu sendiri dalam hatinya.

Skip

Nasiblah, aku sempat sampai kat office tepat pada waktunya iaitu lewat 3 minit. Sebaik sahaja aku masuk office, aku berjalan ke arah kaunter pertanyaan.

"Annyeonghaseyo..jeoneun y/n dan saya pekerja baru kat sini. Boleh awak tolong saya?"

"Annyeong.. Ahh.. awaklah.. by the way... jeoneun Jisoo imnida. I hope we can be friends. y/n mari saya hantarkan awak ke bilik awak. Kajja!"

"Ahh.. nice to meet you jisoo. Gomawo."

Sebaik sahaja aku & jisoo nak pergi ke arah bilik aku... tiba tiba aku terdengar 1 suara iaitu suara seorang namja yang aku pernah dengar tapi tak tahu kat mana.

"Jisoo... kejap lagi masuk bilik saya bersama dengan buku meeting saya."

"A-ah... nae! Umm.. encik kim! Ini y/n dialah pekerja baru yang akan gantikan tempat puan yoo"

BTS IMAGINESWhere stories live. Discover now