JHOPE ¦36.5

795 41 3
                                    

◎dunno◎

Aku & jhope sebelum ni memang pernah ada hubungan. Tapi, sejak dia mengada sangat nak ikut cousin dia yang gedik tu ke France, dia tinggalkan aku.

Dan paling teruknya ialah, jhope tinggalkan aku tanpa khabar berita. Dia hanya beritahu aku...

Flashback

"Y/n.. we break.. mianhae"

"B-bwo?! Jhope!!"

Penat aku jerit, dia tetap mengatur langkah dia untuk tinggalkan aku

Hati aku dah hancur.

End flashback

2 years later~~

Sejak haritu, aku tekad untuk tak terima mana mana namja dalam hati aku. Luka yang dalam, pedih.. yang jhope dah buat pada hati aku masih lagi belum sembuh. Daripada seorang yang friendly.. aku bertukar kepada seorang yang pendiam.

Nasiblah, aku ada seorang peneman aku sekarang iaitu Sana. Orang yang paling innocent yang pernah aku kenal

*okay.. sana twice.. sbb dh blurr.. x thu nk ltak nma apa.. just accept it with your wide heart my readers..*

"Y/n.. gwenchana?" Tanya sana

"Nae.." jawab aku sepatah

"Yah! Kalau terus je macam ni 3 tahun lagi.. bila nak happy? Eo? I know.. that you hurt.. but! Move on y/n.. Sana tahu y/n boleh buat! Fighting!"

"Hurmm.. macam mana boleh senang nak lupakan first love. He is everything for me Sana.. he is my HOPE.. that's why he's name is JHOPE" Kata aku lalu menekan perkataan HOPE& JHOPE

"Ya.. sana tahu.. tapi, sana pasti masih ada ramai lagi namja yang sukakan y/n.. yang terbaik untuk y/n..now.. cuba senyum" kata sana lalu mula senyum kepada aku

"Hurmm.." jawab aku lalu senyum kepada sana. Walaupun dia innocent, tapi dia tetap usaha nak buatkan hidup aku happy macam dulu.

"Gomawo sana sebab nasihatkan aku.."

"Cheonma"

Skip
Kat rumah

Aku keseorangan kat rumah sebab parents aku outstation.

Akibat bosan, aku pasang lagu kuat kuat sambil kemas rumah. Tiba tiba..

Knock! Knock!
*bunyi ketuk pintu*

Aku mengatur langkah ke arah pintu utama. Sebelum buka pintu, aku menjenguk sedikit ke arah tingkap yang betul betul berada di tepi pintu untuk tengok siapa yang datang.

Seriously aku memang tak nampak dengan jelas siapa yang datang.
Aku hanya nampak seorang jejaka berambut pink campur oren.

Nice colour ha!

Tanpa teragak agak, aku buka pintu.

Sebaik sahaja aku buka pintu, 3 kuntum bunga ros bersama coklat dipegang oleh namja tu. Bunga tersebut cukup untuk menutup muka dia dan akibatnya.. aku masih tak kenal siapa dia.

"Umm.. yes?" Kata aku

Namja tu menurunkan bunga tersebut dan alangkah terkejutnya aku apabila namja tersebut ialah..

JHOPE!!

tanpa buang masa, aku menutup pintu tapi tersekat sebab jhope menahan pintu tersebut dengan tangan dia.

"Aww.." jerit jhope kesakitan perlahan

Hati aku diselubungi dengan rasa bersalah. Yelah! Aku hempas pintu dahlah kuat.. si jhope ni pulak pergi tahan pintu ni dengan tangan. Mesti sakit sebab terkepit.. ha!!!!! Omma!

BTS IMAGINESWhere stories live. Discover now