JHOPE ¦22.3

948 47 3
                                    

◎dunnolah...◎

"Y/n.. omma & appa dah bincang... kami berdua nak hantar kamu balik kampung. Tolong jagakan rumah kat sana"

"Mworago?! Shirreo!"

"No... kami dah tetapkan. Jangan nak bantah"

"Erghh.. yelah... but... takkanlah y/n nak stay sana sorang sorang"

"Dont worry... omma & appa akan hantar housemate y/n kemudian."

"What?! Housemate? Siapa? Takkanlah y/n nak stay dengan orang yang y/n tak kenal..."

"Jangan banyak cakap! Ikut je cakap omma" kata omma aku

Skip
kampung~~

Aku membuka pintu rumah dengan malasnya sebab aku datang sini bukannya dengan rela hati tapi kena paksa. Aku memilih bilik mana yang aku nak guna selama aku ada di kampung. Sudah semestinya master bedroom yang aku pilih. Hahaha.. bilik yang paling besar.

Sebaik sahaja aku buka pintu bilik tidur aku yang baru tu... aku terkejut apabila ada seseorang memeluk aku dari belakang. Aku pun pusing ke belakang sepantas kilat dan.. aku nampak..

"EUNJI!!"

"SURPRISE!!"

"YAHHH! Apa yang kau buat kat sini?"

"Teman kaulah"

"Teman? Maksud kau?"

"Aku housemate kau!!!"

"Jinjja!! Omma! Appa! Gomawo!"

"Ahahaha.. so... aku dah agak kau akan pilih bilik ni... aku dah letak barang aku kat bilik sebelah."

"Okay! Argghh! Aku tak sangka aku boleh jumpa kau lagi... keluar nak?"

"Amboi.. nak keluar dah? Kau tak penat ke?"

"Aniy.. penat aku hilang bila tengok kau"

"Kau nak pergi mana?"

"Kita keluar makan and... kita pergi tempat yang kita suka pergi masa kecil dulu... aku rindu tempat tu... apa jadi dah kat tempat tu"

"Okay.. kajja!"

Skip

"Eunji ah... daebak lah.. restaurant tadi.. macam mana kau tahu yang kat situ makanan dia sedap? Pandai kau pilih kedai."

"Alah kau ni y/n... kau bukannya tak tahu... yang ahjumma aku kan stay sini... aku tanya dialah.. kedai tadi...Memanglah aku tahu."

"Ah.. betullah.. tak ingat.. okay..."

Skip
Rumah~~

"Y/n!! Irreona!! Dah pagi ni!!"

"Ye.. nanti aku bangun... give me 5 minutes"

"Okay... bangun tau.. jangan nak sambung membuta pulak."

"Ye cikk..."

Sebaik sahaja eunji keluar dari bilik aku... aku sambung tidur... hihihi.

15 minit berlalu~~

"Yah!! Y/n! Irreona! Palliwa! Dah nak tengah hari ni! Kau cakap 5 minit.. tapi ni dah melampau.."

"Aku penatlah.. aku tak sihat..."

"Bwo?! Tak sihat... habistu... nak buat macam mana ni? Ubat mana ada kat rumah ni... ummm... macam ni... Kau tidur dulu... aku buatkan kau sarapan... kalau dah siap aku kejutkan kau."

"Yelahh" kata aku dengan malas

Skip

"Y/n... irreona! Aku nak keluar ni... beli ubat kau... kejap lagi kau bangun ye... breakfast dulu"

BTS IMAGINESWhere stories live. Discover now