◎friendship+romance◎
Kau dan rapmon sangat baik. Kau dan rapmon adalah kawan baik sejak 6 tahun.
Rapmon sentiasa melindungi kau..ada di sisi kau..dan tak pernah berpaling tadah terhadap kau.
Pada suatu hari,kau perasan yang muka rapmon sentiasa pucat. Dia kurang ceria macam Rapmonster yang kau kenal dulu.
Akhirnya,haritu kau ajak Rapmonster teman kau pergi shopping di HUGO MALL.
Sedang kau sibuk memilih baju yang telah merambangkam mata kau itu, kau perasan Rapmonster sering batuk. Sehinggakan batuknya yang terakhir itu,berdarah.
Kau sangat terkejut.
"Omo!! Yahh! Rapmon! Gwenchana?" Tanya kau dengan penuh resahnya.
"I'm okay. Don't worry." Kata Rapmon smbil terbatuk-batuk kecil lagi.
Kau perasan bahawa Rapmon sngja tidak mahu melepaskan batuknya dengan kuat kerana dia tidak mahu kau bertambah risau terhdapnya.
Akhirnya, Rapmon tidak dapat menahan batuknya itu lalu melepaskannya, tetapi..kali ini darah semakin banyak keluar.
"Omo!! Rapmon yah.. kajja! Let's go to the hospital! I'M WORRY ABOUT YOU!"kata kau dengan keras.
"Nae..nae" Rapmon mnjawab kata-kata kau dengan lemah.
Lalu kau memapahnya ke kereta dengan bantuan driver kau itu.
Dalam perjalanan, Rapmon telah pengsan. Dia tidak sedarkan diri buat sementara.
"Rapmon yah!! Wake up! Sabar Rapmon..sikit je lagi..kita nak sampai hospital" kata kau dengan tangisan kau yang membasahi pipi kau.
Di hospital..
Doktor telah membuat rawatan terhadap Rapmon. Keputusan rawatannya yang pertama telah dimaklumkan oleh doktor kepada kau.
-Throwback-
"So..doctor how about him??" Tanya kau kepada doktor dengan penuh harapan agar tiada apa-apa yang buruk berlaku terhadap Rapmon.
"Actually..." kata doktor dengan muka yang sedih.
"Actually apa doktor?? Wae??!!" Tanya kau. Kali ini tangisan kau bercucuran di pipi kau.
"Kawan cik sbenarnya mnghidap kanser barah hati peringkat 4. Dan jangka hayatnya sudah tidak panjang lagi. Dia hanya mempunyai 6 bulan yang mana masa yang sangat lama dan masa itu sukar utk djangka kepada pesakit yang dah peringkat 4,3 bulan jangka masa yang pendek yang mana tidak hairan lagi kalau dia meninggal dunia dalam jangka masa tersebut dan kalau dia meninggal dunia hari ini, memang tidak akan menjadi kehairanan lagi dengan keadaan kawan cik ni." Kata doktor.
"Bwo??!! Kan..kan..ser ba..barah hati peringkat... em..em...pp..pat??" Kau jatuh terduduk setelah mendengar penjelasan dari doktor dan kau menangis teresak-esak.
-END THROWBACK-
Kau memasuki bilik Rapmon dengan mata kau yang bengkak akibat menangis..memikirkan tentang Rapmon.
Kau lihat Rapmon terbaring dan tidur di atas katil dengan mukanya yang kelihatan pucat dan lemah itu.
Kau duduk di sebelah Rapmon sambil memegang erat tangannya.Kau sentiansa menemaninya sehingga kau tertidur di tepi Rapmon.
Pada malam.itu, Rapmon telah bangkit daripada tidur dan dia terus membalas pegangan erat tangan kau. Dia membelai rambutmu yang ikal itu dengan lembutnya kerana tidak mahu kau tersedar.
Tetapi, niatnya itu tidak kesampaian, kau tersedar juga.
"Ah..rapmon yah..kau dah bangun?"kata kau. Dengan tiba-tiba mata kau berkaca dan air mata kau mengalir di pipi lalu kau menangis teresak-esak.
"Y/N..moya??kenapa kau nangis..aku takde apelah..aku okay..ni sebab aku tak makan lah ni..dan stress dengan jawatan CEO di syarikat ayah aku yang akan aku pikul nanti.." kata rapmon dengan risau dan dengan sengajanya..dia ketawa supaya kau taklah berasa risau terhadapnya.
"Dah...dah...jom balik..aku dah okay..KHAJJA!"kata Rapmon lagi dengan sengajanya membuat suara yang bertenaga.Setelah kau dan Rapmon mengemas barang dan keluar dari hospital..kau bertanya kepada Rapmon..
"Rapmon..yah..sampai bila kau nak tipu aku?? Kau hidap kanser barah hati peringkat 4..kenapa kau tak bagitahu aku??!!" Kata kau dengan keadaan menangis teresak-esak sambil kau memukul dada Rapmon dengan perlahan lalu kau menangis di dalam dakapannya.
"Aku dah mula suka kat kau..aku baru ingat nak mulakan hidup baru..buka buku baru dengan kau dalam hubungan couple bukan lagi BFF. Tapi,kenapa kau tak bagitahu aku tentang semua nih??!!" Kata kau."Mianhae..Y/N" kata Rapmon dengan lemah.
"Khajja! Kita pergi beli bju couple,couple ring,couple casing dan banyak lagi untuk raikan hbungan kita."kata Rapmon lagi.
Pada petang itu..sehinggalah malam..kau dan Rapmon bershopping barang couple..dan kau berasa sangat happy...sehinggalah..malam tu..Rapmon hantar kau ke rumah..
"Annyeong pretty.."kata Rapmon kepada kau.
"Oppa,bleh tak kalau oppa bermalam kat rumah Y/N mlm ni..Y/N tkut..lgpun..omma n appa outstation.."
"Nae...jagi.."kata Rapmon smbil trsnyum..
Malam tu..kau tidur lena dalam dakapan Rapmon..keesokan paginya..
"Oppa..irreona..morning.."kata kau.
Penat kau kejutkan Rapmon tapi dia tetap tak sedarkan diri. Kau smakin cmas..kau prsan muka Rapmon sangat pucat. Dengan pantasnya...kau memeriksa denyutan nadi Rapmon..kau tidak merasakn sebarang denyutan di lengannya dan tidak rasa degupan di jantungnya.
Lalu kau menangis teresak-esak.
※※※※※※※※※※※※※※※※※
BERSAMBUNG~~
YOU ARE READING
BTS IMAGINES
FanfictionNo description..^.^ Just..This is malay fanfic. N...DONE! ^.^ Achievement: 07/01/2017 #24 in Random 10/03/2017 #15 in Random THANKS 4 DE NICE COVER! Cover by : B'S GRAPHIC 2.0