Jungkook ¦16.3

1.6K 67 0
                                    

◎friendship+romance= sbenarnya author tak tahu nak cakap part ni genre ape 😁 ^ω^◎

* Sblum start bca part ni. Cerita dia sma jgak cam yang lain. Kwan baik, dah lama kwan n bla bla bla.. ape ape pun baca jelah...*

Kau dan jungkook dah agak lama kenal. Kau start kenal dia time kau dan dia berumur 9 tahun. Kau dan jungkook satu sekolah, satu kelas sampailah habis sekolah rendah. Kau dan jungkook jugak sama sama peroleh keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan akhir di sekolah rendah yang mana menentukan sekolah menengah tahap rendah yang kau akan pergi.

Kawan kawan kau yang lain sibuk bercakap tentang sekolah yang akan dibuat permohonan, kau pun termasuk jugak. ˊ▽ˋ

Disebabkan terlalu heboh dalam kelas, Jungkook datang ke arah kau dan memberi pandangan mata bahawa dia ingin menanyakan sesuatu kepada kau.

"Y/n.. boleh aku tanya, kau nak mohon sekolah mana?" Tanya Jungkook kepada kau.

"Of courselah SSP Highschool! Aku dah lama nak masuk sekolah tu. Sekolah tu semua pelajarnya bijak bijak tahap budak university oxford. Ada kelas belajar bahasa international pulak tuh. Sapa lah yang tak nak pergi sekolah tu. And.. the most important thing is, sekolah tu sekolah perempuan. So, aku bebas daripada lelaki. Hahahah" kata kau kepada jungkook dengan agak pnjang.

"Kau?" Tnya kau kepada Jungkook

"Molla.. CES Highschool kat sini je kut. Aku malaslah nak tinggal kat dorm. And aku tak nak berjauhan lagi dengan parents aku and the most important thing jugak, aku tak nak pergi sekolah lelaki, tak dapat lah aku nak usha yeoja. Hahahaha. Tapi, aku tak kisah sangat pun" kata Jungkook

"Ahh.. ara ara.." kata kau.

Jungkook pov

Y/N.. aku nak sangat tengok kau happy. Kalau boleh, aku nak kau dapat SSP Highschool tu. Tapi, aku harap sangat sangat yang permohonan kau ke SSP Highschool tu ditolak. Aku selalu berharap supaya kau tak pergi semua sekolah yang jauh dari rumah kau. Aku, kalau boleh nak satu sekolah dengan kau sampailah habis sekolah menengah tinggi. Aku tak tahu kenapa aku rase macam ni terhadap kau. Dah!! Dah!! Jungkook! Kenapa kau kisah sangat pasal y/n ni! Ingat! Kau cuma anggap dia sebagai kawan baik je! Tak lebih dari tu!

end pov

Skip 2 bulan~~
Time cuti sekolah, kau sangat
excited nak tahu keputusan penempatan kau di sekolah mana. Tapi, malangnya. Kau tak dapat sekolah impian kau tu. Time tu perasaan kau gila sedih. Tapi, kau dapat CES Highschool. Begitu juga dengan jungkook.
Kau hanya berbaring atas katil kau dan menekup muka kau dengan bantal. Nak nangis sebenarnya. Tiba tiba

BTS IMAGINESWhere stories live. Discover now