◎friendship+sad◎
Aku seorang yeoja biasa. Sama macam semua yeoja yang ada kat luar sana. Aku berasal dari keluarga yang kaya raya dan aku dibesarkan dengan penuh kasih sayang oleh kedua dua ibu bapa aku.
Aku merupakan seorang pelajar yang biasa di sekolah. Tidak dikenali ramai... hanya biasa sahaja dan bukannya budak hot.
Sebaik sahaja aku pulang dari sekolah, seperti biasa aku akan terus menuju ke arah bilikku. Kebiasaanya, tidak akan ada sesiapa yang akan mengganggu aku di dalam bilik sebaik sehaja selepas waktu persekolahan tapi...
Suga pov
Hari tu, aku pergi ke sekolah seperti biasa dan balik pun macam biasa, cuma... hari tu, tiba tiba aku pengsan di sekolah.
"Yoongi.... irreona... " aku terdengar 1 suara yang sangat aku kenali iaitu suara ibuku yang sangat aku sayangi
"Omma? Where are we?"
"Hospital..."
"Wae omma?"
"Nothing... sikit je... anak omma pening kepalakan? Dont worry... biasa je..."
"Nae..."
"Maafkan omma sayang... omma tak mampu nak bagitau yoongi perkara yang sebenar yang yoongi hidap penyakit leukimia
Skip
Walaupun omma aku cuba untuk tak bagitahu aku yang aku hidap penyakit tersebut, tapi akhirnya aku tetap tahu juga sebab penyakit tu semakin merebak dan semakin jelas kelihatan
"Omma! Kenapa yoongi kena dapat penyakit ni? Kenapa yoongi?"
"Sabar yoongi... omma janji... omma akan buat yoongi happy macam sebelum ni... omma janji yang yoongi akan lupakan semua ni buat sementara dengan kebahagiaan yang yoongi akan dapat."
"Gomawo omma"
End pov
Tapi... tiba tiba pintu bilik aku terbuka dengan begitu sahaja dan aku ternampak 1 susuk tubuh yang sangat aku kenali iaitu oppa aku.
"Oppa! Lain kali boleh tak ketuk pintu tu dulu!"
"No. Nampak muka oppa ni macam kisah sangat ke?"
"Yahh! Omma!"
"Yah! Janganlah jerit! Saeng... oppa nak minta tolong boleh?"
"Tak boleh... dah... keluar dari sini sekarang! Now!"
"Alah... saeng... please..."
"Apa!"
"Okay... macam ni... chingu oppa... suga... dia..."
"Dia apa?! Baik tak payah cerita kalau nak cerita pun ambil masa berabad. Erghh!*mengeluh*"
Marah aku. Tapi, amarah aku terus hilang sebaik sahaja aku nampak muka oppa kesayanganku itu berubah menjadi sedih"Oppa?" Tanyaku lembut
"Okay... mianhae... oppa nak suruh saeng buat apa? Saeng janji saeng tunaikan..."
"Sebenarnya... ahahahaha! Gotcha!"
"Yah! Dah! Blah sekarang!"
"Haipp... oppa tak akan pergi... sebab saeng dah janji... macam ni... suga... dia hidap leukimia. Saeng tak perasan ke yang sejak dua menjak ni... dia berubah jadi makin pendiam... so, oppa rancang oppa nak mintak tolong saeng... ceriakan hidup dia sebelum dia pergi... boleh?"
"Bwo?! Memang tak lah! Lagipun suga tu kan memang diam dari dulu lagi?! Swag sangat kan?"
"Alah... tolonglah saeng... kali ni je... kalau tak... omma and appa tak benarkan saeng keluar rumah selama 1 tahun kecuali pergi sekolah je... saeng oppa ni nak ke... duduk rumah je... 1 tahun?"
YOU ARE READING
BTS IMAGINES
FanfictionNo description..^.^ Just..This is malay fanfic. N...DONE! ^.^ Achievement: 07/01/2017 #24 in Random 10/03/2017 #15 in Random THANKS 4 DE NICE COVER! Cover by : B'S GRAPHIC 2.0