Di pagi yg hening itu kedengaran burung2 berkicauan(amboi ayt...)..... Keadaan itu x sama mcm rumah bts... Rumah mereka kecoh....dgn ketukan pintu yg bertalu2 dan bunyi.....entahlah....
"Zack bkk lh pintu!!!!!!"amy yg mula hilang sabar menendang pintu itu sehingga pintu itu pecah.....bts dan ahli boyish terkejut...amy masuk selepas melihat zack terbaring kaku di depan pintu bilik air....
"Zack!!!!!!"bergema rumah itu dgn jeritan si amy....
"Yg ko jerit wat pe????angkat lh!!!"jungkook mencempung zack dan membaringkannya diatas katil...
"Panas nya.... Weyh guys aq rse dia demam lah....hyung call doktor..."jungkook terperanjat selepas menyentuh dahi si zack...<<<<<<<<<<<<<<skip>>>>>>>>>>>>>>>>>
Bts menunggu di luar sementara menunggu doktor keluar...tiba2 pintu bilik zack terkuak... Doktor hyuna melangkah keluar......
"Doktor hyuna....mcm mana dgn adik perempuan saya????"bts mengerutkan dahi.....adik?????....
"I mean adik angkat saya????"
"Wait did you say 'adik perempuan' just now???? Bkn ke dia lelaki?????"kata2 doktor hyuna membuat kan bts dan the boyish tergelak......
"Ye...ye sy salah sebut.... Mcm mana adik 'lelaki' saya???"rapmon sengaja menekan kan perkataan lelaki itu....bts dan boyish tahan gelak......
"Dia sebenarnya ok.... Tp maybe bila dia stress dia akan demam...dan dia adew pengsan x????kalo adew plis jgn bg dia wat keje dlm masa seminggu ....sruh dia rehat...dia terlampau penat....ok bye nnt sy bg ubat...sruh dia makan nasi then bg dia mkn ubat ni..."terang doktor hyuna....bts menggangguk.....doktor hyuna memberikan ubat kepada si leader bts dan berlalu pergi....dan....
"Hahahhhahhahahhahahhahahah"bts dan the boyish tergelak....
"Aduh sakit perut aq....bile masa lah kwn aq jd namja....aduh...."amy mengelap sedikit air mata yg mengalir kerana terlalu ketawa....
"Hisy dh lah..... Kita wat jadual..... Sape jg si zack!!!!arini aq ngan ikhlas nye menawarkn diri utk menjaga si zack...... Tp bab masak bubur jin hyung wat*pout*bole x????"jungkook menawarkan diri..... Jin mengeluh.....
"Haish......asal memasak je aq....asl memasak je aq..... Nape x sruh d.o masak.....(d.o:huk hukkk hukkk sape yg mengutuk aq nih????)..."jin berjalan ke dapur...
Asal gi dapur???-author
Aq nk masak utk si zack rimau...-jin
Perluke ko panggil dia rimau????-author
Entahlah...-jin
Back story.....
"Kata je xnk masak....."jungkook memerli si jin ....
"Dah lah tu gi tgk si zack tu 'doktor jungkook'.........."jhope sengaja menekankan perkataan doktor jungkook....jungkook menjeling jhope.....
"Ok siap!!!!!"suga yg td hilang sekarang muncul.....
"Ko ni terperanjat aq...apew yg dh siap???"jhope mengusap dada nye....
"Jadual utk jaga si zack...."kata suga sambil mengangkat kening....aish saja lah tu nk tiru si zack.....
"Perluke angkat kening?????"jimin membuat muka menyampah...
"Ehhh perlu.....baru comel ark amy...."kata suga sambil memeluk bahu amy....amy mengangkat keningnya.....angkat kening lagi.....xde benda lain nk wat😒....amy berdehem....
"Ehemmm ehemmmm....tgn tu kalo rase nk patah letak kn lagi kat bahu aq....."suga terus melepaskan bahu amy.....
"Errr....mianhei...x sengaja..... Aq just terletak...."suga perasan riak si amy.....
"Yelah tu terletak...."shin menjeling si amy...
"Dh lah tu.....member je kan...."bts ketawa tp terhenti selepas terdengar suara seperti org menangis...mereka pon masuk ke bilik zack....mereka terkejut sbb tgk si zack dh adew dlm pelukan si golden maknae....
"Aik dh tido????"kata jungkook yg masih tidak sedar yg bts kecuali jin dan si boyish adew kat situ.....bts tahan gelak...
"Zack2..... Muka mcm jantan...perangai mcm jantan.....senang ko ni sebijik mcm lelaki...tp kenapa ko bole lemah.....pelik aq....maybe byk yg aq tak tau pasal ko.....zack,aq hrp ko bole jd kwn aq....."jungkook melepaskan pelukan lalu membaringkan zack...
"Wow......romantik nya drama nih....sumpah aq rse jungkook suke kt zack"kata2 amy membuat kn semua ketawa.....zack yg baru tido tersedar...
"Ehhh nape reramai dlm bilik aq????"kata zack sambil memgang kepala nya.....jungkook membuat isyarat supaya jgn bg tau pasl td...
"Td ko pengsan.....tu yg kita org adew kat dlm bilik ko...."amy pergi kearah zack....
"Zack ko ok x????aq risau giler pasal ko...."amy mengusap perlahan rambut zack....
//baik nya amy//v memandang kelakuan amy yg prihatin terhadap zack...zack tersenyum lalu memegang tgn amy yg mengusap rambut nya...
"Aq ok lah amy ku syg......jgn risau kan aq....ko tau yg aq ni kuat???? Maybe ko lupa yg aq paling kuat???"zack dan amy tersenyum...
"Yelah ko kuat!!!"the boyish menjerit serentak.....merka membuat gp hug....zack yg kelemasan mula meronta minta dilepaskan....
"Woi lepas lah!!!!!aq nk udara...."zack mengeluh selepas sedar akan sesuatu....
"Errr....jungkook....aq nk minx maaf sbb terpeluk ko td...mianhei...aq x sedar....aq igt ko amy...tp rupanya ko..."muka zack mula memerah...namun dia cover....tp terlambat sbb bts dan the boyish nampak...
"Zack blushing!!!!!!first time dowh...kt dorm kita org pon dia x penah blushing.....hahhahahahahhah"amy menggelak kn zack...nilah kali pertama dia blushing....jungkook menggelak kan zack...
//comel plk mamat ni bila gelak....ehh apew ko ckp ni zack????//zack tersedar dan memukul kepala amy..
"Woi!!!! Sakit lah ba**...."
"Padan muka sape sruh gelakkn aq...."zack mengeluh selepas jin masuk sambil membawa semangkuk bubur dan secawan susu coklat...
"Wahai anak rimau....mkn bubur nih dan minum susu coklat nih..."ni nk memberi makan atau nk perli???
"Errrr....hyung aq x minum susu coklat....aq minum susu je..... Bkn susu coklat..."zack mengerutkan dahinye....
"Tp dlm umah ni xde susu...."
"Xpe aq bole minum air biasa..."
"Alah penat hyung buat nih!!!!"
"Tp hyung aq x bole minum sbb nnt aq muntah2....."
"Alah minum je...."
"Xpe hyung aq minum air kosong je...."
"Makan bubur nih.."
"Hyung letak apew dalam nih???"soalan itu membuat kan jin mengerutkan dahinya....
"I mean bah apew???"
"Hyung letak ayam sikit....udang sikit..."
"Hyung x letak nasi kew???"
"Adew lah syg ku intan payung!!!!kalo x.... Xjd bubur ni!!!"
"Td kata ayam dgn udang je!!!"
"Dah le makan!!!! Jap agi nk mkn ubat!!!"zack memakan sikit lalu menolak nye ketepi....dicapai sebotol air lalu diambil ubatnya d dimakan....
"Sikit nye makan???"
"Xde selera lah nk mkn..."
"Makan lagi!!!"
"Xnk!"
"Ok fine!!! Ari ni jungkook jaga ko....dia akn tido kat bilik ni!!!"
"What!!!!!!"jungkook dan zack menjerit serentak....
"Woi jgn lah jerit!!!"
"Nape mesti sebilik???"
"Nnt kalo ko nk air ke...nk mkn kew senang....xyah sesusah ko jerit....lg pon bkn tido sekatil.....ko tid katil...jungkook tido kat bawah atau kat sofa..."
"Aq tido kat sofa..."
"Lantak ko lah!!!"
"Jgn nk menyusah kan aq mlm nih!!!"
"Sape nk menyusah kan ko?!???!!"
"Ko jgn kacau aq malam nih!!!! Aq nk tido!!!!"
"Ko nk tido ke nk mampus ke lantak ko lah"
"Hrp rimau ni x mkn aq ...."
"Aq bkn rimau jd aq xkn makan ko!!!"
"Aq ckp je..."
"Ehhh dah lah pening tau x layan korang memekak!!pegi tido zack!!! Jap agi masok ko x tido lagi siap ko aq keje kan!!!! Dan jungkook turun bawah aq ade benda nk tny..."
"Nae arraseo omma"
"Dah jungkook jom"<<<<<<<<<<skip>>>>>>>>>>
"Ape yg ko nk tny amy???"
"Ape yg jadi td???"amy bertanya dgn muka srs...
"Jgn lah srs sgt my!!!!aq tau ko risau....kita org pin risau..."shin menegur amy..
"Lantak lah aq nk srs ke apew!!!! Yg ko sebuk pehal?????"shin menggenggam tgn nya....
"Pehal nk tumbuk aq????lantak ko lah!!!!aq x kesah!!!!"
"Woowowowo lek bro....benda bole bincang....."
"Biar aq cite....td mase ko ngan yg lain keluar....FLASHBACK
Mase tu bts dan the boyish xde dlm bilik...tetiba je si jungkook dgr suara org sebut nama chanyeol....
"Omma...appa...tlg!!!!jgn!!!!!"dia pon pegi lah tgk pastu dia tgk si zack dah menangis sambil peluk lutut....dia pegi tgk...tiba tiba je si zack peluk dia mase dia sampai kat tepi katil tu....
"Nape ni zack???"
"Aq takut...org tuh dtg...dia nk ro*** aq...."zack menangis sambile memeluk jungkook
"Sape..???? Nnt biar aq pukul dia!!!"jungkook mula naik angin...sape lah jantan keparat yg nk buat camtu kat dia.....pastu dia baru nk tny sape...pastu dia tgk si zack dah tido...
End of flashback
"Mcm tulah cite nye...tp aq nk tny sape yg nk wat cam tu kat dia...mesti dia adew cite kat sesape..."
"Aq x tau pape...dia just cite kisah hidup dia kt si amy je...."amy mengeluh....kenape lah zack igt benda camtu lagi......
"Jap lagi aq cite.....aq lapar lah beb..nk makan...hyung adew msk pape???"
"Ko nk mkn....masak sendiri..."
"Alah hyung masak kan lah....*pout*......"
"Hisy yelah...ni aq msk bkn sbb muka tu comel dan wat aq cair...tp sbb aq mls nk tgk muka ko...kalo comel xpe!!!"jin pon msk...dah siap dorg pon mkn.......................tbc...................
Hai author is back......next part adew lah part utk flashback si zack....korang pliss baca dan vote....kalo sudi promote lah ff nih....author nk publish ff baru.....kisah bts gak....dan si tomboy.....tp kisah ni lain sikit....nnt lah author bg sinopsis....Lagi satu thankz kepada... @_AFMY_ dan beberapa org yg selalu vote dan komen ff author....thankz babe....dah lah author xnk ckp byk nnt authot smbung bye....
Vote✔
Comment✔
✌💕sesiapa nk join author fall in luv dgn lagu save me....join lah......comment tau!!!💕✌
YOU ARE READING
Namja Idol Vs Boyish Idol
FanfictionAuthor x tau nk tulias pew......so baca jelah....autgor harap sgt ff ni ramai yg baca ...... Kalo bca vote k???✌✔