part13(kemas rumah)

38 1 0
                                    

Selepas beberapa hari zack dan abg nya bertemu......author xtau nk sambung ayat ape😂.......bts dan the boyish sepakat utk mengadakan aktiviti mengemas rumah..... Semua org adew aktiviti....biar lah author terangkn.....
Jungkook&zack-bilik stor
Jimin&shin-ruang tamu.....
V&amy-basuh bilik air...semua bilik air....hahahhaha kesian.....
Jin&taemin-kemas dapur dan masak....
Jhope&mina-kemas studio latihan..... Kemas bilik bacaan....
Rapmonster-sapu dan mop rumah...sikit sbb dia sorang....

Jungkook&zack pov
Jungkook mengambil mop dan sebaldi air.....zack mengambil penyapu dan bulu ayam..........
"Hisy lembab lah ko nih!!!! Jungkook.... Jln lah cepat....."zack menolak jungkook...... Phew.... Nasib baik lah baldi tu x jatuh.....
"Kalo ye pon jgn lah tolak!!!!!"
"Dh ko tu lembab sgt... Lambat sgt jln!!!"zack membuka pintu stor itu.....
"Hukk...hukk...byk nya habuk....berpa kurun x kemas bilik nih???"zack menutup mulut nya...jungkook keluar.....
"Aik mana mamat biskut nih????"zack mencari jungkook....
"Nah amik mask nih....pakai...nnt selsema lak...... "Jungkook menghulurkan sehelai mask kepada zack....
"Asal mask nih adew nma ko?????"zack membelek mask itu....dalam bebanyak nama dlm bts....nape mask yg adew nama jungkook juga dia bagi????
"Nama aq jungkook.....so semua mask adew nama aq....ni kan mask aq...."jungkook memakai mask tersebut...zack masih membelek mask itu...
"Meh sini aq pakaikan...."jungkook mengambil mask itu lalu memakaikan mask itu.....Zack terkedu....
"Dah jom mula..."zack mengalih kan barang yg ade didalam ke luar.....jungkook??? Dia pon tlg lah....tp tlg tgk...hehehehe
"Ko ni tlg lah.... Berat tau x???"
"Ehhh aq dh tlg tgk dh cukup baik!!!!"
"Kalo ko tlg tgk baik xyah!!!!!"
"Woi diam lah!!!!! Sampai bawah dgr suara korang tau x??? Bising gile!!!"rapmons menyergah .....
"Opocot jungkook biskut gile bin biskut chipsmore"panjang gile si zack melatah.....rapmos dan jungkook tergelak....tp jungkook terdiam.... Sesedap biskut chipsmore je ckp aq biskut....
"Woi sempat ko kutuk aq ehhh!!!!"
"Woi dah lah!!! Cepat kemas...."zack dan jungkook mula mengemas...tiba2......zack menjerit...
"Argggggghhhhhhhhhhh!!!!!!!!"jerit si zack......
"Pehal ni????"
"Li....li...li...lipasss!!!!!!!"zack spontan memeluk jungkook....
"Weyh pehal.......nih??????"bts dan the boyish terkejut tgk si zack memeluk si jungkook.....taemin dan rapmons memandang sesama sendiri kemudian tersenyum.......
"Apakah???? Korang buat apew nih???? Zack.... Jungkook turun bawah sekarang!!!!!!"taemin mengarah tegas....dan mereka pon turun bawah....
"Ape korang buat??? Bg tau aq!!!!"rapmonster menayangk muka srs...begitu jgk dgn taemin....
"Errr.... Min min unnie......nana just terpeluk sbb nmpk lipas..."
"Wait...min min unnie??? Nana???apekah???sape dorang.."zack mngeluh....
"Min min dan nana jiran sebelah rumah....dah gi smabung keje..."

Jimin&shin
mengemas rumah....jimin menyapu dan si shin tlong sapu sekali...sbb ruang tamu dia besar...kn ramai???.....entah mana silap si shin dia tersadung bantal yg bersepah..... Dia pon terjatuh.... Namun org lain yg mengerang kesakitan...
//aik aq yg jatuh...//dia membuka mata alangkah terkejut nya melihat dia berada di atas badan jimin....tiba tiba si jin menyrgah.....
"Haaaa wat pe tu???"dan....
Chu~
Jimin dan shin ter cium......shin menolak jimin dan muka nya memerah...
//yahhhh!!! My first kiss//
//si shin amik first kiss aq!!!//
"Muka ko merah"kata mereka serentak....
"Jgn risau aq xbg tau...... Rahsia disimpan..."
"dah lah buat keje!!!!"shin berlagak seperti tiada ape yg berlaku.......

V&amy pov
Dorang kena basuh bilik air.....kesian.....
"Euwwww basuh bilik air...."v membuat cara geli....
"Ko ni lelaki ke pompuan???"amy membuat muka menyampah...
"Aq lelaki....tp kn geli dowh nk basuh....."mereka memlakukan keje.......
//sunyi lah camni.....ape kata kalo aq kena kan dia....//v mengambil segayung air....dan....
Splashhhh.....
"Woi ape nih????"amy memandang tajam ke arah v......dia mengambil segayung air dan menyimbah kan kearah v.....
"Woi basah lah aq!!!!"
"Padan muka..."dan berlaku lah perang air....
"Dh basah.... Mcm mana nih???? Nk basuh bilik air lain...."v tersengih...dia membuka baju... Dan si amy menunjal kepala si v...
"Ko nk bkk baju pehal???"amy menutup matanya....
"Jgn risau aq ade pakai singlet....singlet aq xbsh sgt..."amy membuka mata.....amy mendapat satu akal...dia smirk😏
//biar aq cuba.....//amy menanggalkan baju nya......masa tu v xnmpk sbb dia sibuk tanggal kan baju.....amy pakai singlet hitam...ketat tu x lah ketat sgt......bkn singlet tp baju hitam....ketat jgk...sbb mmg si amy ni pakai baju lengan pendek tp dia selalu cover guna baju tu.... Alah ape tah yg pompuan selalu guna kalo baju dia lengan pendek.....dia buka....(p/s:buah dada amy xnmpk sgt sbb dia pakai benkung...tomboy kn???)
"Dah jom.........mak aiii"v terpukau...
"Pehal tgk2...., lebam bijik mata jgn tny kenape!!!"amy ponkeluar dan basuh bilik air seterusnya.....

Jin&taemin pov
Jin dan taemin ditugaskan mengemas dapur dan memasak....taemin nk wat cupcake..... Jin nk masak kimbab...
"Min... Ko ajar aq wat cupcake bole???*pout*"
"Bole je...."
"Bila nk mula???"
"Jap agi.... Sekarang aq nk cari bahan.....ko wat kimbab dulu...."dan si taemin pon mencari bahan utk mebuat cupcake....
"Jin dah siap ke belum???"
"Dah!!!"
"Cepat lah!!! Kata nk belajar..."
"Woi kalo ye pon xyah lah jerit!!!!"rapmons...
"Ok mula mula....."mereka pon membuat cupcake...... Tp adew tepung dan krim lebih......si jin pon amik sikit krim tuh dan calit kat pipi taemin....taemin terkejut...dia pon genggam tepung tanpa pengatahuan si jin.....dan.... Tepung itu baling...
Mereka pon bermain tepung...
"Woi!!!! Org sruh kemas bkn sepahkan dapur nih!!!"jin dan taemin terkejut!!! Si rapmonster mengamuk....
"Korang kemas sekarang!!!!"ape lagi pantas lari kemas dapur tu...

Jhope&mina pov
Mereka kena kemas studio dan bilik bacaan.... Bilik bacaan dah kemas... Tinggal studio tarian je....
"Penat siak!!!!"mina menggeliat utk membetulkan tulang....
"Aah...dah jom lah kemas...."mereka pon kemas....dorang kan kemas studio??? So dorang bkk lagu....guna speaker si jhope....antara lagu yg adew...ofc lagu bts dan the boyish....pastu lagu twice....lagu exid....lagu apink...lagu f/x....mcm mcm lagu adew....
"Cheer up baby...cheer up baby...."jhope dan mina menari... Si mina tersalah langkah dan jatuh... Tp xsempat lah jatuh sbb si jhope sambut....pinggang ramping mina dipeluk erat...muka dorang tinggal beberapa inci je...dkat lagi sikit dah bercium...muka mina memerah....
"Err sori..."mereka pin kemas bilik tarian tu dgn senyap..sbb malu kot... Cuma kengkadang je yg si hope ni menari...

Rapmonster pov....
Aq kena sapu dan mop umah ni.....aq mula mula sapu kat depan bilik stor...aq nmpk semua kejadian tu....aq nmpk lah apew yg berlaku....semua org aq nmpk... Termasuk part kiss kiss si jimin dan shin tu.....mesti korang pelik si suga xde...dia kena kemas bilik dia... Sbb dah xde keje nk wat...kat luar punya keje manager hyung dah upah org utk kemas....tp kan dorang tu sesuai bersama....kan bagus kalo aq dan song hani jump man tuh... Bersama mcm dorang... So sweet...dah lah aq pny keje dah siap....

No one pov
"Huarghhhjhh!!!! Penat nye....."jimin menguap.....
"Woi agak2 lah!!! Depan makanan jgn menguap... X elok....."amy menegur..... Shin langsung x pandang jimin.....jin sengaja nk usik shin...
"Shin!!!!"shin mengangkat muka dan muka nye memerah sbb depan dia si jimin....
//aduh merah balik muka aq!!!//shin kembali tunduk...
"Aik shin... Diam je ko arini.... Selalu nya ko bising doj bergaduh ngan si jimin...."shin diam...sebenarnya si shin tgh sakit kepala...dia xtau kenapa sejak pg td lagi dia sakit kepala...berdenyut denyut....
"Guys aq xde selera nk makan lah...."shin bgn tp tiba tiba dia rse nk pitam...first sekali yg bangun si jimin...dia lari kat shin...
"Shin ko ok x nih????"dia memapah shin lalu dibaringkan di atas sofa... Dia ke dapur kemudian kembali membawa panadol dan air suam.....
"Nah mkn ubat nih....nnt kurang sikit ko pny sakit kepala..."shin mengambil ubat itu lalu dimakan...
"Thankz jiminnie...."jimin terpaku...comel nya nama....
"Welcome....mlm ni ko tid sini..aq jaga ko....jgn risau..."jimin pon amik selimut dan selimut kan shin.... Mase jimin sampai si shin dh tido....semua pon gi tido kt bilik memasing.....

........................tbc........................
Ok author pny wattpad wat masalah lagi...so nnt author update....maybe lambat sikit sbb author pny nk kena simpan,..
#vote✔
#comment✔
#aqdipalau
#jgnkecamauthor
#jgnkecamzack✌👉👈
#abaikantypo
#geusoneulnaemiraejwosavemesaveme
#ineedyourlovebeforeifallfall

Namja Idol Vs Boyish IdolWhere stories live. Discover now