part20(#sidangmedia)

31 2 0
                                    

Zack dan jungkook duduk di meja khas.....dorang kan adakan sidang media.....alah mesti si zack x inform!!!! Takpe author bg tau..... Zack dan jungkook kena ade kan sidang media utk betulkan keadaan.....
"Anneyonghaseyo zack from the boyish imnida"zack memperkenalkan diri....
"Anneyonghaseyo jeon jungkook fron bangtan boys imnida"mereka pon duduk.....
"Ok sy nk tny....betul ke zack dan jungkook ni kapel???"zack dan jungkook tergelak...
"Xde lah....sy dgn dia just friend....dia kan senior sy walaupon umo sama tp dia hyung saya...xkn lah kita otg kapel..."zack merangkan sambil tersenyum manis....
"Next question....betul ke yg zack ni.....pelacur????"zack tergelak...
"Sebenarnya....sy bkn pelacur....kalo saya pelacur sy xkn adew dlm industri ni.....sy ni pompuan jgk....sy adew maruah...kepada sesiapa yg tulis artikel begitu tlg lah hentikan....even sy ni tomboy sy ttp manusia yg adew hati dan perasaan....cuba kalo anda berada di tempat saya....kepada fans sy....kalo awk nk kecam sy kecam lah...sy xkesah...."zack masih tersenyum....tiba tiba sekumpulan peminat dtg...
"Sy sokong zack!!!! Zack bkn pelacur!!!!!"seorang peminat menjerit....
"Zack xkn jual kan diri dia!!!!"semua fanz bwk pelanduk(betul kew???)entah ape lagi...adew tulis zack x bersalah...zack is da best....memacam lah...zack terharu....
"Thankz kepada yg sudi sokong sy....even sy kena tuduh mcm ni pon korang setia.....thankz....saranghae to my fanz......"
"Nado saranghae zack!!!!"semua menjerit...zack dan jungkook pon balik.....

<<<<<<<<<<skip>>>>>>>>>>>>
Zack berjalan utk tenang kan diri......tiba tiba ia kena pukul dgn benda keras dan dia pengsan....satu van bawak zack pegi.......beg zack tertinggal.....

<<<<<<<<<<skip>>>>>>>>>>>>
"Dah pukul berapa dah....xkn si zack x balik lagi..."xiumin menunggu zack....sebenarnya td exo dtg nk jumpa zack......chanyeol dah tahu perkara sebenar.....so dia nk minx maaf.......dia tahu pon sbb yijin bg tau yg si hyumin minah gedik tuh curang.....pastu chanyeol ikut lah si yijin sbb dia xpercaya....dia nmpk hyumin dan joe tgh berpelukan dan bercium dlm kolam......dia putus dgn si hyumin ari tu jgk....
"Td dia kata dia nk pegi hanrivers..."jungkook terus lari pegi ke sungai.....
"Xde pon...ehhh tu bkn kew beg si zack????"jungkook amik beg tuh...
"Zack!!!!!"jungkook mejerit memanggil zack...dia pon balik....

<<<<<<<<<<skip>>>>>>>>>>>>
"Hyung!!!!!!! Zack kena culik!!!!!"jungkook menjerit...
"What!!!!!!!!"sekali lagi tp semua menjerit.....xyah lah jerit....
"Ko jgn memain!!!!"jungkook tgh ckp dgn fon.....chanyeol amik fon tu dan cmpak atas sofa.....
"Ko ni org tny lagi ko diam!!!!"jungkook amik fon dia...
"Hisy!!! Hello hyung!!! Dpt x???? Hisy hyubg nih!!! Dtg umah lah!!!"jungkook naik angin...
"Hyung pon adew kawasan sini kn??? Dtg je lah!!!! Aduh hyung ni byk ckp lah!!!!! Org nk hyung dtg!!! Kookie kan dh bg tau!!!! Hyung!!!! Aq lempang jgk abg aq sekor nih!!!!woi!!! Ko dtg je lah!!"jungkook hempas fon dia...tp kat sofa lah....kalo kat lantai abis berderai.....
"Yg ko nk naik angin pehal???"sehun pelik.....
"Hisy ko tny nape????ko kn tau zack hilang!!!! Dia bestie aq!!!"jungkook berjalan ke hulu ke hilir...dari kanan ke kiri...dari utara ke selatan.....dari belakang ke depan...yg lain penig tgk jungkook....
"Woi!!!! Ko tau xko ni dh mcm tunggu isteri ko beranak!!!! Aq belasah jgk mamat ni kang!!!!"amy sound direct......
"Aduh mana hyung aq nih???"
"Woi aq dh sampai!!!"
"Opocot zackku sayang tunggu aq dtg..."jungkook menutup mulut nya.....
"Ape ko ckp???"nasib baik dia ckp laju....kalo x mau malu dia...
"Hah hyung!!! Asal lambt???"
"Mian lah hyung sebok td..."jungkook ketuk kepala hyung dia...
"Woi sakit lah setan!!!"junghyun ketuk kepala adik dia plk...
"Wpi dah lah aq ngantuk!!!! Biar aq nyanyi jap!!!! Korang jgn gado2...aq baru nk tido...korang dah kenape dowh!!! Esok aq bgn subuh.... Keje sungai buloh...sekarang x tido tido..."semua kerut kan dahi.....ape yg suga merepek aq x tau...
"Woi setan ape yg ko nyanyi....."
"Ouh...aq amik lagu rahim sepahtu....dia nyanyi lagu tu masa maharajalawak mega......shah alam!!!!!! ✌yo"suga tiru gaya dato'ac mizal....
"Otak ko!!! Org lagi tgh sakit kepala pikir kan hal si zack ko lagi bole wat lawak!!!aq sepak sesekor ni kang!!!"Junghyun hilang sabar.....aik ape punya kawan lah dorang nih!!!! Org lagi tgh kena culik dorang bole wat lawak bodo!!! Mmg x kena lah!!!kalo aq jd kawan dia mmg dh lama aq masuk kubur....sakit otak sbb dpt member gile.....
"Ok jao aq check zack adew kat mana.....dia adew kat bandar xxx.....adew satu bangunan nama xxx....dia kat situ........"junghyun yg sememangnya pakar pasal komputer
"Hyung nih!!!! Xxx tuh apew!!!!! Bg lah tau!!!"junghyun ketawa...
"Mian hyung terasa mcm dlm cerita polis lak....tu yg ckp camtu..."semua mengeluh....
"Bandar terpencil xxx!!!! Fhm x???adew satu bangunan nama dia xxx...."yg nih betul x slh...
"Ouh....hyung jom gerak sekarang!!!!!"jungkook segera bgn...tp kepala dia kena cepuk.....
"Alah sakit lah!!!! Xnk kawan!!!!"jungkook tiru style sharul merajuk masa MLM.....
"Alolo...jgn lah ngajuk......"
"Hyubg penting adil perempua je....adik lelaki x fikir!!!!"
"Alolo....adik laki adik pompuan....adik abg nama kookie....meh ala abg dodoi kan alah kookie meh sini syg!!!!"korang igt x mahraja lawak mega yg dato' ac kena smackdon dgn kumpulan shiro tuh.....alah tema muzikal tuh!!!!dia tiru mcm tuh......
"Woi!!!!! Ape benda nih!!!!"suga td tertido terus tersedar....
"Xde pape....."suga pon sambung nyanyi!!! Tp kali ni bgn...
"Ehh korang dgr ni!!! Aq hrp lagu ni bagi motivasi kt korang supaya jgn kacau aq!!!!!korang jgn gado gado!!! Aq b....."jhope memotong nyanyian suga....
"Ko asik nyanyi benda yg sama je suga!!! Aq lepuk ko baru ko tau!!!"
"Alahai ko hope!!! Kecoh lah!!! Biar aq lepuk ko dulu bole???"jungkook,amy,sehun dan chanyeol hilang sabar...
"Hajima!!!!!!!"jerit merek serentak.....
"Ape benda ni jerit memalam mcm nih!!! Kacau je!!!"jiran sebelah rumah merungut....
"Mian.....hyung!!! Bole x srs!!!! Sekali ni je!!!! Kookie fhm ape yg seronok sgt maharajalawak tuh!!!! Ape kaitan zack dgn maharaja lawak????"kesian hyung dorang kena sound dgn maknae....golden maknae bts.......
"Jungkook!! Dlm kehidupan adew benda kena srs....adew benda kita kena hadapi dgn rse happy.....tp kita kena tgk keadaan...dlm keadaan sekarang nih...kita nk srs xleh....nk happy pon xleh....jgn terlalu srs kookie!!!"jin td sibuk berkpit dgn si taemin bersuara....
"Kita akan mula operasi tpat jam dua belas....."junghyun menekan satu benda di komputer dia....
"Ok set!!! Lagi lima minit kita mula......sekarang siap sedia...amy follow kita org...yeoja lain ddk rumah.....amy je ikut kita org....chanyeol,sehun,jungkook,amy dan v satu kereta..."junghyun menjadi ketua...
"Jungkook naik motor...bye jungkook gerak dulu..."jungkook mencapai kunci motor kesayangan zack....
"Ok yeol,sehun.amy,v dan jhope satu kereta.......tao,xiumin.kris.rapmons dgn jimin satu kereta....dan yg lain pilih sendiri..,aq naik motor aq..." merka mula bergerak ke destinasi....

.........................tbc..........................
Ok lah.....author rse ff ni semakin mengarut......takpe lah....tp kn dpt ke dorang sampai......huargh!!!! Pening!!!!ok bye tunggu next chap...

Namja Idol Vs Boyish IdolWhere stories live. Discover now