part 7

6.1K 382 6
                                    

Di bilik Cikgu Jong Kook,
"Awak ni memang tak pernah nak berubah "kata Jong Kook sebelum melihat muka Baekhyun "bukan saya ya-"tak sempat Baekhyun nak cakap Jong Kook pon memotong.

"Apa Awak igt saya tak tau ker awak yg mulakan dulu"kata Cikgu Jong Kook tegas. "Yi Jin tu tak sengaja,dia bukan ya nak langgar awak kan dia nak minta maaf yg ..kamu marah dia dan meletuskan pergaduhan antara awak ngan Mingyu"bebel Cikgu Jong Kook

"Ahhh..jadi nama dia Yi Jin"kata Baekhyun sambil tersenyum "lepasni awak pergi bersihkan kelas sebelum balik"arah Cikgu Jong Kook."terima kasih cg. sbb bagi sya information tu" kata Baekhyun sblm keluar dari situ.

"Yi Jin..Yi Jin.."Baekhyun tersenyum sendiri dalam minda dia yg cerdik itu suda terfikir 1000 rangcangan utk Yi Jin."kau tunggu aq Yi.... Jin..."kata Baekhyun sambil tersenyum jahat.

Baekhyun berjalan seorang diri dia lalu kantin dan ternampak Yi Jin ngan Mingyu tengah bergurau "haishhhh...apa nasib korang nanti??"soal Baekhyun seorang diri dan tersenyum..tetiba ada org tepuk belakang badannya..

"Auuuu..."Baekhyun mengusap belakang badannya "wehhh...aq kena kemas kelas"Chanyeol membuat muka sedih Chen hanya mengangukkan kata kata Chanyeol.

Baekhyun yang perasan kai hanya mendiamkan diri terus menegur "kau kenapa?"soal Baekhyun "hah...x der papa lah"kai terus berjalan seorang diri meninggalkan Baekhyun dan yang lain.

"ni..nnti D.O nak cakap sesuatu"kat Chanyeol..mereka berjalan beriringan "susahlah..kalau laen sklh"rungut Chen.."Luhan,Kris,Tao ngan Lay bila balik dari China?"soal Baekhyun...

"Ntahlah..xiumin kat UK pon x dpt khabar berita ni lagi kat China"kata Chen "haah lah suho dah ok lom..nnti kita lawat lah dia" kata Chanyeol .. mereka hanya mengagngguk..

"Balik nnti jumpa.. call D.O ckp aku lmbt sikit"kata Baekhyun lalu masuk kedalam kelas tanpa segan silu dan rasa bersalah.."Baekhyun"panggil Cikgu Sandara..panggilan cikgu tak dijawab sebaliknya dia terus duduk ketempatnya

"Awak ni memang tak der adab" marah Cikgu Sandara "apapun bukak buku m/s 14"Kata Cikgu lagi dan terus mencatat nota di papan putih. Baekhyun dia terus tidur..namun tidurnya terganggu apabila seseorang mengejutnya.

"Ishhh..kau ni nak apa"marah Baekhyun nada suaranya agak tinggi menyebabkan semua pelajar melihatnya "Yi Jin ada masalah ker?" soal Cikgu Sandara.membulat mata Baekhyun mendendengar nama itu.

'Napa aq langsung tak cam si Yi Jin ni' bisik hati Baekhyun "tak der papa cikgu"kata Baekhyun laju "baiklah..salin nota ni"arah Cikgu Sandara.Baekhyun tersenyum pada Yi Jin dengan penuh makna.

"Bak sini buku nota awak saya salinkan"kata Yi Jin sambil menghadap buku..takut nak pandang muka Baekhyun.tempat duduknya baru saja ditukar oleh cikgu tadi.

Dia terpaksa duduk sini pon sbb Irene tu tak nampak jadi dia terpaksa mengalah 'Irene ni menggedik lah..aq cungkil mata tu bebetul baru tau'bisik hati Yi Jin.

Macam Yi Jin tak tau yang dia duduk situ cuma nak amik perhatian Jungkook."weh..kau berangan apa ni..siap kan ni"kata Baekhyun sambil menghulurkan bukunya."kau yang langgar aku tadikan?"soal Baekhyun.
Yi Jin hanya menundukkan Kepalanya.

******
Fuhhhh... 505 pth perkataan..
X per lah nnti sya smbg..

Evil GuyWhere stories live. Discover now