Yi Jin duduk ditaman dia mengerling jam "6:45"katanya sepatah."jadi maid lah"cadang Yi Jin.Dia mula membuka langkah pergi kerumah banglo yerlah kalau jadi maid kat umah besar mesti banyak gaji.
"Apa kata kat umah ni"Yi Jin meneliti rumah besar yang berwarna putih dihadapannya itu "gila besar larat ker aku nak kerja ni..tapi tak per lah mana tahu gaji dia besar ker"bebel Yi Jin seorang diri.Dia menekan lonceng rumah itu maka gate besar terbuka dengan luas seluasluasnya ..melebih lak author ni.
"Yer cik muda,silakan masuk"jemput lelaki tua..masuk aja dalam rumah tu terlopong Yi Jin 'otak dia...besar gila banggandoh dapat kerja kat sini'bisik hati Yi Jin "maafkan saya tapi saya nak cari kerja"kata Yi Jin "sekejap yer saya panggil mak tuan"maka lelaki tua itu pun berlalu Yi Jin masih lagi berdiri disitu.
Bunyi kasut itu mengalihkan pandangan Yi Jin kearahnya.Yi Jin menundukkan badannya "silakan duduk"pelawa wanita yang agak tua tapi masih nampak lawa. "Saya nak jadi maid"kata Yi Jin dia agak gugup "nama awak apa?umur awak berapa?"soal wanita itu.
"Kim Yi Jin umur saya 17 tahun" wanita dihadapannya agak terkejut "napa awak nak bekerja?awak tak sekolah lagi ker? Ke awak nak tolong omma awak?"bertubi tubi soalan diberikan."senanya saya tolong kawan saya dia ada hutang ngan ketua gangster jadi saya nak tolong dia"kata Yi Jin panjang lebar
"baiklah,awak panggil jer lah saya omma sebab anak saya sama umur ngan awak"Yi Jin hanya mengangguk sambil tersenyum "saya kerja setiap hari tapi saya balik boleh tak macam tu"wanita dihadapannya berfikir sejenak mendengar permintaa Yi Jin.
"Boleh..ouh yer nama saya Byun Eun Mi"mrs Byun memperkenal diri 'napa suami dia punya nama sama ngan Byun Baekhyun..uishhh tak akan lah'Yi Jin bermonolog di dalam hati.
Ada dua orang maid datang kearahnya "sila ikut kami"kata mereka serentak.Yi Jin tiba disuatu bilik "ni awak punya bilik untuk seketika ada baju dalam tu awak pakai yer pastu boleh mulakan kerja"terang maid itu panjang lebar.Yi Jin hanya mengangguk sambil tersenyum manis..Yi Jin menyalin pakaiannya tiba tiba bunyi telefon "yeobus-"tak sempat Yi Jin nak cakap.
Orang didalam talian itu dah mulakan dulu "Yi Jin kamu gi mana napa tak balik balik dah pukul 7kamu gi mana ni.."bebel ommanya "omma kan Yi Jin kata Yi Jin cari duit"terang Yi Jin "kamunilah katalah awal awal...kamu tidur mana ni?"soal omma Yi Jin "pulak dah Yi Jin kan dah cakap..tak per Yi Jin jadi maid ni..nanti Yi Jin tidur kat sini jelah"kata Yi Jin panjang lebar.
mereka mematikan talian Yi Jin keluar dari bilik dia melihat bilik sebelahnya 'cantiknya..tapi bilik siapa?'soal Yi Jin dalam hati.Yi Jin turun kebawah dia pergi dapur "Yi Jin sini jap tolong ahjuma ni"kata maid yang sedang menyediakan makanan 'mana dia tahu nama aku?'soal Yijin lagi.
Yi Jin terus menolongnya"kenapa kita nak cepat sangat ni?"soal Yi Jin pada seorang noona "tuan muda dah nak balik"katanya tanpa melihat muka Yi Jin kenfokusannya hanya pada penyediaan makanan "tuan muda dah balik"kata seorang lelaki.Yi Jin punya jantung berdebar laju jantung dia bergerak.
"Aku nak gi mandi dulu pasni aku makan"kata seorang namja dia terus menaiki tanggan menuju kebiliknya.semua maid meghembuskan nafas lega."kenapa ngan tuan muda tu?"soal Yi Jin pada noona tadi "ouh..kalau kamu nak tahu dia senanya ketua gangster kamu tahulah kalau ketua ketua ni kan ganas macam tulah dia layan kita orang kadang kadang tanpa belas kasihan dia pukul kitaorang...saya pernah kena dia siram saya guna air panas"terang noona itu panjang lebar.
"Ouh..napa dia siram noona"soal Yi Jin "noona tertumpahkan air panas terkena kasut dia"kata noona tu "kasut?kasut yang kena pastu nak siram orang lak"marah Yi Jin."sebelah bilik Yi Jin tu siapa..cam besar jek"soal Yi Jin hari ni banyak betul soalan
"ahhhh..tu bilik tuan muda lah"kata noona itu mata Yi Jin membesar..bunyi tapak kasut yang menuju ke ruang makan mengambil perhatian maid dengan sepantas kilat semua berdiri disisi meja makan.Yi Jin punya jantung berdegup laju sampai jer masa tuan muda itu munculkan diri Yi Jin terkedu melihat orang tu...
*******
707 ???hahahaha......banyaknya..
Nanti saya update..
YOU ARE READING
Evil Guy
Random"pandai buat pandai tanggung..baik sgt"kata Byun Baekhyun sambil tersenyum sinis. Seorang lelaki yang tak der hati perut.semua orang yang tak bayar hutang akan dibelasah atau lebih elok lagi dibunuh.Dia seorang namja..dan seorang ketua gangster. "aw...