Part 14

4.6K 331 10
                                    

Baekhyun melihat jam tangan dia "ah pukul 12..mana dorang ni tak kan nak suruh aku mati baru nak sampai"marah Baekhyun dia mendengus geram.tetiba dia rasa bahu dia berat sebelah perlahan lahan dia melihat kekiri 'mak aku pon tak pernah nak baring kat bahu aku sesedap dia jer'Bakhyun menolak kepala Yi JIn.

"auch..."ngadu Yi Jin dia menggosok kepalanya Baekhyun tercenggang melihat muka Yi Jin yang monyok tu 'comel...apa kau ni Baekh..'ngomel Baekhyun dalam hati. ~im creeping in your heart babe~ bunyi lagu pon baekhyun menyebabkan budak Leo mengalihkan perhatiannya kearah tempat pesembunyian Baekhyun n Yi Jin.

"aduh aiiii....'rungut Baekhyun...Yi jin dah mula cemas "cam ni saya kira sampai tiga awak seyap seyap lari"cadang Yi Jin "woi..aku tak pernah dengar arahan orang"kata Baekhyun.Yi Jin memukul lengan Baekhyun "awak dengar jer lah"marah Yi Jin "yer yer..."akhirnya Baekhyun mengalah juga.Yi Jin memunculkan diri dihadapan budak Leo.

"cik adik ni nak gi mana?"soal salah seorang budak Leo dalam nada yang gatal "hehehe..saya nak balik rumah...rumah saya kat sana tu"kata Yi Jin sambil membuat suara yang comel..."ouh nak gi sana..meh saya antarkan"kata budak Leo yang agak tinggi..."jap...satu..dua ...tigaaaa"Yi Jin menarik lengan budak Leo tu..peluang Baekhyun untuk larikan diri.

yeahhhhh..akhirnya Baekhyun dapat melarikan diri tapi Yi Jin???..'kalau balik pon meyusahkan omma nak kena bangun...nak balik umah sapa??'tetiba ada sebuah kereta warna merah berhenti dihadapan Yi Jin.."cepatlah naik.."arah Baekhyun.Yi Jin terus membuka pintu kereta Baekhyun "cakap apa??"soal Yi JIn soalannya membuatkan dahi Baekhyun berkerut "kalau nak suruh aku cakap terima kasih dalam mimpi kau jer lah"baekhyun masih fokus memandu.

"takda makna nak mimpi muka awak.."perli Yi Jin..tak lama kemudian dorang sampai Baekhyun melihat sebelah "dia ni asyik tidur jer"Baekhyun menggelengkan kepalanya..dengan sendirinya Yi Jin bangun "dah sampai ker?"soal Yi Jin Baekhyun hanya mengangguk.Yi Jin terus masuk kedalam biliknya.

keesokan paginya Yi Jin bangun awal..kata maid kan kena siapkan semua benda kat umah.yi Jin hanya ada dua helai baju maid diapakai yang baru.."annyeonghaseyo''kata Yi Jin kepada omma Baekhyun "ouh..nae kamu pergi amikkan surat"Yi Jin menunduk dan berlalu pergi ke peti surat diamengambil kesemuanya.

"puan ni suratnya''Yi Jin menghulurkan surat kepada omma Baekhyun "kamu ni panggil omma jer" "nae..om..omma"kata Yi Jin dia menunggu dia masuk dia barisan "Yi jin tolong bagi kat Baekhyun"kata puan Byun Yi Jin mengambil surat yang dihulur oleh puan byun."kejutkan dia sekali"Yi Jin mengangguk dan menuju ke bilik Baekhyun.

'tok,tok,tok'bunyi ketukan menganggu tidur Baekhyun "tuan muda"Yi Jin mengetuk sekali lagi.dia dah tak boleh nak sabar lagi sakit tangan asyik mengetuk pintu kayu tu.Dia masukkan kedalam bilik Baekhyun "tuan muda bangun"Yi Jin mengejut Baekhyun namun langsung tiada respon "tuan muda tolong bangun yer"kata Yi Jin sambil mengetapkan giginya "Baekhyun ireona....!!!!"jerit Yi Jin.

Baekhyun terus terjaga dari tidurnya "kau kejut manusia bangun ke binatang"tengking Baekhyun "ni surat"kata Yi Jin dia malas mahu melayan Baekhyun yang tak abis abis nak marah n tengking Baekhyun mengambil dengan kasar "omma awak suruh bangun.. matahari dah terpancak kat bumi pon tak bangun bangun"bebel Yi Jin.and Baekhyun be like dia menutup telinganya sambil menjerlikan lidahnya "perangai dah lah cam budak budak"kat Yi Jin lagi.

dia tak nak mengalah dia nak tengok sejauh mana Baekhyun boleh tutp telinga "tak dengarrr.."ejek Baekhyun "dah lah tak mandi lagi abis bau satu rumah"kata Yi Jin lagi "ehh..tipu eahhhhh"Baekhyun ketawa terbahak bahak melihat muka Yi Jin yang menahan marahnya bila tgengok Baekhyun sekarang ni tak macam evil guy pon.

dia just baik ngan Yi Jin jer tu pon ikut mood dia nak baik ker tak kalau tengah moody memang malang nasib Yi Jin "mandilah busuk.."kata Yi Jin "nak mandilah ni nak ikut ker??"soal Baekhyun sambil smirk dia mendekati Yi Jin.Yi Jin terus keluar dari bilik Baekhyun dua dua ketawa.habis jer mandi Baekhyun mengambil surat yang Yi Jin bagi.

TO:Baekhyun

From:Leo

aku tau kau selamatkan diri semalam tu pun sebab ada bicht yang kacau plan aku.weh,susah ker nak jumpa aku??aku ajak cara baik ni jangan sampai aku gunakan kekerasan tak per lah kau nikmati masa yang ada dulu sebelum aku porak perandakan keadaan.

lagi satu kau tak der ker orang yang kau sayang susah aku nak cari umpan suruh kau datang jumpa aku.opps aku dah bagitau plan aku..apa pun ingat weh ingat aku akan buat orang yag kau sayang merana macam kau buat bapak aku merana.ingat peasanan aku sampai kau mampos

BY-LEO

"dia ni nak apa?"soal Baekhyun seorang diri dia tak boleh sayangk Yi Jin "perasaan ni ker bila orang dilamun cinta?"soal Baekhyun lagi apapun dia kena jauhkan diri daripada sayang Yi Jin tapi...senangker nak jauhkan diri tu???..Baekhyun menyimpan surat tu didalam laci meja belajarnya.dia turun untuk sarapan.

************

sorry lambat update...terima kasih sudi tunggu ff ni..nanti Author update agy..see you reader

sorry typo

Evil GuyWhere stories live. Discover now