Baru sahaja Baekhyun ingin keluar dari biliknya kakinya dipegang oleh Yi Jin "awak..tolong saya bagi kerja balik..tolong saya janji saya bayar..saya janji"kata Yi Jin sambil melutut dihadapan Baekhyun rasa kasihan sikit pon tak der kat hati Baekhyun.
"Aq cakap last eh..."Kata Baekhyun Yi Jin mendongak melihat muka Baekhyun.sewaktu Yi Jin memandangnya jantung Baekhyun berdegup laju .Baekhyun mengalihkan pandangnya... Baekhyun menepis tangan Yi Jin dikakinya. "kau boleh kerja"dengan menyebut tiga patah perkataan tu riak wajah Yi Jin jadi ceria.
"wah..betul ni"Yi Jin meminta kepastian "tadi aku dah cakap kan last..kau taya agy aq tak bagi"ugut Baekhyun "nae..arasseo"Yi Jin menunduk badannya dan keluar dari bilik tu.Baekhyun memegang dadanya "stop...stop".
Baekhyun melihat meja belajarnya 'surat'bisik hati Baekhyun.Baekhyun membuka suratnya
To:Baekhyun
From:LeoIngat tak aku..sorry ah pasal kawan kau tu sapa eh nama dia suhu eh salah suho.ah..dia tu aq budak aq TANPA SENGAJA terlanggar dia.sorry gila kawan...
Aq tak sengaja..woi baca ni elok elok siapa jer yang dekat ngan kau jangan ingat aku tak boleh bunuh macam kau bunuh bapak aku.kau bunuh orang aku sayang dan aku akan bunuh orang yang kau sayang.
Aku ada kat mana mana.kau dah tak boleh lari mana..weh rindu aku tak??nak jumpa??yok lah kita jumpa kat club..bawa pompuan sekali baru lah syok.
-LEO-
Mata Baekhyun membulat baca isi surat tu 'leo..dia dah balik'bisik hati Baekhyun."pasal suho tu...really that bustard you really want to die"marah Baekhyun dia meninggalkan surat tu didalam biliknya.
Dia keluar rumah dalam keadaan yang tergopoh-gapah.dia perlu beritahu benda ni kat diaorang semua "Chanyeol..jumpa kat hospital"kata Baekhyun sebaik sahaja Chanyeol menjawab panggilan dia.
"Kau pasal?? kan dah jumpa tak akan malam malam buta ni nak jumpa"Marah Chanyeol.Baekhyun melihat jam baru pukul 9:30 "aq cakap betul kau tak datang esok nasib kau dalam tanah"dengan nada tegas campur ugut tu menakutkan Chanyeol.
"Bawa member yang lain"kata Baekhyun sambil mengambil kunci kereta pada butlernya. Baekhyun mematikan panggilan "aq keluar kejap jangan bagi sesiapa masuk dalam bilik aq"kata Baekhyun.
Dia keluar rumah menuju kehospital Suho.sebaik sampai jer Baekhyun sampai member dia dah menunggu "kau nak apa??"soal D.O "ntah dia ni dah lah ugut orang"marah Chanyeol dalam masa yang sama dia juga takut Baekhyun kalau dia cakap memang dia akan buat.
"Leo"dengan nama tu jer semua jadi cuak bukan sebab takut..nak kata takut Baekhyun lagi besar taraf dia daripada Leo cuma dulu ada kes yang Leo dah salah faham."bila dia balik sini? "Soal Suho dia yang asal hanya baring terus terduduk.Kai ngan Sehun pun serious tadi bukan main gelak.
"Aq..tak tau tapi.."Baekhyun memberhentikan ayatnya dia memandang Suho yang lain hanya melihat Baekhyun ngan Suho bersilih ganti."yang langgar kau tu budak Leo" kata Baekhyun laju.mulut masing masing terbuka.
"serious dude..dia yang langgar aku tapi aku rasa perempuan"terang Suho "orang upahan kot"teka D.O "jap..jap..Leo mesti nak bunuh kau"kata Chanyeol.kata katanya membutkan Baekhyun mengangguk "kalau tak aku maybe dia akan bunuh orang yang aku sayang"jelas suara Baekhyun berketar.
"nasib baik kau ni tak der hati perut atau tak der feeling kan"Baekhyun mengetuk kepala Chanyeol."betul apa..kalau kau ada perasaan mesti kau sayangkan seseorang..dan kalau kau sayangkan seseorang tu mesti Leo akan bunuh orang yang kau sayang tu.."bebel Chanyeol panjang lebar.
"betul jugak ek"Sehun turut setuju dengan kata kata Chanyeol "apa apalah..ni korang taukan Mingyu?" Soal Baekhyun.mereka mengangguk "tau tak Yi Jin pompuan yang hampir kena belasah ngan aku tu jadi maid aku"mendengarkan citer tu semua ketawa kecuali Kai."alasan dia kan nak tolong Mingyu.."kata Baekhyun
sambil sambung ketawanya.'Yi Jin jadi maid Baekh..melepaslah peluang aku'bisik hati Kai..jam menunjukkan pukul 10:00."aku blah dulu ah esok nk gi sklh"kata Baekhyun dia berlalu pergi.
Sampai aja dirumah dia melihat Yi Jin sedang menggalas beg sekolah 'dia nak berhenti kerja ke apa tak silap aku..aku bagi dia kerja'bisik hati Baekhyun dia mengerutkan dahinya.
"Kau nak gi mana?"soal Baekhyun sebaik sahaja Yi Jin sampai berdekatan ngan dia."ouh..saya nak balik nanti omma tak der siapa jaga" terang Yi Jin."Kau balik naik apa ni?"tanya Baekhyun lagi "jalan kaki kot..kalau bas jauh sangatlah perhentian"kata Yi Jin "yok lah aku hantar"Baekhyun sendiri tak sedar apa yang dia cakap Yi Jin tercenggang dengan pelawaan Baekhyun "awak nak hantar saya ker??"soal Yi Jin.'alamakk..apa kau cakap ni Baekhyun..kau mana pernah ajak perempuan naik kete kau'bisik hati Baekhyun.
Baekhyun berdehem "memanglah aku nak hantar kau..tak pasal pasal kena culik tak der siapa nak bayar hutang Mingyu"Baekhyun menggunakan alasan pasal Mingyu."ceh...nak tolong tapi tak ikhlas siapa tah nak culik aku"kata Yi Jin dalam nada slow."dah cepatlah masuk kereta"arah Baekhyun.
*********
How??...harap ok...nanti saya sambung..kalau typo maaflah yer.
YOU ARE READING
Evil Guy
Random"pandai buat pandai tanggung..baik sgt"kata Byun Baekhyun sambil tersenyum sinis. Seorang lelaki yang tak der hati perut.semua orang yang tak bayar hutang akan dibelasah atau lebih elok lagi dibunuh.Dia seorang namja..dan seorang ketua gangster. "aw...