part 8

5.6K 354 3
                                    

'Kring,kring,kring'

Bunyi lonceng bergema satu sekolah maka pelajar yang lain semua keluar dari sekolah..melainkan Baekhyun seorang dan Yi Jin??

Flashback

Di kelas,
"Kau yang langgar aku tadikan?"soal Baekhyun Yi Jin hanya menundukkan kepalanya sambil membuat nota "kau tak nak cakap ke ngan aku"kata Baekhyun lagi kali ni dia menolak-nolak badan Yi Jin(bukan tolak kuat eah).

"Tolong jgn kacau nanti cg. marah lah"kata Yi Jin dia menolak tangan Baekhyun ."hahahaha...kau kenal tak Mingyu..ahh mesti kenal kan superhero katakan"perli Baekhyun .Yi Jin hanya mengfocuskan cikgu saja.

'Kalau tak kerana si pompuan miang tu aq rasa tak lah kena duduk ngan laki x guna ni'bebel Yi Jin dalam hati "balik nanti kau tlg aq kemas kls"kata Baekhyun tegas akibat dgn muka dia yang serius itu Yi Jin x membantah.

End Flashback

Akibatnya Yi Jin terpaksa menolong Baekhyun eh silap dia terpaksa kemas kelas seorang diri."alamakk..Mingyu "kata Yi Jin perlahan.Yi Jin terus mengeluarkan telefon dan mendail nombor Mingyu.

Perlakuannya hanya diperhatikan oleh Baekhyun "yah...Mingyu aku balik lmbt eh nk kemas kelas"kata Yi Jin sambil tu tangannya bergerak gerak sapu lantai "wae?"soal Mingyu ditalian..perbualan mereka sidengari oleh Baekhyun

"Alahh..tak yah lah nk taya bagai ckp jer ngan om..eh x yh x yh"nasib Yi Jin tak terlepas cakap "ehh..aq x phmlah"rungut Mingyu "tak yah paham..dah gi balik"Yi Jin terus mematikan taliannya.

"Oh mak kau.."Yi Jin termelatah akibat terkejut dgn perbuatan Baekhyun yg tetiba ada didepannya.
"Nak apa?"marah Yi Jin "kau marah aku ker"soal Baekhyun sambil menendang meja..badan Yi Jin terkaku.

"Tak..tak saya nak balik.. kelas pon dah bersih"Yi Jin terus membetulkan meja tersebut dan keluar dari kelas tersebut dalam hatinya lega gila.. sikit lagi Baekhyun nak mengamuk. "eah..dah lmbt alamak boss mesti marah"bebel Yi Jin seorang diri.

Di Rumah Yi Jin,
"Omma,Yi Jin gi dulu eah"kata Yi Jin selepas saja dia bersiap utk gi ke tempat kerja "yer lah..maaflah kamu pula kena sara keluarga"langkah Yi Jin terhenti "apa omma ckp ni..kan omma dah tua mmg patut Yi Jin kerja..dah lah omma Yi Jin pergi dulu..annyeong"kata Yi Jin panjang lebar.

"Ouh...ya kawan kamu Kai tu dia kata dia tdor umah dia tak nak susahkan kita"kata ommanya ..Yi Jin hanya mengangguk.'baguslah..'bisik hatinya.

Sesampai di 7E,
Yi Jin terus ke counter jalankan tugasnya dia mengerling jam di dinding pukul 6:00 ptg.."ermmm.. cam ner eak..5 000 tu byk sgt tak per lah kos ubat omma 3 000..dah cukup" bebel Yi Jin seorang diri.

Yi Jin melihat satu susuk tubuh yang sangat dikenalinya "eah Mingyu..." kata Yi Jin...mujur ari ni ada kawan
Shift dia datang boleh tlg jagakan kejap..

Yi Jin terus keluar pergi kearah Mingyu "yah.."sergah Yi Jin..Mingyu hampir terjatuh kerana disergah oleh Yi Jin"kalau aku mati kat sini aku kacau life kau"marah Mingyu sambil mengurut dadanya.

"Lahhh.. aman juga idup aku kalau kau pergi...."perli Yi Jin dia hanya mendapat jelingan dari Mingyu "nak gi mana??"soal Yi Jin.. Mingyu hanya pura pura tak dengar.."jumpa Baekhyun"teka Yi Jin..Mingyu hanya mengangguk..

"Aq sayangkan kau..tak yah lah bayarkan untuk aku.."kata Mingyu sebelum memasuki club tersebut.."tak yah bayarkan cehh macam da- jap jap dia rela mati apa"Yi Ji terus memasuki club tersebut.

Baru bapa saat dia termenung kat luar club tu masuk masuk jer terkejut dia melihat...??

******
Suspicious... baca au..mlm nnti kalau ada masa sya sambung

Evil GuyWhere stories live. Discover now