Hello Guyss! :) Thanks for the VOTE and LIKE...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bab 4 : Lagu
Recap : Josh melihat Jessica "kenapa awak tak makan nasi goreng itu?" Tanya Josh kepada Jessica. Adam, Jack dan Jerald berhenti makan.
"Saya........"
Jessica mengeluh. "Saya alah dengan telur. Kalau saya makan telur, walaupun sedikit. Saya akan sesak nafas ataupun......." Jessica berhenti bercakap.
"ataupun apa?" Adam berkata.
"Kalau nasib tidak menyebelahi saya.. saya mungkin akan meninggalkan dunia ini seperti ayah dan ibu saya" Kata Jessica.
Mereka terdiam.
Mereka hanya mengangguk-anggukkan kepala mereka.
Jessica senyum sambil berkata "tak apa-apalah. Korang makan lah nasi goreng tu. Lagipun saya boleh masak sendiri lah." Jessica berdiri lalu menuju ke dapur.
Setelah tiba di dapur, Jessica melihat di peti sejuk. Dia membuka peti sejuk itu lalu mengambil buah epal. Jessica menutup peti sejuk itu lalu beredar dari situ.
Apabila Jessica duduk semula di meja makan. Abang-abangnya melihat Jessica. Jessica melihat abang-abangnya semula sambil membuat muka hairan.
"What?" Jessica berkata.
"Bukan kah awak cakap, awak nak masak ke?" Jerald berkata.
Jessica mengeluh. "Malas nak masak." Ujar Jessica.
"Kenapa tak suruh kitorang yang masak?" Jack berkata. Jessica senyum.
"taklah. Lagipun saya tak lapar." Jawab Jessica sambil mengunyah biji epal yang digigitnya tadi.
"So? Sebelum pergi tengok wayang. Apa kita nak buat ne?" Adam berkata.
Jack, Jerald dan Josh serentak berkata "Entah la" sambil mengangkat kedua-dua bahu mereka. Mereka bertiga sambung balik makan. Jessica hanya melayan sahaja selera makanannya itu.
Adam mengeluh.
Adam melihat Jessica yang hanya melayan makanannya itu.
"Jessy?" Adam memanggil Jessica.
Jessica segera melihat Adam. "Ye?" jawab Jessica.
"Selalunya.. Jikalau Jessy tengah bosan.. apa selalu Jessy buat?" Tanya Adam kepada Jessica.
"Err. Selalunya.. kalau saya bosan.. saya melayari internet, dengar lagu ataupun menyanyi." Jessica dengan spontannya berkata.
Mereka berhenti makan lalu melihat Jessica. Jessica melihat abang-abangnya. "What?"
"Ulang balik apa awak cakap tadi." Ujar Jack. Jessica diam beberapa saat sehinggalah matanya membulat.
"Awak sebenarnya pandai menyanyi?" Jerald berkata.
Jessica diam. 'Ergh! kenapa la saya terlepas cakap. See!. Mereka tahu dahh. Ish! Ica ne. Tulah layan epal jaa. Erghh.' Jawab Jessica dalam hati sambil membuat muka geram.
Jessica melihat Jack. "Sebenarnya.. saya pandai menyanyi. Tapi. Saya tak nak orang tahu yang saya sebenarnya pandai menyanyi. Hmp! Apa boleh buat, dah terlepas cakap." Jessica berkata sambil membuat muka hampa.
"haha. Kitaorang juga sebenarnya pandai menyanyi. Jikalau ada konsert yang akan diadakan.. Kitaorang dijemput untuk menyanyi. Hehe" Josh berkata.
YOU ARE READING
The Idiot Brothers
Teen FictionSelepas sahaja PMR berlalu, semuanya berubah. Ayahnya pergi meninggalkan dia. Dia terpaksa mengikut kemahuan ayahnya. Dan dia terpaksa tinggal dengan 4 orang lelaki yang akan menjadi abang angkatnya. Dapatkah Jessica hidup dengan kenakalan abang-aba...