Chapter 16: Rumah Jack

1.2K 45 2
                                    

Bab 16 : Rumah Josh

 Recap: "Awak bawa siapa?" Josh dan Jack menoleh ke belakang. Mereka berdua saling pandang memandang. Jack mengeluh. 

"Saya bawa Donovon besok!" kata Jack. 

"What? Are you kidding me?!" tanya Jerald sambil melihat mata Jack tajam.

"Laaa, lagipun, dia tak berani buat apa-apa dengan Jessica pun. Dia kan ada sama kita sepanjang hari nanti!" kata Jack. 

"Awak tahu tak si Donovon tu 'playboy'. Kang kalau dia sakitkan hati Jessica macamana?" tanya Jerald dengan nada tegas. 

"Hmphh!" Jack mengeluh.

"Takpe, besok kalau dia berani nak pegang-pegang Jessica, kita ajar dia." Jawab Adam yang baru sahaja turun dari tangga. 

"Okay besok kita uji dia. Kalau dia macam-macam kita ajar dia. Deal?!" tanya Jerald. Mereka bertiga menganggukkan kepala mereka 

"Deal!"

"Okay, so besok awal bangun okay." Ujar Jerald. 

"Saya nak pergi tidur, selamat malam." Sambung Jerald lalu dia meninggalkan kawan-kawannya.

 

PAGI...

Jessica membuka matanya perlahan-lahan. Kemudian dia menguap. 

'Dah jam berapa ne?' tanya Jessica mamai. Jessica melihat jam di dinding biliknya. Jam menujukkan jam 8.26 minit pagi. 

"Fuhh, fikir dah lewat." Kata Jessica lalu membaringkan badannya semula. 

Baru sahaja Jessica nak terlelap, tetiba sahaja Kailyn masuk. 

"JESSICAA!! WAKE UP!" Kailyn teriak sambil melompat-lompat di katil Jessica. 

"Aduhh!" kata Jessica lalu mendegus. "Tak boleh tengok orang senang ke?" tanya Jessica sambil melihat Kailyn. Kailyn menjelir lidahnya.

"Memang pun!" kata Kailyn. Jessica menjeling. 

"Yang awak ne awal bangun dah kenapa?" tanya Jessica sambil melihat Kailyn. "Laa. Tak boleh ke saya bangun awal?" Kailyn bertanya sambil membuat muka sedih. 

"Excited la tu." Kata Jessica.

"Mestii la excited. Perjalanan kita fuhh jauh sangat. Dah macam kita bercuti." Kata Kailyn. Jessica mengeluh. 

"Yang awak mengeluh ne kenapa?" tanya Kailyn. 

"Saya pun tak tahu. Saya cuma takut sahaja jumpa ibu bapa mereka aka ibu bapa angkat saya. Sekarang ne saya ada empat orang ibu berlainan, empat orang bapa berlainan. Hmmp!" kata Jessica lalu mengeluh.

"Laaa, dah di takdirkan begitu. Terima jelaa." Kata Kailyn lalu membaringkan badannya. 

"Hmmp yelah, saya pergi mandi dulu. Kelmarin tak sempat saya  mandi." Ujar Jessica lalu dia berdiri sambil mengeliat. 

"Eii, bau bucuk" kata Kailyn sambil menutup hidungnya. Jessica tersengih. Dia kemudiannya mengambil tuala di pintu itu lalu masuk ke bilik mandi. 

Jessica mengambil masa 20 minit untuk membersihkan badannya. Kemudian, dia keluar lalu melihat ke arah katilnya. Dia melihat Kailyn tengah tidur. Jessica gelak lalu berjalan ke bilik pakaiannya. 

Sesampai sahaja di situ, dia mencari baju yang sesuai. Dia membelek-belek pakaiannya sampai la dia terjumpa baju untuk di pakai.  Dia mengambil t-shirt lengan panjang yang berwarna merah. Di situ tertulis 'WE ARE WHO WE ARE'. Dia kemudiannya memakai baju itu dan dia mengambil jeans pendek yang berwarna hitam.

The Idiot BrothersWhere stories live. Discover now