Bab 6 : Choose?
Recap: Mereka semua gelak melihat telatah Jack dan Jessica.
Tiba-tiba, telefon bimbit Jerald berbunyi..
Jerald segera menekan punat hijau.
"Hello?" Jerald berkata.
Mereka semua melihat Jerald yang tengah asyik bercakap di telefon. Mereka semua saling pandang-memandang antara satu sama lain.
Beberapa minit kemudian, Jerald menekan punat merah lalu melihat mereka semua.
"Siapa call?" tanya Josh.
"Madam Chong" Jawab Jerald.
"Who is Madam Chong?" tanya Jessica.
"Dia adalah setiausaha Ketua Kampung di sini." Jawab Josh.
"Then, why did she call?" tanya Adam.
"Dia cakap bahawa ketua kampung menyuruh kita untuk menghadirkan diri dan membuat persembahan pada hari esok.." jawab Jerald. "Untuk majlis kelahiran anaknya ke-10 tahun." Sambung Jerald.
"Ohhh!" Mereka bertiga menganggukkan kepala mereka.
"So? What song would we perform later?" tanya Adam.
"I don't know" Josh berkata. Adam mengeluh.
Jessica tengah berfikir lagu apa yang akan mereka persembah kan nanti tetapi dikacau oleh Jack. Jessica melihat Jack.
"What do you want from me?" tanya Jessica kepada Jack.
Jack senyum. "Nothing, just want to bother you" ujar Jack kepada Jessica.
"Ergh, Jack! You are so annoying." Jessica berkata. Jack senyum sahaja.
"Hey! Wait a minute!" Jerald berkata secara tiba-tiba. Mereka berempat segera melihat Jerald.
"Kan kitaorang ada Jessy, so, should we ask her to join us?" tanya Jerald sambil melihat Jessica.
Jessica membulatkan matanya.
"No, no, no!" jawab Jessica sambil menggeleng-gelengkan kepalanya.
"I'm not ready yet." Sambung Jessica.
"Yes you are!" Jerald berkata sambil menarik lengan Jessica untuk membawa dia ke bilik musik. Tetapi segera Jessica menolak tangan Jerald dan berlari ke arah Josh.
"Please help me!" Jessica bisik di telinga Josh.
Josh senyum lalu berkata. "Owkey".
"Than-" Belum sempat Jessica berterima kaaih dengan Josh, Josh segera mengangkat Jessica lalu Josh meletakkan Jessica di bahu dia.
"JOSHHH! Put me down!" Jessica berkata sambil meminta Josh untuk dilepaskkan.
"No!" Josh berkata sambil membawa Jessica ke bilik musik.
Semasa mereka berjalan ke arah bilik musik, Jack berlari ke arah bilik itu sambil berkata "to the music room!"
Jessica mengeluh "ergh!"
Apabila mereka tiba di bilik itu, Josh segera menurunkan Jessica dari bahunya. Setelah Jessica turun dia menumbuk perut Josh.
"Ouch! Thats hurt. Thanks Sis" Josh berkata sambil memegang perutnya itu. Jessica melihat Josh sambil berkata
"Your welcome" lalu senyum dengan Josh.
"So, here. You can choose what song do you want to sing." Adam menghulurkan buku itu pada Jessica.
YOU ARE READING
The Idiot Brothers
Teen FictionSelepas sahaja PMR berlalu, semuanya berubah. Ayahnya pergi meninggalkan dia. Dia terpaksa mengikut kemahuan ayahnya. Dan dia terpaksa tinggal dengan 4 orang lelaki yang akan menjadi abang angkatnya. Dapatkah Jessica hidup dengan kenakalan abang-aba...