Bab 8: Trouble?
Recap: Tiba-tiba, ada suara memanggil Jessica.
"Jessica!" suara itu memanggil dari arah belakang.
Mereka berlima melihat ke belakang.
"Ye saya?" tanya Jessica sambil melihat lelaki itu.
"Er, boleh saya bercakap dengan Jessica sendirian?" tanya lelak itu.
Jessica melihat abang-abangnya. Jerald dan Adam senyum sambil mengangguk-anggukkan kepala mereka.
Josh dan Jack sudah membuat muka marah sambil berpeluk tubuh.
Jessica senyum dengan lelaki itu.
Tiba-tiba sahaja, lelaki itu memegang tangan Jessica lalu menarik tangan Jessica. Josh dan Jack segera melepaskan tangan Jessica dengan tangan orang itu.
"Jangan pegang tangan adik kami tanpa kebenaran kami!" Jack berkata dengan nada marah. Josh memegang bahu Jessica. Jessica juga marah dengan lelaki itu.
Adakah patut lelaki itu secara rawaknya dia memegang Jessica.
"Oh sorry! Saya janji tidak akan buat lagi! Er, can I talk to your sister?" tanya lelaki itu.
"Tida-" Tidak sempat Josh berkata Jessica terus sahaja berkata. "Ye boleh."
Jessica mendengar keluhan Jack dan Josh.
"Jom!" Lelaki itu berkata lalu berjalan. Jessica mengikut sahaja jejak lelaki itu.
Lelaki itu berhenti di suatu tempat. Jessica melihat sekeliling kawasan itu. Tempat itu adalah taman permainan. Jessica senyum lalu berjalan ke arah ayunan itu. Jessica menghanyunkan badannya.
Lelaki itu melihat sahaja telatah Jessica.
Tiba-tiba Jessica berhenti. Jessica melihat lelaki itu.
"Why are you bring me here? And. Who are you by the way?" tanya Jessica. Lelaki itu berhenti ketawa lalu berkata "Because, I need to talk to you! And. I'm Donovon."
"Oh! Nice to meet you. And adakah itu penting sangat?" Tanya Jessica.
"Not really! Um.. I just want to tell you, that you have a great voice and you are prettay!" Jawab Donovon.
Jessica senyum lalu berkata "Thanks, and by the way, its that all you want to talk me? Sebab, abang-abang saya ada di belakang tengah mengawasi awak." Jessica berkata sambil senyum.
Donovon melihat ke belakang. Donovon melihat abang-abangnya. Josh menunjukkan jam di tangannya menandakan waktu habis untuk berbicara dengan Jessica.
"Wow! Your brother too over-protect you!" Donovon berkata.
"Neah! I know but I love my brother!" Jessica berkata lalu berdiri. Donovon memegang tangan Jessica. Jessica segera lepaskan sebelum abang-abangnya melihat di sini.
Jessica membulatkan matanya sambil memeluk tubuhnya.
"Oh! Sorry." Donovon berkata. "Its okay! But if you do it again, you will meet my brother." Jessica memberikan amaran.
Jessica berjalan ke arah abang-abangnya. Donovon segera mengejar Jessica.
"Jess wait up!" Jessica melihat ke belakang.
"Yes?" Kata Jessica.
"Er, Boleh kita berjumpa nanti?" tanya Donovon. Jessica senyum.
"Sure, but I will talk to my brothers first. Okay?" Jessica berkata.
YOU ARE READING
The Idiot Brothers
Teen FictionSelepas sahaja PMR berlalu, semuanya berubah. Ayahnya pergi meninggalkan dia. Dia terpaksa mengikut kemahuan ayahnya. Dan dia terpaksa tinggal dengan 4 orang lelaki yang akan menjadi abang angkatnya. Dapatkah Jessica hidup dengan kenakalan abang-aba...