Chapter 7: Konsert

1.8K 68 1
                                    

Bab 7 : Konsert

"SISS! WAKE UP!" Jack berkata sambil melompat-lompat di atas katil Jessica.

"Ugh! Leave me alone!" Jessica berkata sambil memukul kaki Jack.

"NO! you must wake up!" Jack berkata sambil menarik tangan Jessica.

"Give me 5 minutes, please!" ujar Jessica.

"Okay!" Jack berkata sambil senyum lebar. Dia keluar dari bilik itu lalu berjalan ke arah bilik Josh.

"Josh!" Jack memanggil nama Josh sambil mengetuk pintu Josh.

"What?!" Josh berkata setelah dia membuka pintu itu. Jack senyum lalu berkata "wanna join?"

"Join?" tanya Josh lalu membuat muka hairan.

"Yes! Kita kacau Jessica? Wanna join?" senyum Jack. Josh membuat muka pelik lalu berkata. "Okay. What should we do?"

"Tolong saya bangunkan Jessica." Jack berkata. "Susah betul nak bangunkan si Jessica." Sambung Jack.

Josh melihat Jack. "Okay. Let's go!" ujar Josh sambil menarik tangan Jack. Mereka berdua berjalan ke arah bilik Jessica.

Apabila mereka berdua sampai, Josh memulas tombol pintu itu. Josh melihat Jessica yang tengah keenakkan tidur. Josh menggeleng-gelengkan kepalanya lalu berjalan ke arah Jessica.

"Sis, Wake up." Josh membisik di telinga Jessica. Tetapi Jessica tidak memberi sebarang respon. Jack yang di belakang Josh gelak. Josh melihat Jack. 

"Shut up!" Josh berkata.

"Dude! Dia tidak akan bangun tu. Believe me!" ujar Jack. Josh menjeling lalu melihat balik Jessica. Kali ini, Josh meninggikan sedikit suaranya.

"Sis! Wake up!" Josh berkata. Tetapi malangnya, Jessica tidak juga memberi sebarang respon. Josh menahan marahnya. Jack menutup mulutnya menahan ketawa.

"Fine!" Josh bekata lalu berdiri dan terus melompat-lompat di katil Jessica. Jack yang melihat kelakuan Josh segera dia ikut. Mereka berdua melompat-lompat di katil Jessica.

"WAKE UP! WAKE UP! WAKE UP!" mereka berdua menjerit. Jessica membuka matanya lalu melihat kedua-dua abangnya. 

"What are you two doing?!" tanya Jessica sambil menggosok kedua-dua matanya. Jack dan Josh berhenti lompat. Mereka terus duduk berhadapan dengan Jessica.

"Just want to wake up our sleepy sis!" Jack berkata lalu memeluk tubuh. 

"Ohh!" jawab Jessica lalu dia membaringkan badannya tetapi dihalang oleh Josh. "Don't you dare to sleep again!" Josh berkata sambil menarik tangan Jessica.

"Ahh! Please, let me sleep again." Jessica merayu. 

"NO!" kata Jack dan Josh serentak. 

"Aish!" Jessica mengeluh.

"Now, pergi bersihkan badan. Kita hendak practice menyanyi untuk ini malam!" ujar Jack. Jessica menguap lalu berdiri dan terus menuju ke bilik mandinya. Jack dan Josh segera keluar dari bilik itu lalu menuju ke rung tamu.

Setelah Jessica membersihkan badannya, Jessica keluar dari biliknya lalu menuju ke ruang tamu. Apabila dia hendak berjalan ke arah tangga, telefon bimbitnya berbunyi. Segera Jessica mengangkat tanpa melihat siapa yang call dia.

"Hello?" Jessica memulakan perbualan.

"Hello there." Pemanggil itu berkata. Jessica mengangkat keningnya. Suara itu dia kenal sekali, tetapi dia tidak ingat siapa gerangan suara itu.

"Siapa ne?" Tanya Jessica.

"Awak tak kenal ke saya?" pemanggil itu jawab.

"Saya tak kenal la. Siapa ne!" tegas Jessica.

The Idiot BrothersWhere stories live. Discover now