Yeni bir Sorun

9 2 2
                                    

Aradan 2 yıl geçti. Ikzuhïïl hakkında hiçbir haber yoktu. Garrett ile diğerleri Murien de hayatlarını sürdüyorlardı. Veha ile Garrett sonunda evlenmişlerdi. Mattheusu kurtarmak için bir yol bulmaya çalışsalarda bulamıyorlardı. Üçü deniz kenarında oturuyorlardı.

"Garrett, Veha, gitmeliyiz." Dedi Gabriel

"Ne? Neden? Nereye?" Dedi Garrett

"Averia ya gitmeliyiz."

"Neden?" Dedi Veha

"Haber aldım. James Araduk Jade Weiss in babasını öldürmüş. Jade orduları topladı ve harekata hazır."

"Ne?! James bunu neden yapar ki?"

"Belki delirdi.. belki de birisi suçu onun üstüne atmıştır. Bilmiyorum"

"..tamam hazırlanmaya başlayın yarın yola çıkıyoruz."

Garrett çok şaşkındı. Sanki sorunlar hiç bitmeyecek gibiydi.
Hazırlanmak üzere Saraya döndü. Lordları topladı ve bir masaya oturdular.

"Averia kıtası yeni bir savaşa girmek üzere. Buna izin vermemeliyiz." Diye başladı Garrett

"Kralım yanlış anlamayın ama Averia bizi artık ilgilendirmez." Dedi Lord Thrumorin

"Ilgilendirmeli. Bu kılıç benim elimdeyse ilgilendirmeli."

"..haklısınız Kralım"

"Peki ne yapacağız?"

"Ordularınızda kaç asker var.?"

"Savaşa hazır 4000 askerim var efendim." Dedi Thrumorin

"Benim 2000 efendim" dedi Verkos

"Benim de 6000 efendim" dedi Gramon

"Benim 4000 efendim" dedi Velanor

"Benim de 4000 efendim" dedi Sefran

"Eh benim de altımda 7000 asker olduğuna göre 27000 askerimiz var. 10000 i benle Averia ya gelecek gerisi Murien i koruyacak." Dedi Garrett

Lordlar anlaştı ve kabul ettiler. 10000 kişi ile Averia ya girmek bir tehdit hareketi gibi görünebilirdi. Bunu Garrett bilsede göze almalıydı.

Askerler hazirlanip gemilere bindirildi. Filodan 100 gemi hazırlandı. Sabah yola çıkılacaktı.

--- --- ---

Filo yola çıkmıştı. Yuris limanına gidip oradan Flammenburg a gideceklerdi.

Garrett ile Grayden yanyana oturuyorlardı.

"Grayden amca.. sence James bunu neden yaptı?"

"Loman yıkılınca güçten kafayı bunamıştır. Aynı babası gibi."

"Babası, Roylandı kaçırdığında bana oğlunun onu kovduğunu söyledi."

"..eksik söylemiş"

"O zaman tamamla.."

"Baban Roderick, Araduk kalesini kuşatma altına almıştı.. O kusatmanın kalkması adına James'i Grauwolf ailesine verdiler.. bir 'garanti' olarak."

"Ne garantisi?"

"I. Araduk Usan a katılırsa James öldürülecekti. Bu dönemde Okgu ile James arkadaş oldular."

"Eee?"

"Araduk bunu bildiği halde Usanland a katıldı. Bunun üzerine Roderick James in kellesini alıp Araduk a göndermek istedi ama Okgu daha 17 yaşındayken James i korumak için babanla dövüştü ve onu yendi."

"Amca.. bunları nereden biliyorsun?"

"Baban bazen beni ziyaret edip anlatırdı. O olaydan dolayi Okgu dan gurur duydu."

"Sonra?"

"Roderick Araduk krallığına seferler düzenledi."

"Peki noldu?"

"Araduk yenildi. Tek tek kalelerini kaybetti. Hatırlatayım o zamanlar Araduk krallığı Flammenburg hariç tüm Sonbahar ovasını kaplıyordu. O savaşlar çok kanlıydı evlat.. O savaşlara bende katıldım.."

"Anlat bana amca.."

"..o zaman bana bir kadeh şarap getir."

"Oradan şarap getir asker!"

Askerlerden biri şarabı getirdi ve gitti.

Grayden bir yudum alarak anlatmaya başladı.

"Roderick Okguyu yanında getirmemişti. Bu son kuşatmanın çok sert ve kanlı olacagini biliyordu. Ordusunda 8000 kişi vardı. Kalenin duvarları Araduk askerleriyle doluydu. Roderick saldırı emrini verdiğinde Grauwolf askerleri kapıya dalmıştı. Kapıyı yıkmaya başlamışlardı. Yukarıdan üstlerine taşlar ve oklar atılıyordu. Sonunda kapı yıkılmıştı Roderick elindeki kılıcıyla sanki bir olmuştu. Savasmiyordu.. dans ediyordu sanki. Askerleri tek tek öldürüyordu. Sonra korktukları sey oldu. Ejderhalar salındı. Grauwolf askerlerini havalara kaldırıl atıyorlardı, bazılarınî yiyor, bazılarını yakıyorlardı. Ama Roderick bunu beklemişti. Onu kapmaya çalışan bir ejderhanın tam göğsünün ortasına kılıcını sapladı. Ejderha kafasının üstünden sıyrılıp yere gömüldü. Üstünden süzülen diğer bir ejderhanın kuyruğundan tutundu. Sırtından doğru tırmanıp onu Saraya doğru yöneltti. Ondan sonrasını göremedim. Askerleri arkamda topladım ve ikinci bir hücum ettik. Ejderhaları oklar ve toplarla teker teker indirdik. Komutayı Jonas Weiss a verdim ve kendim de bir ejderhaya tutunmayı başardım. Onu kaleye doğru zar zor yönelttim. At sürer gibiydi. Kaleye vardığımda Roderick Araduk a diz çöktürmüştü. Sonra Royland Schwarz geldi peşimizden. Roderick in dikkatsizliğinde Araduk onu hançerledi. Royland ile birlikte Araduk u ancak yenebildik. Sonunda kanlı vaziyette yerde yatıyordu. Roderick ölmesini istemedi. Kararı James e verdi. James ise onu mesaj olarak bir mektupla birlikte Usanlanda gönderdi. Araduk krallığı James in eline gecmişti ve o da savaşa katılmama kararını aldı."

--- --- ---

Garrett kadehleri tekrar doldurdu. Ve birkaç kadeh içtikten sonra sarhoş oldu.
Grayden gülerek onu ayağa kaldırdı. Omzundan tutup kabinine getirdi.

".aaammmça.. amça heheh.. sssen nabyon?" Dedi Garrett

"..sarabı bünyen hiç mi kaldırmıyor be evlat?"

"Neeee? Ben sırhoş deeylim amça"

"Ayakta duramıyorsun be oğul."

"Hı olabolir.. bın serhoşum"

"Evet.. sarhoşsun. Hadi yat uyu"

"Tmem amça"

Grayden odada Veha ile Gabriel i farketmemişti. Cikip gitti.

"..Garry?" Dedi Gabriel

"...Gggabe?" Dedi Garrett

"..Garry?" Dedi Veha

"..hıa cagnım eşicik" dedi Garrett

"Sarhoş mu bu?" Dedi Veha

"Herhalde.." dedi Gabriel

"Baksana uyuya kaldı direk"

"Aynen. Neyse rahatsız etmeyelim zaten geç oldu biz de uyuyalım"

"Haklısın"

"Iyi geceler 'hıa cagnım eşicik'"

"Cok komik.. iyi geceler"

Hepsi uyumaya gitti. Grayden, Grayden ise içmeye devam etti.. her zamanki gibi..

--- --- ---


GrauwolfHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin