19.

863 72 7
                                    

Nää luvut tuntuu vain huononevan. Olen pahoillani siitä. Lisää draamaa.

Katson puhelintani ja Luke huomaa sen.

"Kuka se on?" Luke kysyy. Kohautin olkiani ja nousen. En halua Luken kuulevan, ihanista väliaikaisista bisneksistäni.

Menen ulos huoneesta ja vastaan puheluun. Kävelen kohti ulko-ovea.

"Hei, Eliza" Jackin ärsyttävä ääni sanoo.

"Mitä sä haluat?" Kysyn.

"Sitä mitä ennenkin, sä et ole ollut töissä pitkään aikaan"

"Mun tietääkseni, viimeinen puheli mikä meillä oli, kun mä sain potkut. Ja mä olen muutenkin kiertämässä maata"

"Mä otan sut takasin töihin"

"Mä en halua. Mä en halua sulta enään mitään"

"Sulla ei oikein ole vaihtoehtoja. Oot muutenkin velkaa"

"Mistähän vitusta mä sulle velkaa olen? Mä en kokeillut, en kertaakaan"

Avaan ulko-oven ja astun parkkipaikalle, missä ovat kiertuebussimme.

"Multa on kadonnut viimeisen kuukauden aikana kannabista, sä oot ottanut ne"

"Mistä helvetistä, sä niin päättelet? Mä olen ollut viimeisen kuukauden matkoilla. Yli kuukausi sitten, mä sain sulta potkut"

"Haluatko, että mä otan vahvemmat asiat käyttöön?" Pojalla on kyllä päässä vikaa.

"Sä olet sekaisin! Anna mun olla"

"Ei taida onnistua. Käänny" Jack käskee ja käännyn. Poika seisoo siellä, tupakka huuliensa välissä. Sammutan puhelun ja laitan sen takaisin taskuuni.

"Mitä vittua sä haluat?" Kysyn. Jack ottaa kaksi askelta lähemmäs ja viskaa tupakkansa maahan.

"Sulle on tehtävä" Jack virnistää. "Ei onnistu enään. Mä en jatka sun hommissa. Mulla on uusi alku ja mä en anna sun pilata sitä" sanon ja ristin käteni.

"Okei, eli mun pitää tehdä tää vaikeimman kautta" poika huokaisee ja pyyhkäisee kädellään naamaansa.

"Jos et suostu, sun ihanalle kultapojalle, tapahtuu ikäviä asioita" Jack sanoo ja hymyilee.

"Kuka tämä mun 'kultapoika' on?" Kysyn. Minä kyllä tiedän, mutta haluan tietää. Tietääkö Jack oikeasti.

"Luke Robert Hemmings, 16.7.1996, kaksi veljeä, Ben ja Jack, äiti ja isä. Yksi koira Molly. Pitää pingviineistä ja rakastaa sua. Soittaa bändissä 5 Seconds Of Summer kitaraa ja laulaa. Tutustuitte Australiassa, kun muutit sinne. Sun isäs löysi sut ja puukotti Lukea. Sä karkasit ja löysitte toisenne uudestaan. Luke tekisi mitä vain, jotta voisi pitää sut hengissä. Etkö sä tee samoin?" Jack kertoo. Miten hän tietää noin paljon?

"Sä et tiedä kuka mä olen" Jack nauraa. Katson poikaa ilmeettömänä. Näissä piireissä, ykkös sääntö on ettei saa näyttää tunteitaan.

"Sun isäs palkkaa mut, jo ihan alussa. Kun palasit ja olit rikki, susta oli helppo tehdä lähetti. Sua ei kiinnostanut mikään. Mun oli tarkoitus tappaa sut sinä iltana, kun sait 'potkut'. Mutta et ilmestynyt, joten se epäonnistui. Nyt mulla on ässä hihassa ja sä et voi puolustautua" Jack nauraa.

"Sä olet sekaisin" sanon. Poika vain katsoo minua. Hän ottaa uuden tupakan ja sytyttää sen.

Kuulen poikien ääntä ja katson ketkä tulivat. Kaikki pojat nauravat ja tulevat lähemmäs minua. Katson uudestaan Jackiin, mutta poika ei ole enään siinä.

Tuntematon numero: Kukaan ei saa tietää musta, ei kukaan kyllä uskoisikaan. Sun tehtävä tulee myöhemmin Xxx

Luen viestiä uudelleen ja uudelleen. Teen mitä vain, että Luke olisi turvassa. En anna minkään satuttaa poikaa. Vaikka se tarkoittaisi, etten saisi olla Luken kanssa.

Teen hymyn kasvoilleni ja menen poikien luokse. Calum kysyy kenen kanssa puhuin.

"Puhelinmyyjä" vastaan yksinkertaisesti ja menen bussiin. Juoksen takaosan sohvalle ja läsähdän siihen. Michael valtaa toisen sohvan samalla tavalla.

"Leffamaratoni!" Huusimme Michaelin kanssa. "Tuokaa herkut!" Lisään ja kuulen mumisevat vastauksia. Pojat kuitenkin tekivät ja laittoivat herkut kulhoihin, ja tulivat myös taakse.

Luke istui minun viereeni ja antoi minulle ison karkkikulhon. Alan heti syödä ja niin tekee myös Luke.

"Toi! Katotaan toi!" Osoitan kiinnostavan näköistä elokuvaa ja Calum valitsee sen. Alamme katsomaan elokuvaa, mutta ainoa asia mitä mietin, on kuinka pidän Luke turvassa.

Sunshine 2 ; l.h (Finnish)Where stories live. Discover now