Kami berjalan beramai-ramai di dalam gua. Ada sekumpulan puak lelaki yang menjerit-jerit,bergelak ketawa seakan tiada perkara yang perlu dibimbangkan. Aku tak boleh salahkan mereka sebab mata mereka tidak seperti aku. Jika mereka nampak apa yang aku nampak,mesti mereka akan diam. Gila setiap laluan yang kami lalui mesti akan disambut dengan berlainan makhluk yang mengerikan. Tapi apa boleh buat bukan semua orang bertuah dapat melihat benda-benda macam ni. Cahaya luar menunjukkan kami sudah semakin hampir ke destinasi. Baguslah aku pon nak keluar cepat daripada berjalan dalam gua ini."Semua berhenti." Arah jurulatih yang membawa kami.
"Saya akan bahagikan kumpulan. Kumpulan 1 akan tidur di dorm A. Kumpulan 2 di dorm B. Dan kumpulan terakhir kumpulan 3 di dorm C yang paling hujung sekali." Cis tak guna aku kena tidur dekat dorm C. Ahli kumpulan aku semuanya dari sekolah lain. Ikmal ke dorm A. Mustaqim pula ke dorm B. Ishh terpisah pula dengan geng. Kena cari kawan baru jawabnya.
" Letak barang-barang kamu semua ke dalam dorm. Lepas tu terus ke dewan. Siapa lambat denda akan menanti kamu." Eh eh main arah-arah pula jurulatih ni. Kang aku balik kang.
Aku mengambil dompet. Fon di dalam poket aku keluarkan. Cis line celcom buat hal pula kat tempat ni. Mood aku menjunam ke paras bahaya.
"Geng cepat sikit. Kang kena denda pula." Tegur rumet aku.
"Ha ok ok. Jap." Aku masukkan semula fon ke dalam poket seluar. Pintu bilik ditutup rapat. Langkah diteruskan ke dewan yang diarah jurulatih yang aku tidak tahu namanya.