Bölüm 4 - Kadınların Hükmü

306 52 26
                                    

Küçük Şehzade ; Mustafa
-

İstikbalde belki de parlak bir geleceği yok lakin yaşaması gerek , Halime Sultan'ın iktidar hırsı için yaşaması gerek .

"Her kimesneye evladımdan saltanat müyesser ola karındaşların nizam-i alem için katletmek münasiptir."

Böyle der Osmanlı'nın aziz kanunları , fakat tahta çıkan toy sultanın kalbi henüz yerinde , işte o kalp sayesinde nizam-i alem bozuldu ve deli padişahlar var oldu .

~

Has odanın kapısı açılır ve bir ağa
-Seyhül Islâm Efendi , geldiler hünkarım
-Gelsin
Kapı açılır ve Seyhül Islâm gelir
-Buyrun Hünkarım
-Hanedanın istikbali için bir şehzadem olana dek Kardeşim Mustafa'nın canını bağışlamaya karar verdim sen ne düşünürsün ?
-Elbette ki isabetli bir karar olmuş , canınız tehlikeye girerse bir tedbirimiz olur bu sayede

Halime Sultan , Safiye Sultan'ın dairesine gitti , uzun zamandır sık sık gider olmuştu bu şehzade anası Büyük Valide'nin yanına , tabi Handan Sultan şüphelenmişti . Şehzade Mustafa halen hayatta olduğu için Halime'nin bir umudu vardı ve Haline hiçbir fırsatı kaçırmazdı ; 40 yıldır haremin duvarlarıyla dost olan Safiye Sultan'in gücü ile şehzadesini sultan yapabilirdi .

~Mahpeykar o gece taşlıkta Sultan Ahmet için hazırlanıyordu , dikkatini cekti tabi Mahfiruze Hatun'un -Nereye sen böyle -Hünkarımız çağırdılar beni-Istiyor musun ? -Hayır , ailemi istiyorumMahfiruze kalkıp dikkatlice Mahpeykar'a yaklaştı -Istersen...

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

~
Mahpeykar o gece taşlıkta Sultan Ahmet için hazırlanıyordu , dikkatini cekti tabi Mahfiruze Hatun'un
-Nereye sen böyle
-Hünkarımız çağırdılar beni
-Istiyor musun ?
-Hayır , ailemi istiyorum
Mahfiruze kalkıp dikkatlice Mahpeykar'a yaklaştı
-Istersen sana yardım hatun
Mahpeykar yüzünde bir tebessüm ile
-Burdan çıkmak mümkün mü ?
-Mümkün olmaz olur mu. Sultan Ahmet zaten zorba , taş kalpli biri , onla olmaktan iyidir , Mercan Ağa sana yardım etsin sarayın dışına açılan gizli bir kapı var haremde ...

Mahpeykar , Mahfiruze'den herseyi öğrenmiş ve hazirlanmayi bırakmıştı , şimdi kaçma vaktiydi .
Mahpeykar belki geç fark etti fakat bu Mahfiruze'nin basit bir planıydı , haremden kaçmak arkanda destek yoksa imkansızdı . Ki öyle de oldu , Mahpeykar kaçmak üzereyken yakalandı ve falakaya yatırıldı , cezasindan sonra Handan Sultan'ın yanına götürüldü
-Mahpeykar , burdan kaçış yok demedim mi sana , bundan böyle Evladim Sultan Ahmet'in Cariyesisin .
-Sultan Ahmet zorba ,kötü dediler
-Kim dedi bunu ?
Mahpeykar bir kaç defa kekeledi ardından
-Ma.. Mahfi..ruze
-Ahmet'imin baş cariyesidir o , nasıl böyle konuşur !

Az sonra Mahfiruze içeri gelir
-Buyrun Sultanım
-Ahmedim hakkında ileri geri konuşmuşsun , doğru mudur ?
-Hayır Sultanım zinhar iftira yalan bu
-Hayir sultanim , duydum, kaçmama yardim etti .
-Mahfiruze yikıl karşımdan , bundan böyle bir şehzade anası olduğunu bil , ben de vaktiyle seni Ahmedime uygun gormüştüm hata etmişim.
-Ama , Su-
-Çık dedim
Mahfiruze egilirken Mahpeykar'a attığı bakışla gitti .
-Şimdi git hatun , Halime Sultan'ı cağır.
Mahpeykar egilmeyi unuttu
-Destur vermedin hatun
Egildikten sonra
-Affedin Sultanım
dedi ve çıktı .

Halime Sultan'ın dairesine geldiğinde heyecanlıydı çünkü onu çok merak ediyordu , çok akıllı ve zeki bir kadın olduğunu herkes anlatmıştı ona .
Halime Sultan'ın dairesine girdiğinde ağır bir tütsü kokusu olduğunu hemen fark etti , etrafta tuhaf malzemeler vardı .
Halime Sultan'a destur verdikten sonra
-Handan Sultanımız sizi emretti
Halime bir iki dakika Mahpeykar'a baktiktan sonra
-Demek Anastasia sensin.
-Benim sultanim
-Sen bi-..
Halime lafını tamamlayamadan içeriden bir çocuk sesi geldi , ardından kıvırcık sari saçlı minik bir çocuk belirdi , gelip Halime'ye sarıldı -Şehzadem- dedi Halime .
Minik elleri minik yüzü ile bu masum çocuk Mahpeykar'ın yüzünde tebessüm oluşturmaya yetmişti .
-Sen çık , ben birazdan giderim Handan'ın yanına
Mahpeykar odadan çıkarken fark etti ki Harem dünyadaki en kutsal aile , hem savaşan hem birbirine destek veren bu kadınlar ; dünyanın en güçlü kadın dayanışmasıydı...

MASUMİYET-Kösem #Wattys2016Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin