Hoofdstuk 22

47 6 0
                                    


Savannah:.
Ik stond uit het huis en ik bleef even voor de raam staan met gordijnen dus ze konden mij niet zien, en ik kon alles horen, en met alles bedoel ik ook alles. Ik heb gemerkt dat Karim een hele lieve jongen is en Hamza gebruikt me gewoon, en al die tijd dat hij met een meisje was ging hij met haar kussen en had hij altijd een smoesje waar ik keer op keer in trapte. Na een tijdje kwam Hamza en zag hij mij. Hij rende naar mij toe. 'SCAHT DAAR BEN JE!!! Ik kan het helemaal uitleggen!!' 'Je hoeft niks uit te leggen. Ik heb alles al gehoord, van dat je me gebruikte tot dat je me elke keer belazerde. Ik dacht dat Karim de slechterik was hier, maar de slechterik staat gewoon tegenover me. En ik ben bijna met jou verloofd, gelukkig bijna, en nog niet. Verdwijn uit me zicht nu!!' Hij bleef staan en keek me verdrietig aan. 'IK ZEI VERDWIJN NU UIT MIJN ZICHT!!' Hij mompelde nog allerlei schokkende scheldwoorden en liep mank weg. Ik zakte neer op de grond en kom terecht op een grote steen. Ik ga erop zitten en doe mijn ellebogen op mijn knieën en mijn handen tegen mijn ogen aan en begin hard te huilen. De tranen stromen zo hard, en ik was totaal ergens anders, dat ik niet eens merkte dat een gedaante naast me kwam zitten. Ik keek op en zag Karim vlak naast me zitten. Dit allemaal was zo snel gebeurt, en het was gegaan net in een film, een pijnlijke drama film. Waar elke meisje om zal huilen. Hoe ongevoelig je ook bent, ik zelf gun niemand deze pijn die ik op dit moment heb. Ik voel me belazerd, ik voel me vies, en dom. Hoe kon hij mij dit aan doen. Hij hoort vast niet bij me. Hij zit nu vast in zijn lounge met een random meisje op zijn schoot, terwijl ik hier verdrink in mijn tranen!! 'Heey Karim, wat je net deed was echt super lief van je. Het spijt me voor alles, echt voor alles wat ik heb gedaan, ook al was je het totaal niet waard!!' Zei ik door mijn tranen heen. 'Het geeft niet, je hoeft je niet schuldig te voelen. En je moet helemaal niet treuren door die Hamza. Hij is maar een kleine miezerige jongen. Ik kon hem ook nooit vertrouwen, hij was altijd van het meisjes gedoe. Terwijl ik dan weer zijn huiswerk moest afmaken. Maar als hij met mij een keer oogcontact durft te maken, gaat hij spijt krijgen voor alles wat hij iedereen heeft aangedaan. Je bent nu vast in de war, maar hij is mijn neefje, hij heeft ook een broer,' 'Genaamd Hakim, ik ken hem ook, Hamza is mijn bijna verloofde, wat zeg ik nu, hij was mijn bijna verloofde. Nu walg ik van hem. Ik denk ook niet dat hij nog naar mij om gaat kijken, hij gaat me uitschelden tegenover iedereen.' Kapte ik hem af. Ik stond op en klopte alle viezigheid van mijn jurk af. Hij deed mijn beweging na en samen liepen we weer naar binnen. 'Nou, het spijt me heel erg dat je daar bij moest zijn, ik moest maar beter nooit komen, ik ga maar weer vind je niet?' 'Nee, het is juist goed dat je bent gekomen, het is allemaal Mektab. Het geeft aan dat je misschien wel bij mij hoort??' Ik voelde me helemaal rood en keek beschaamd naar de grond. 'Neem plek op de bank, ik ga even thee zetten!!' Ik ging er niet mee akkoord en ging er tegen in. 'Ga jij maar beter zitten en laat de vrouw hier thee maken.' Zei ik terwijl ik naar de keuken liep. Ik keek de keuken rond en wow, het is veel groter dan eerst!! 'In welke la zit de thee kruiden?' 'In de eerste la, rechts.' Ik volgende zijn aanwijzing en ik had het inderdaad gevonden. Ik maak de thee en kijk rond of er een paar koekjes zijn. Ik doe verschillende laatjes open en kom uiteindelijk een kast vol met lekkernijen, maar ik pak er maar 2 soorten koekjes van. Ik pak een dienblad en zet er twee glazen op en de thee is al klaar. Ik zet de theepot ook op de dienblad en doe de twee soorten koekjes in twee verschillende kommetjes. Ik kom naar de woonkamer lopen en zet de dienblad op tafel die tegenover de bank staat. 'Nou, dank je wel huisvrouwtje!!' Zei hij terwijl hij zijn arm over mijn schouder deed. Wow, vindt hij mij leuk? Of doet hij dit omdat we vrienden zijn? Hij deed de tv aan en ik voelde me een beetje ongemakkelijk met zijn arm over me heen dus besloot ik het moment af te breken. 'Eh, wil je wat thee??' Zei ik terwijl ik me uit zijn greep wurmde. 'Eh, ja doe maar. Niet teveel ja.' Ik knikte en schonk het in op de Marokkaanse manier, dus met een hoge thee straal. Voor Karim deed ik niet veel thee, zoals hij heeft gevraagd. En bij mij schenk ik het in tot net onder de bovenkant van de glas. Ik pakte de borden en wijste het richting Karim zodat hij koekjes kon pakken. Hij deed wat ik aangaf en pakte een paar koekjes. Ik pakte mijn thee en slurpte stuk voor stuk de thee leeg. 'Eh, ik ga maar beter naar huis. Je hoeft het niet op te ruimen, ik doe dat wel!!' 'Wacht, hoe ben je naar hier gekomen?' 'Eh lopend.' 'Jij blijft mooi hier slapen!! Het is veel te gevaarlijk om nu lopend naar huis te gaan, het is al 1 uur in de avond, en het is veel te donker!!' Ik keek hem geschrokken aan vanwege zijn reactie en omdat ik hier zal moeten slapen volgens hem. 'Kan je me niet gewoon brengen met jou auto??' 'Nee, mijn auto de lichten zijn kapot. Ik zal het morgen vroeg naar de reparatie brengen.' Ach, dit moet ook mij overkomen!! 'Ik slaap in een aparte kamer, dat je het weet. Trouwens ik heb geen pyjama!!' Verzon ik snel als een smoesje om toch weg te komen, en het is ook echt waar. 'Maak je geen zorgen, ik heb hier nog de pyjama van mijn nichtje liggen. Ze is wel 15 jaar, dus ik weet niet of het jou gaat passen!!' Oh shit, niet weer he? 'Eh, het is beter als ik gewoon weg ga, ik ben een last hier in dit huis. Je hoeft geen moeite te doen. Ik vertrek nadat ik het hier heb schoongemaakt.' Zei ik snel achter elkaar. 'Eh, het hoeft niet. Je bent echt geen last in dit huis, en ook niet voor mij. Ik heb een vrije kamer met een luchtbed. Het is vlak naast mijn kamer, dus als er iets is. Je weet me te vinden!! Het is boven de eerste kamer die je tegen komt is van mij, de kamer daar links, kan je slapen. Daar staat ook de pyjama op de luchtbed.' Ik knikte maar wat en liep snel naar boven waar ik al snel de kamer vond waar ik moet gaan slapen. Ik kijk rond de kamer en zie dat het witte muren heeft, een grote mooie lamp, een luchtbed met daarop pyjama en een kast. Ik deed verschillende laatjes van de kast open en keek er in. Ik zag allerlei shampoo, make-up, doekjes waarmee je je make-up weg haalt, enzovoort. Ik pak de pyjama, de make-up doekjes en een handdoek. Ik loop naar de douche en kleed me daar uit, ik doe ook mijn hoofddoek en hoofdkapje uit en ik stap onder de douche. Na een korte kwartiertje eronder hebben gestaan, stap ik eruit en wikkel ik de handdoek om me lichaam heen. Ik doe de pyjama aan en haal mijn make-up weg met een make-up doekje. Ik sluip rustig naar mijn kamer en plof neer op mijn luchtbed. Een luchtbed ligt lekkerder dan je denkt eigenlijk, tenminste de mijne ligt lekker. Ik pak mijn telefoon en check al mijn social media en niet lang daarna val ik in een diepe slaap. Op weg naar de volgende dag, In'Sha'Allah.

Karim:.
Ze heeft gewoon weer met me!! Tenminste, dat denk ik. Ik heb haar mijn nummer gegeven. Ik hoop dat ze daar wel gebruik van gaat maken. Ik hoor dat de kraan van de douche aan staat, dus dat zal vast zijn dat ze snel is gaan douchen. Ik besluit even een film te kijken via Netflix en ook nog chips voor mezelf te doen. Ik pak een kommetje met chips en ga op de bank zitten met daar tegenover de tv. Ik ga Nasr Netflix en besluit een enge film te kijken. Nadat ik klaar ben met de film die opzicht niet zo eng was, besluit ik naar boven te gaan, en even in mijn bed liggen, om in slaap te vallen. Ik doe mijn ogen dicht en denk de hele tijd aan Savannah. Ik denk dat niemand me zou vergeven als ik zoiets zou doen voor wraak!! Maar zij, zij is anders dan de rest. Behalve dan Inaya. Hun zijn gewoon innerlijke twins, haha. Ik draai me helemaal om tot ik in de goede positie lig en val niet lang erna in slaap. In een diepe slaap.

My life is a messWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu