Hoofdstuk 19

62 5 0
                                    


Inaya:.
Ik word wakker met een bonkende hoofd en rek me voorzichtig uit. Meestal als ik me helemaal uitrek, krijg ik hoofdpijn. Ik sta voorzichtig op en trek random Adidas slippers die ik had gekocht voor meisjes aan. Ik loop naar de badkamer en was mijn gezicht en maak mijn ogen schoon. Ik poets mijn tanden en spoel mijn mond daarna. Ik loop naar de woonkamer en zap door de tv om te kijken of er wat leuks te kijken is. Als ik zie dat er niks is om te kijken, sta ik op en ga naar mijn kamer om mijn kleren aan te trekken. Vervolgens loop ik de deur uit en ga naar een Marokkaanse bakkerij. Ik koop Marokkaanse brood en ook twee croissantjes die ik in de oven ga stoppen. Ik koop ook een paar donuts. Zodra ik thuis kom zet ik wat kaas in de croissantjes en zet dat en de Marokkaanse brood in de oven. De donuts waren al warm van zichzelf. Ik ging even bij de keukeneiland zitten en pak wat kranten. Nadat de oven heeft gepiept haal ik de croissantjes eruit en doe ik de Marokkaanse brood in een mantje. Ik bak ook een eitje en begin te eten. Nadat ik klaar ben, ruim ik de keuken helemaal op. Ik loop naar mijn kamer, trek mijn pyjama weer aan en ga even liggen op mijn bed met mijn iPad. Ik kijk op YouTube en zie dat allerlei Youtubers iets hebben geplaatst. Van Adem Saleh, tot Alisha Marie, tot Merrell twins. Ik scroll nog even op me telefoon op Insta en ga dan nog even spelletjes spelen. Nadat ik 1 uurtje of zo heb gespeeld sta ik op van mijn bed en ga ik naar mijn kast en trek iets anders aan. Ik trek een roze trui aan en doe een zwarte broek aan en vouw de onderkant twee keer op. Ik doe witte enkel sokken aan en ga dan naar de woonkamer en ga even zitten op de bank. Ik doe de tv aan met de afstand bediening en zap door de hele tv. Als ik uiteindelijk iets leuks heb gevonden om te kijken, ga ik uitgerust liggen op de bank. Na een paar minuten dat ik lekker heb gelegen, gaat de bel en sta ik met moeite op. Zo pijnlijk als je convertibel ligt en de bel gaat en je woont op jezelf, dus je kan niet tegen iemand zeggen doe de deur open, zo pijnlijk. Ik doe de deur open en kijk dan verast omhoog. Ik zie Jouad staan met Hesna. Ik groet Jouad met een hand en ik groet Hesna met de 3 gebruikelijke kusjes. Ik verwelkom ze naar binnen en ze gaan een voor een op de bank zitten. Ik zet de tv uit zodat we ons daaraan niet storen. 'Hallo, wat verassend dit. Super leuk dat jullie hier zijn. Wachten jullie hier, dan ga ik even thee maken!!' Ik sta op, loop naar de keuken en niet lang daarna komt Hesna aanlopen. 'Kan ik je ergens mee helpen?' Vroeg ze met een glimlach. Ik keek haar heel serieus aan. 'Ga terug naar Jouad. Hij is daar nu helemaal alleen. Jullie zijn samen gekomen, laat hem dan niet daar achter!!' Zei ik vervolgens lachend. Ze knikte en keek door de deur die op een kiertje open stond. 'Jouad vermaakt zich wel. Maar mijn vraag was, kan ik je ergens mee helpen?' Zei ze afwachtend op een antwoord van mij, die niet lang erna wordt gegeven. 'Eh, kan je misschien de koekjes en de donuts naar daar brengen?? Zet ze maar in een kom. Ieder soort voedsel apart. Voor de rest valt er niets te doen.' Ze knikte en deed precies wat ik haar vertelde. Ze bracht het naar de woonkamer en zette het neer op de tafel voor de bank waar Jouad op zat. Jouad zat diep in zijn telefoon en ik kon net niet zien wat hij deed. Ik maakte de ne3ne3 thee klaar en kwam aanlopen met een blad waar 3 glazen op zaten en een thee pot waar de ne3ne3 thee in zat. Ik zette het neer op de tafel naast de koekjes en schenk vervolgens thee in voor ons alle drie. Ik doe het precies op de Marokkaanse manier, daarmee bedoel ik dat ik heel hoog ga met de thee straal. Ik denk (ik weet niet zeker he) dat je dat moet doen zodat er schuim komt. Jouad bedankt me voor de thee en slurpt een kleine slok, omdat het nog warm is. Ik pak een handje vol borrel nootjes en eet het een voor een op en tussen door slurp ik nog wat slokjes van mijn thee. Het is heel stil maar het is niet gênant, het is rustgevend. Je hoort alleen de vogels fluiten en het gebrom van de auto's en scooters. Het begint stuk voor stuk toch gênant te worden en ontwaak het door een gesprek te beginnen. 'Wat doen jullie hier zo vroeg, eigenlijk?' 'Nou, mijn moeder ging op bezoek bij Jouad en zijn tante en ik vroeg aan Jouad of hij me naar hier wou brengen. Hebben we je wakker gemaakt?' 'Zien mijn kleren en ik eruit alsof ik net wakker ben?' Ze keek gelijk naar de grond en haar wangen kleurde rood aan. Ik lachte zacht en Hesna keek rustig omhoog. Ik zag dat Jouads thee al op was en dat alleen de kruiden nog over waren. 'Jouad wil je wat meer thee?' Hij keek geschrokken op zodra hij zijn naam hoorde. Hij keek naar zijn glas en keek weer op naar mij. 'Ja, ja doe maar een beetje. Ik zeg wel stop.' Ik knik en schenk zijn glas in tot waneer hij stop zegt. Hij bedankt me nog met het woordje Shokran, bedankt. Ik bied Hesna en Jouad koekjes aan, maar ze ontwijken het. Ik doe nog wat thee voor mij. In de tussen tijd praten we nog over koetjes en kalfjes. Het was al kwart voor 12 en Hesna en Jouad waren van plan weg te gaan, wat ik jammer vond want het werd juist net zo leuk. Hesna hielp me met de woonkamer en keuken schoonmaken, waar ik haar heel dankbaar voor ben. Ik gaf Jouad een hand en hij gaf me een kus op mijn voorhoofd, ik gaf Hesna de 3 gebruikelijke kusjes. En zo verlieten ze het huis, op weg naar ergens anders. Ik ging weer liggen op de bank en deed de tv aan. Precies op dit moment lig ik juist niet lekker, die stomme kussen irriteert me!! Ik sta op en zie het niet meer zitten om daar weer te liggen. Ik doe deze tv uit, ga naar mijn kamer en doe de tv hier aan. Ik ga liggen op me bed en zoek dezelfde kanaal als waar ik net was. Als ik het heb gevonden ga ik op mijn buik, met mijn gezicht naar de tv liggen. Ik blijf zo een tijdje en zie dat het half 1 is. Ik sta op trek mijn kleren aan en ga naar de Chikken Spot. Daar verkopen ze halal kip. Ik besluit een hamburger, een patatje, pittige kippenpoten en cola met een rietje erbij. Ik betaal het af en rij gelijk naar huis met het eten. Ik leg het neer op de keukeneiland en begin dan met de frietjes en dan eet ik tussen door ook nog de hamburger, het is zo'n kleintje niet een grote. Het is best klein, maar geloof me, het maakt je wel snel vol. Ik eet nog mijn kippenpoten en drink ook nog de cola op. Als ik klaar ben en er niks meer over is, ruim ik de keukeneiland op en gooi alle papiertjes en bakjes weg en de cola met de rietje ook. Ik loop naar de woonkamer en ga daar even liggen en niet lang later val ik in slaap op de bank met een volle buik.

Ik word wakker en besef dat ik mijn kleren aan heb en dat ik op de bank in slaap gevallen ben, sta ik gelijk op en ga naar mijn kamer om mijn pyjama weer aan te trekken. Ik doe de tv hier uit, want die stond zonder dat ik het wist de hele tijd aan. Ik ben heel moe vandaag dus ik kan helaas geen leuke dingen doen. Anders ging ik met Jouad vandaag al naar de bio's. Dat zou wel leuk zijn. Maar we hebben pas dinsdag de afspraak. Ik ben best benieuwd naar dat film, Tarzan. Het lijkt me leuk en ook grappig, maar dat je ook schrik momenten hebt, net als de Jungle Book. Jungle Book en Tarzan zijn net niet het zelfde, Tarzan wordt opgegroeid door apen, en Mogli is opgegroeid door wolven, ongeveer dezelfde richting. Ik sta op en pak mijn telefoon, die ik bijna heel de dag niet eens zag. Ik kijk even op al mijn social media en zie dat de drama tussen Adam Saleh en Sheik Akbar, wat minder is. Ik ga liggen op mijn bed en val weer in een diepe slaap.

~
Ik weet het, deze hoofdstuk is heel saai. Er gebeurt helemaal niets, maar dat is ook zo in de echte leven. Dus morgen is er misschien wat drama!? Trouwens wie kent Adem Saleh, Sheik Akbar, Karim, Slim!! Zeg het in de reactie's. 1556 woorden
XxAmina💖

My life is a messWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu