Hoofdstuk 43

28 3 0
                                    


Savannah:.
Het gaat super goed met mij en Karim!! El Hamdoelilah❤️ We zijn al 2 dagen verloofd, het spannende moet nog komen, het trouwen!! We willen het super snel doen, dus binnen 3 maanden trouwen. Dat is ook best lang, maar sommige doen 1 jaar erover. Wat ik echt totaal begrijp, ik heb daar ook echt totaal geen problemen mee. Ik pak mijn sjaal en loop de deur uit. Mijn look is een grijze joggingbroek met daarboven op een Marokkaanse jurk die ik heb opgevouwen en in me broek heb gestopt. Ik heb mijn zwarte er-forse jas aan en draag een grijze hoofddoek met een Gucci sjaal. Super raar, ik weet!! Ik loop naar de bakker hiernaast, oh ja trouwens ik woon weer bij mijn moeder en vader. Voor mensen die in de war zijn, dit was er gebeurt: We gingen met Karim mee. Hij bracht ons naar zijn eigen huis. Het was veel te laat buiten om nog naar huis te gaan. Dus heb ik mijn ouders gebeld en gezegd dat ik voor een week of 2 daar ga wonen. De volgende dag haalden we onze spullen en gingen we daar wonen voor 2 maanden. Het was super gezellig enzo. Maar nu ben ik weer terug naar mijn eigen huis, nou van mijn ouders. Ik heb geen eigen huis. Maar ik beschouw de huis van Lina wel als mijn huis haha🙊. Ik haal een paar donuts, croissantjes en Marokkaanse brood bij de bakker. Ik stop ze in een plastic tas, elk apart. Ik stuur een bericht via WhatsApp naar Linaya. Waarin staat:

Heey Lina, kan ik vandaag bij je komen. Morgen werk. Mag ik bij je komen logeren, kunnen we morgen gelijk samen naar werk. Eerste dag man, spannend. Moet weer wennen aan het werken enzo. Mohiem, antwoord snel!! Maakt echt niet uit als ik niet kan komen. Sava 14:59

Ik heb het berichtje gestuurd, alleen zij heeft het niet gezien. Terwijl ik wacht op een antwoord maak ik 2 broodjes voor mezelf. Eentje met hagelslag en de andere met chocolade. 'Ting Ting'. Ik bekijk mijn telefoon en zie een berichtje van Linaya. Ik open het en in het bericht staat:

Ja, maar natuurlijk mag je komen. Je hoeft het niet eens te vragen. Kom gewoon met je weekendtas naar me toe en ik begrijp het al. Als je volgende keer weer vraagt via app, ik ga je dan echt slaan. Ik kom je om half 4 halen. Zeg wel tegen je ouders he. Voordat er hetzelfde gebeurt als vorige keer haha😂😂😂. Lina 15:12

Ik antwoord gewoon simpel met een oké en dankjewel. Owh, wat ze bedoelde met de zin. 'Voordat er hetzelfde gebeurt als vorige keer' Nou vorige keer zei ik niks tegen mijn moeder en vader. Ik was het vergeten te zeggen, dus ik ging voor 1 week lang bij Linaya slapen. Het was vakantie. Mijn moeder ging me steeds bellen en appen en mijn vader ook. Maar mijn telefoon was in mijn kamer, ik was het vergeten mee te nemen naar Linaya's huis en hij zat ook nog eens op stil. Dus ik kon het niet antwoorden of iets. De nummer van Linaya kent mijn moeder. Dus ze had Linaya gebeld, maar we gingen shoppen en het was zo druk dat we niet eens haar telefoon hoorden, ik snap niet dat ze hem niet voelden haha maar oke. Mijn moeder ging toen naar Linaya's huis en belden aan. Maar we waren naar de bio's gegaan. Toen ging mijn moeder naar de politie en gaf aan dat ze mij kwijt was. Hij vroeg om de achternaam en huisnummer. Dat gaf mijn moeder. Hij vond op een manier mijn telefoon nummer en belden me. Op dat moment lag ik op mijn bed in mijn kamer. Met mijn telefoon in mijn hand. Dus ik nam op en mijn moeder ging niet normaal hard schreeuwen van "WAAR WAS JE A HOOFD, IK HEB JE DE HELE TIJD ZITTEN BELLEN JE NEEMT NIET OP NIKS!!" En toen realiseerde ik me dat ik niks tegen haar had gezegd toen ik weg ging. Ik legde haar dus alles uit en ze was wel boos op me maar ze begreep het wel. Dus dat was er gebeurt. Ik loop naar mijn moeder en zeg tegen haar dat ik twee dagen bij Linaya blijf slapen. "Yemma, ik blijf daar twee dagen ofso. Bij Linaya, we gaan morgen werken enzo dus ja." Ze knikte en waarschuwde me om niks ergs te doen. Ik hou me altijd aan mijn moeders regels. Ik loop naar boven en zet mijn weekendtas alvast klaar. Ik zet mijn zwarte bomberjack erin. Mijn strakke witte broek en zwarte broek, mijn zwarte trui. Mijn witte shirt en mijn zwarte Nikes en mijn grijze fanz. Mijn weekendtas is vol. Ik zie er nog steeds hetzelfde uit als in de ochtend. Gewoon Pyjama. Zo ga ik ook gewoon naar Linatje toe. Ik loop naar de keuken toe en kijk op de klok hoe laat het is. Ik zie daar staan 15:27. Heb nog 3 minuten. Ik prop een donut in mijn mond, doe mijn jas aan en mijn schoenen en sta precies op tijd buiten. Ik zie in de verte Linaya aankomen. Oh, en trouwens mijn moeder weet dat ik om half vier buiten ben. Dus als ze me niet ziet betekent het dat ik daar ben, dat weet ze ook. Ik stap de auto in, "Salam Linaya, alles goed?" Vraag ik vriendelijk aan Linaya. "Salam Savannah, Hamdoelilah. Alles gaat goed met jou?" Vraagt Lina dan. "Goed Hamdoellilah. Ik blijf twee dagen slapen he. Dus je weet het, we gaan fissa houden!!" Roep ik uit blijdschap. Linaya lacht en knikt. We rijden naar Linaya's huis en als we daar aan komen stappen we uit. We gaan haar huis binnen en ik plof op de bank. "Jou bank is de lekkerste om op te liggen man!!" Zeg ik lachend. "Haha, ewa mlih. Is alleen maar beter toch haha. Van mijn part mag je op de bank slapen vandaag hahaha!" Zegt ze lachend, terwijl ik samen met haar mee lach. Ik sta op en pak mijn weekendtas. Ik loop naar boven en Linaya doet haar jas uit en hangt hem op. Ik loop naar mijn kamer, ja ik heb een vaste kamer waar ik altijd slaap. En het heeft alles. Een douche en wc, een kledingkast, een bed gewoon allerlei dingen die er horen te staan. Mijn kamer is zoooo mooi en super groot. Die van Linaya is precies hetzelfde als mijne. Ze heeft echt een heel groot huis. Twee verdiepingen, allebei de verdiepingen een woonkamer, een keuken en een mega grote douche. Ze woont hier al 4 jaar. Het is nu 2017, paar dagen geleden woonden ze hier 3 jaar. Nog een jaartje erbij. Ik haal alles uit mijn weekendtas en plaats het in de kast, mijn schoenen op de rekjes en mijn jas en tas opgehangen op de kapstok. Het is nu rond 4 uur. We hebben beide honger, maar geen zin om te koken. Dus we hebben een goed idee. Namelijk, naar de Mac gaan!!! Ik hou van eten, vooral bij de Mac. Bij ChickenSpot is het ook heel lekker. Daar kan je gewoon kip nemen enzo, daar is het halal. Bij Mac dan weer niet. Ik trek andere kleren aan. Namelijk mijn zwarte broek en mijn witte shirt. Ik doe mijn zwarte bomberjack aan, ik weet zelfde look als gister. Ik doe mijn grijze fanz aan en een grijze hoofddoek. Linaya heeft ook andere kleren. Ze heeft een rode blouse, een zwarte broek en een zwarte hoofddoek. Ze heeft haar rode superstars aan. En zo lijken we eerlijk gezegd best zusjes. Lina en ik lijken echt op elkaar, innerlijk en uiterlijk. Het is echt super grappig. We hebben super veel hetzelfde. Soms kan dat ook irritant worden, bijvoorbeeld ik weet gelijk waar zij aan denkt en zij weet waar ik aan denk op een moment wanneer het bijvoorbeeld heel stil is. Dan denken we allebei of oh even rusten of Akwardd. Haha, dus we kunnen soms elkaars gedachten lezen. We lijken dus net tweelingen, we kennen elkaar te goed. Maar we voelen ons ook als zussen. Linaya is de slimme, ik ben degene die lol maakt samen met haar haha. We zijn beide klaar dus stappen we de deur uit en de auto in. We rijden naar de Mac drive. Ik wil een broodje met vis, vanille milkshake en frietjes. Linaya hetzelfde, alleen dan een aardbeien milkshake. Ik wil betalen maar Linaya heeft al betaald, terwijl ik mijn portemonnee zocht. "Als we weer iets gaan kopen, hou ik mijn portemonnee de hele tijd vast haha." Zeg ik lachend. We rijden weer naar Lina's huis en stappen de auto uit en de huis in. Ik doe mijn schoenen uit en ga op de mega lekkere bank zitten. Linaya doet hetzelfde en pakt de afstand. Ze doet de tv aan en we eten onze voedsel rustig op.

~
-Vergeet niet om mijn boek in je bibliotheek te zetten.
-Vergeet niet om mij te volgen.
-Vergeet niet dat om elke hoofdstuk van dit boek te stemmen.
-Vergeet niet om mijn andere boeken te lezen.
-Vergeet niet om deze boek te delen met je vrienden.

_____________________________________________________
Okay, doeeeeeeeeeeei!!                              |Aantal woorden?:|                               
XxAmina💖                                                   | 1548 woorden. |
                                                                         |____________ |

My life is a messWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu