PART 1

659 51 0
                                    

DI BUMI MALAYSIA

"Anne.... Annee" ibu mengetuk pintu kuat... kerana pintu...terkunci daripada dalam...

"Yaa ada apa ibu?"jawapku mamai dan terus sambung tidur..

"Tak nak pergi sekolah ka wahai anak ku sayang" ibu menjerit dari luar bilik...

" Sekolah? Eh sekolah eaa ? Ehhh ujiannn no!!! "

Aku terus lompat dari katil... kemudian menyambar tuala berdekatan dengan pintu bilik mandi...dan terus masuk dalam bilik mandi untuk bersiap ke sekolahhh....

S
K
I
P

HIGH SCHOOL STARLIGHT

Aku berlari di sepanjang koridor untuk masuk ke klas secepat mungkinn..dah lah harinie masa pertama Madam Norazlina...guru bahasa inggeris...garangg plakk tuh..Sebaik aku sampai di kelas... aku terus duduk di kerusi aku..

"Nasib baik tinggal 10 minit lagi nk start kelas"keluhku.. lalu minum air terlalu gelojohh..tak breakfast tadi pagi T_T ......

"Apasal kau lambat Hani?"soal kina padaku..

"Hmmmm tak laen x bukan bangun lambat lahh tu" Airis berkata...

"Errr hihihiihii.." aku hanya tersengih kambing sahajaa sambil menggaru kepalaku yang tidak gatal...

"Ehh mana Dahlia ngan Yana?"

"Di sini..."

Yana masuk ke kelas sambil minum air tin di tangannya..manakala.. dahlia sudah mendahului yana dan duduk di tempatnya...

"Wehh duduk lahh yana..! Sakai je minum gitu" bebel kina

'Yaaa dah nak duduk laa nii'

Yana pergi ke tong sampah belakang kelas dan membuang tin minuman lalu duduk di tempatnya.

Madam masuk dalam kelas..

"Bangunn!!!!!!!"

Semua pelajar bangun....

"Selamat pagi Madam Norazlina!" Jerit pelajar.

"Selamat pagi! Ok duduk..Kamu tahukan hari ni hari apa?"

"Saya tahu madam! " Nazmi mengangkat tangan..

"Yee, hari apa?"

"Hari Selasa madam!"

"Buuuu!!!!"

"Woii salahh lahh!!!"

"Buhhh mende lahh!!!"

"Pigirahhhh!!"

"Harini kamu semua ada ujian lisan berkumpulan laa -,-" bebel madam azlina..

"Noooooo!!!!" Jerit pelajar lelaki..

S
K
I
P

"Terima kasih madam azlina!!" Jerit pelajar...

"Dah siap wehh hw sains? " kina bertanyaa..

"Aku dah siap" hani..

"Dah...pesal?" yana...

"Saya dah siap.. " dahliaa..

"Dah..asal..kau tak siap?" Airiss..

"Aku akuu dag siap jugak hahahaaa"

Apabila perangai keling kina datang -,-...

"Guys MRS.BLUSHER dah masuk" kata Airis.

Semua mengeluh ...

S
K
I
P

KRINGG....!!!!!!!!!!

"Yeayyy akhirnyaa!!!" Kata Hadi..

"Wee jom makan!! Lapar ahh guyss" jerit yana sambil memegang perutnya..

"Asyik makan je canne tak gemok!!!" kata Airis selamba .

Kumpulan Vicstar pun berjalan ke cafe skolahnya...setelah selesai makan mereka pun pergi masuk ke kelas kerana sebentar lagi masa Bahasa Malaysia..Cikgu Khairil Bariah...

'Nasib sempat doee klau tak kene ceramah perdana pluss hadiah from Khairil Bariah" kata kina.

Hahahahahaa- vicstar..

Tidak lama kemudian..

"Bangun!!!!!!" Jerit ketua kelas iaitu Hadi..

"Selamat pagi Cikgu!!!" Jerit pelajarr...

"Baikk duduk.."

Murid duduk kemudian...

"Kenapa lambat Aqilah?" Soal cikgu ada kumpulan G.S.H.

"Tandas" jawap mereka serentak..

"Aku dah agak dahh..tengok muka kau pun dah tahu..pakai bedak 10 inci" kata Afif selamba...
Satu kelas mengamburkan ketawa..termasuk cikgu join sekaki bantai gelakk..manakala G.S.H sudah menahan malu kerana ditertawakann...

"Berhenti gelak semua!!! dan kamu yang masuk lambat and pkai mekap menebal.. jalan itik.. 4 kali pusing koridor ini.."

"Peerghh daebakk Cikgu!!! Masuk majalah nnti agaknya camne ntah 'MODEL TERKENAL MALAYSIA KENA JALAN ITIK 4 ROUND DI KORIDOR' kompemm daebakk nii " kata yana sinis sambil mengacah acah gelakk...

Satu kelas bantai gelakkk...

"Kesian korang hmmmpppp!!!" Kata sinis Airis..

"Fine harini hari kau vicstar..esok esok aku akan buat lagi truk daripada nii ".gumam hati Aqilah dan keluar dari kelas bersama gengnya untuk menjalankan hukuman...

Hihihii haii guyss ermm ermmm agak gila bukan cerita ni huhhuhuuu what S
so ever korang vote laa ye untuk support ff ni huhii... terima kasih...

MY REAL IDENTITY[C]Where stories live. Discover now