PART 19

149 16 0
                                    

STILL DI BEIJING

LUHAN POV

Aku terbangun dari tidur.. aku mengeliat badan sedikit...kemudian aku melihat sekeliling macam lay hyung... blur memanjang mamat tu.... samar samar penglihatanku.. lalu aku melihat jam...

"Baru pukul 5:30 pagi...." katanya yang melihat jam di dinding..tak lama kemudian cik author pun mumcul...

"Oit luhan... awal bangun.. selalunya tak sampai pukul 11 pagi tak bangun bangun.." kata author....

"wahai author mel mel kusayang.... luhan yang manly ni terbangun sebb dah tuhan nak bagi orang terbangun... lagipun author yang taip... suh kita bangun.... ermm ermm.. " katanya...

"Yelah yelah... author taip tidur balik ok ?"  Kata author..

"Yah no!!!  Nak solat... mandi..." katanya merayu sambil menggoyangkan bahu author pakai kedua dua belah tangannya...

"O....Ok...okay...kay boleh behenti tak?" Kata author...lalu luhan melepaskan pegangan tangannya dari bahu author...

"Sayang author!!  Dah now author berambus dan luhan nak mandi dan solat..."  katanya lalu mencapai tuala dan masuk ke dalam bilik air...

"Haih.. " kata author lalu menghilangkan diri...

Setelah aku habis solat dan mandi....aku melihat jam...jam menunjukkan baru pkul 6:30 pagi...aku mengambil keputusan untuk ambil telefon.. earphone.. lalu aku ke balkoni bilik...lalu ku di kerusi.. cucuk earphone.. sumbat kat telinga.. bukak lagu dan main telefon!!!!

Aku melihat aplikasi whattsaap..aku membukanya.. banyak masuk mesej... aku membuka chat gp exo...

"Hui apa khabar... sihat kat beijing?  Kris?  Luhan? " suho..

"Ok jerr lusa aku balik korea dah.  ." Kris..

"Yoww..kris.. rindu... nanti main bola keranjang tau kat rumah.." kata chanyeol...

"Kau ni.. kris baru pergi 4 hari.. dah macam tak jumpa setahun je gayanya"kata baek...

"Yah!!  Kris gege!  Tao rindu nak tidur dengan gege!! " Tao..

"Kat korea nanti laa yaa tao.. " kris..

Aku scroll sampai vid yang dihantar oleh baek... aku download.. kemudian aku melihat... vid nayra tentang dia sedang melihat bintang dengan baek... sama masanya masa aku melihat bintang.. sungguh lawak video nya ....ayat tak bleh bla dia "klau nak tengok baekhyun matang,bawa dia gi tngok bulan dan bintang dia waktu malam ...takkan siang kan -,- siang ada matahari je.. "...

Lalu ku menutup aplikasi tersebut.. aku berdiri dan memandang langit...

"Ya allah.. jika Engkau boleh menyampaikan perasaan rindu ini kepadanya.. sampaikan angin rinduku padanya.. " kataku lalu masuk ke dalam rumah dan.. turun ke dapur..

LUHAN POV END

END BEIJING

BUMI MALAYSIA

NAYRA POV

Sesudahku selesai solat berjemaah subuh bersama.. ibu ayah d.o oppa dan riz oppa.. terus melangkah ke bilik... aku menutup pintu lalu meletakkan telekungku dia atas tilam dengan kemas.. kemudian aku pergi balkoni.. melihat suasana di situ sangat cantik..

Ku mendongak langit lagi....lama....aku tersenyum... lalu aku berhenti  mendongak langit..aku memusingkan badanku ke arah bilik.. semasa hendak masuk ke dalam bilik.. satu hembusan angin memerjah ke pipiku.. agak kuat.. aku memegang pipiku.. aku tersenyum kembali..

"Luhan oppa.. "  kataku tersenyum....lalu aku masuk ke dalam bilik dan bersiap siap hendak ke sekolah..

S
K
I
P

Aku turun ke ruang tamu sambil menggalas beg... dan memegang dua buah buku teks..buku teks kimia dan matematik tambahan....lupa nak letak kat loker semalam.. berat sudah beg....huahuaaaa!!!  Sedih bukan??

"Nak pergi mana?  Sarapan dulu... " panggil rizz oppa..

"Iya naynay..sedap ibu masak.. " kata sehun... sambil makan mee goreng buatan ibu...

"Tak nak makan... " kataku..

"Jangan ngada ngada.. makan sini... " kata d.o lalu menarik aku duduk di sebelahnya...

"Ok... " kataku lalu makan..

Mereka berbual bual bagi memecahkan kesunyian di meja makan... hanya aku je duk zip mulut sambil makan...

"Anne..tadi malam pergi mana dengan baek?? " tanya tao

"Err... " kataku..

"bila korang keluar.. " kata kai..

"tadi... malam around pukul 10 malam.. " kata chanyeol...

"Mana kau tau... " tanya sehun..

"Aku duduk kat balkoni.. main game ternampak dua ekor tu keluar..baek tarik nayra.. " kata chanyeol lalu sambung makan..

"Kau bawak bini aku pergi mana hah?? " tanya dyo sambil memberi pandangan maut kepada baek..

"Ambik angin malam.. ok i'm done... rizz oppa.. tolong hantarkan anne ke sekolah.. " kataku lalu bangun.. berhenti di ruang tamu ambik beg dan keluar memakai kasut....

Sementara itu...

"Suho..biar aku hantarkan.. kunci kereta kat mana..??" Tanya d.o

"Ada kat tepi televisyen..." kata suho lalu sambung makan..

"Ok.. " kata d.o lalu mengambil kunci kereta dan keluar dari rumah....

S
K
I
P

"Saya hantar awak..  " kata d.o lalu masuk kedalam kereta..

"Aku nak rizz oppa -,-" bebel hatiku lalu masuk kekereta dengan muka terpaksa...

Huhuii... hahahaa best tak?? Macam boring je.. huahua ade aku kesah??  -..- vote and comment ok?  I hope that I hope that... huaa!!!!!!

By:  Exroseth_nayra

MY REAL IDENTITY[C]Where stories live. Discover now