PART 25

126 11 0
                                    

DUA MINGGU KEMUDIAN

PERPUSTAKAAN

Sedang aku memilih buku... tiba tiba ada orang blok aku dari nak keluar... rak buku tu terletak macam nii...

___________________
___RAK SATU_____
___RAK DUA_____
___RAK TIGA_____
__________________

Aku di rak dua... kena blok dengan ENGKU HABIB AL-JUFRI !!!!!!! Eyyyy semak tul mamat ni.... haiyaa....

"Oi tepi sikit..aku nak lalu.. " kataku lalu hendak berjalan kehadapan..

Dia tidak mendengar kataku malah makin mendekatiku... sehingga aku terundur ke belakang... rapat sampai dinding... dia makin mendekat...

"W... wee.... k... kau...nak buat apa ni?? " gagapku..

"Saje..." katanya lalu memegang bahuku... lalu aku menepis dengan kasar...

"Alololooo garangnya..." katanya lalu bermain rambutku lalu mukanya mendekati rambutku dan... dia mencium rambutku...

Aku menolaknya sekuat hati menyebabkannya jatuh terbaring... bdak yang sedang baca buku pun.. semua memandangnya... lalu aku memijak kakinya serentak..

"Jangan ganggu aku..." lalu aku meletakkan kembali buku dan keluar dari perpustakaan dan terus menuju ke tandas yang berdekatan..Vicstar mengejarku dari belakang...

Aku berlari ke tandas...ssesudahnya aku sampai tandas.. aku berdiri menghadap cermin... dan menangis...

"Heyy kenapa ni..." tanya dahlia kepadaku...

"Habib bengong tu kacau kau eaa???" Tanya airis...

"Aku tak sihat... aku nak balik.." kataku lalu keluar dan ambil barang di kelas... lalu pergi pejabat.. minta kebenaran balik.. dan aku pulang ke rumah....

S
K
I
P
(Takda idea first time takda idea nii hahahaaa aduiii...)

3 HARI KEMUDIAN

KELAS 4ASTER

"ok...i want to do a competition....... saya tak kisah nak berapa orang dalam setiap gp....saya nak awak bentangkan tentang keunikan sebuah negara tersebut...."

"Alaaa!!!!!" Budak laki termasuk pengawas yang berdedikasi sangat tu....

"Saya tak kira.... kamu semua kena bentangkan minggu depan....dlam masa seminggu tu... saya outstation.. ade khursus...jadi kamu kena lantik seorang ketua... untuk cabut satu kertas... dlam kertas tu... ada satu nama negara... contoh.. awak dpat negara indonesia... kamu kena bentangkan keunikan yang ada di negara tersebut..... teliti dan terperinci... siapa menang akan dapat hadiah..."bebel madam....

"Siapa ketua sekarang... sila ke depan dan ambil satu kertas..." kata madam...

"Aku ambik.." kata airis lalu ke depan dan cabut kertas... (ayat keling??) Lalu dia datang dan duduk semula di tempatnya kembali... begitu juga dengan yang lain...

"Ok now bkak kertas..." kata madam...

Airis pon membuka kertas itu... dan muka dia agak terkejut.. vicstar berkerumun jadi satu bulatan di mejanya...

"Bak sini.." kata yana lalu merampas kertas tersebut... semua berebut rebut nak tngok... i will be like... 'heyy?? What the ~~~'

"Yeay!!! Senang..." kata yana gembira...

"Negara mana???" Tanya kina...

"Prague... Europe..." katanya...

"Yes!!!! Sana banyak yang best.... kota lama cantik sangat macam parishhh..." kata dahlia...

"Yupp!!! Bestt!!! Aku dah pernah pergi... dengan abang aku..pergi dating.." kataku bangga...

"Aku tak pergi lagi...baru amerika tahun lepas... cuti tahun ni pun kena gi new york..visit abang ting tong aku... "kina...

"Siapa menang competiton tu.. saya bawak kamu bercuti ke negara yang kamu bentangkan tu... understand??" Kata madam..

"Wahhh madam.. madam sponsor kee??" Tanya nazmi..

"Tiket pergi balik dan hotel jee...makan minum shopping duit sendiri..." ujar madam selamba...

"Haaa cantikk ahh tu...." kata dayah...

Kringgg!!!!!(Bunyi tanda masa pembelajaran dah abis...)

"Korang....nanti korang tidur kat rumah aku seminggu ni ok.. kita bincang kat rumah aku ngan siapkan barang-barang..." kataku...

"Hahahaa jom dah lama tak tidur kat rumah kau... rindu ketam masak lemak ibu..." kata yana..

"Kau ni dah besar nak jadi pengkritik makanan eaahh?? Round satu world mencuba makanan makanan baru... makan makan makan je dalam otak kau...." selamba badak sumbu air afrika selatan kina....

"Itu kerjaya nombor dua akuu.. " kata yana...

"Patut gemuk.. -,-" kata airis..

"Eahhh...aku kurus laa berat pon 49.6 kg" kata yana mahu menang...

"50 kg -,-" kina...

"Haahkk alahh.. biarlahh.." kata yana mahu menang lagi...

"Dah dah... jum balik.. orang lain dah keluar kelas.. kita je duk bebel kat sini.." bebel dahlia...

Hohoo vote laa ye vote sekian...author malas nak bebel bebel lagi.....one more thing...baju pink kt kulit buku tu hanna... jhat..heroin yang jadi wallpaper belakang tu... sekian

By: Exroseth_nayra

MY REAL IDENTITY[C]Where stories live. Discover now