DALAM KERETA
Suasana di dalam kereta sunyi sahaja.. hanya bertemankan lagu dia corong radio sahaja... aku hanya diam tak berkutik... mood nak bermanja dengan khalif dah dicampak di dalam lautan hindi sana bagi jauh sikit nanti dia tak bleh datang balik.....
"Esok saya dah balik... " katanya setelah lama aku diamkan diri macam tunggul..
"Tau" jawapku pendek...
"Saya doakan keputusan peperiksaan awak nanti cemerlang.. "ujarnya lalu tersenyum....
"Ok" kataku pendek..
NAYRA POV END
KYUNGSOO POV
Ishh apasal dia macam ni? 10 patah aku tanya 1 patah dia jawap... ni tak bleh jadi... aku kena buat sesuatu.. mesti !!! Dia ni dah lain sejak kena culik...apalah yang orang tu sumbat kat mulut dia ni.. haih.. sayangku.. aku ni jenis tak sweet sikit... hati kental duhh... dulu ni kuat bebel makin lama makin rindu bebel dia tu... haih...
Setibanya di perkarangan sekolah... dia terus turun dan lagak seperti biasa... takde nak bagi flying kiss ke apa... aku ni macam halimunan je bagi dia...ya Tuhan...
Aku meluncur keluar dari perkarangan sekolahnya...aku terus balik ke rumah.. packing baju esok petang dah berangkat balik korea... aku malas nak packing baju lambat...
KYUNGSOO POV END
TAO POV
Bosannya kris gege takde.. dia balik beijing ngan luhan...
"Tao rindu si galaxy yaa?? " tanya suho..
"Hmmm... " kata tao..
"Alaa lusa nanti kita jumpa laa kris tu kan? " pujuk kai...
"Tao... nnti malam ..kita ajak anne keluar shopping...sehun belanja... " ajak sehun
"Yaka?? Aku tak nak ke ajak.. " sindir kai kepada sehun..
"Ehh sehun nak belanja?? Really?? " tanya suho..
"Yelah... sehun yang belanja.. Tapi suho hyung yang bayar.. " selamba sehun.. serentak itu chanyeol dan baek yang sedang main xbox gelak kerana pikupline sehun agak kelakar.. (kelakar ke? -..-)
"Aku dah agak dah..." duga suho...
Semua yang berada di situ menghamburkan tawa mereka bersama sama... yang paling teruk mestilah chanyeol kan.. sampai main game klah teruk dengan baek..
"Sehun buat lawak lagi nnti chanyeol ketawa ketawa senang aku nak kalahkan dia nii.. " ujar baekhyun yang sedang fokus bermain game xbox..
"-..-" sehun menanyangkan muka sebegitu.....
"Apa kecoh kecoh ni? " tanya d.o yang baru turun dari bilik..
"Borak ajak tao gi shopping..." ujar sehun...
"Ohh.. " kata d.o lalu duduk sebelah kai...
Mereka pon berbual bual... sampai ibu datang.. ibu pon join sekaki berbual...
"Apa yang korang berbual ni.. rancak betul.. " kata ayah yang baru balik dari kedai.. beli barang dapur.. yelahh barang cepat abis lagi lagi ikan.. si park yoda laa hantu asam pedas... ade dia suruh d.o buatkan asam pedas memalam buta? Ajaa gila....
"Takda apalaa ayahh..borak kosong jaa.. " kata baek kerana dah berhenti main xbox ganti tao ngan sehun main...
TAO POV END
DI BEIJING
MALAM
KRIS POV
Bayan pelepasan memanggil aku dan luhan untuk segera menaiki kapal terbang kerana lagi 15 minit lagi akan bertolak ke korea... aku memeluk mama dan papa... begitu juga luhan... memeluk mummy nyaa.. oh lupa.. ayah luhan dah meninggal akibat kemalangan... syarikat arwah appanya di beijing dan amerika dijaga oleh ibunya di china dan adiknya.. Xi Luna di amerika... walaupun adiknya berusia 24 sama seperti luhan.. adiknya pandai menguruskan syarikatnya di sana... papa aku juga mempunyai syarikat di amerika di bawah naungan abang aku... WU YI FEI...
"Take care kat sana nanti sayang... " kata mama.. serentak memelukku..
"Mama pon jaga diri kat sini.. " kataku sayu..
"Kris.. jom" kata luhan...
"Jom.. " aku mengambil langkah demi langkah.. akhirnya.. kami duduk di tempat masing masing
"Kapal terbang akan berlepas 5 minit lagi sila pakai tali pinggang keselamatan.." bebel si pilot.. bla bla bla....
Aku mengambil keputusan untuk tidur kerana ini akan mengambil masa 3 jam untuk sampai ke Korea (aku hentam jeelaa jngan percaya dahlaa.. )
KRIS POV END
KEESOKKAN PETANGNYA
LAPANGAN TERBANG ANTARABANGSA SENAI JOHOR
NAYRA POV
"Oppa.. " kataku lalu memeluknya erat..aku ni paras mulut dia je hujuhu peluk macam orang baru jumpa pakwe dia...
"Shhhh..nnti oppa datang lagi.. don't worry.. nnti oppa dengan family visit anne kat malaysia" kata rizz oppa...
Aku melepaskan pelukan.. aku terlihat airis sedang memeluk sehun.. tannak bagi sehun balik korea.. teruk betul..
Aku memandang d.o... dia hanya memandangku dengan sayu.. sebb nak tinggalkan aku... aku melangkah ke arahnya... dekat.. jarak lebih kurang 3 inci.. semua yang berada kat situ pergi jauh jauh sikit.. nak bagi aku dengan khalif privacy..
"Khalif.. jaga diri kat korea nanti ok? " ujarku lalu aku tersenyum...
Dia mencapai tanganku lalu mencium tanganku..
"Saya akan merindukan awak.." katanya...
"Dont miss me.. " kataku lalu ketawa...
"Yoo jahatnya.." katanya merajuk...
Suasana krik krik sekejap... kemudian aku melepaskan pegangan tangannya.. lalu aku memelukknya... erat... nak lepaskan rindu...
"Please miss me.." kataku di telinganya sambil memeluk.. hampir gugur air matanya..
Lalu dia pon membalas pelukan ku... erat.. sampai kaki aku tak jejak lantai pon ada gayanya...
"Yess I always miss you even we in same house.. " ujarnya..
"Please take care your heart.." kataku sayu...
"You too.. " ujarnya lalu melepaskan pelukan... begitu juga aku...
"Wiu... dahdahlaa tu... tinggal 10 minit jer ni... " kata kai selamba....
Lalu mereka semua berjalan ke pelepasan... aku melambai tanganku kearah mereka... mereka membalas kemudian masuk kedalam lapang terbang...
"I will miss you" gumam hatiku dan Khalif serentak tanpa memgetahui sesiapa...
NAYRA POV END
Huhii... ahahahaaa...boring ann chap ni aigo.... cerita like panjang lagi ni huahuaa... okok vote laa eaa vote...sekian
By:Exroseth_nayra
YOU ARE READING
MY REAL IDENTITY[C]
General FictionAku Raihan... RAIHAN HANI.. Aku hanya seorang pelajar biasa...ye seorang pelajar biasa yang berumur 16 tahun Tapi.... Aku ada rahsia.. yepp rahsia.. Yang boleh membuatkan satu dunia terkejut. Tapi sampai bila rahsia ni akan tersimpan...adakah iaa a...