DALAM BILIK
Aku termangu sendirian...rindu khalif... apa dia buat kat amerika tu....rindunya... aku mengambil keputusan untuk ajak vicstar jalan jalan sekitar johor...
Aku call airis untuk mengajaknya shopping...segalanya akan diuruskan tempat dan masa... aku menunggu keputusannya...setelah seabad menunggu sms airis (seabad??? Hang gilo? Dah keluar daa loghat negeri mana ntah main sebat je XD)
Tiba - tiba sms ada masuk dalam telefon aku (ayat keling?? Who care? ) aku buka dan tengok isinya bla bla bla...
"Tunggu kat depan rumah kau." Airis...
"Pukul 3 petang..." airis..
"Okk.. " balasku...
Kemudian aku melihat jam di dinding....
"Baru pkul 12...lambat lagi!!!!!!" Jeritku...lalu aku mengambil keputusan untuk turun ke bawah nak tngok ibu buat apa...
"Ibu..." sapaku pada ibu di dapur.....
"Yaa anakku sayang..." kata ibu
"Abang Hanif bila nak balik... " tanyaku...
"Dia sibuk tu..." kata ibu sayu...
"Alaalalaa ibu... apa kata nanti kita lawat abng kat Dublin tu nanti...." pujukku..
"Tak payah laa susah susah.. nanti nak pergi sana pakai banyak duit..." kata ibu...
"Alaa ibu... nanti kita pergi pakai duit anne jelaa... " pujukku lagi...
"Anne tak perlu susah susah untuk kami sekeluarga.." kata ibu sambil potong sayur..
"Aip aip... tak kira.. kena pergi jugak!! Rindu laa abang bakal doktor handsome tu nanti.."
Ni mesti readers tak tau ni hanif ni sapa... hanif ni anak ibu ayah kat malaysia yang tolong jagakan aku kat sini... dia study abroad kat dublin... jurusan perubatan...nak jadi doktor kat sana... dlam watak hanif ni.... Sean Lee Jia Ern yg berlakon dlm cerita pontimau tu jadi hanif... hanif zikri... bakal doktor handsome huahuaaa!!!!...
"Yelahh...nanti kita pergi laa yee??" Kata ibu...
"Yeayyy!!! Sayang ibu!!!" Kataku lalu memeluk ibu...
"Ibu masak ape ni.." kataku tapi masih belum melepaskan pelukanku pada ibu lagi..
"Nak masak ikan tongkol masak kicap.. sayur meranti masak lemak... sayur bendi goreng..." kata ibu..
"Waa!! Nampak sedap... ibu... nak tolong boleh??" Tanyaku..
"Boleh aje...tu tolong siang ikan tongkol tu.."
"Ai ai capten... " kataku lalu menyiang ikan tu... kesian ikan tu... tapi nak buat macam mana?? Dah allah cipta ikan untuk dimakan... (yeke?? Lantaklaa..) hmmm #pray4ikantongkol..
S
K
I
PAku mengempaskan badanku di atas katil... sungguh penat layan karenah si vicstar... lagi lagi kina ngan yana yang agak buas tu -,- terkutuk plak... mianhaeyo kina.. yana... huahua..
Aku melihat jam di dinding ...
"Dah pukul 9 malam... " kataku... nasib tuhan bagi ABC minggu ni so... penat nak solat huhuhu.. teribble right?? Biolee tuhan bagi ABC ...klau tak tau ABC tu apa boleh pm author sekian...
Aku bangun... kemudian ambil tuala.. baju...lalu masuk dalam bilik air... membersihkan diri...
Sesudah aku membersihkan diri.... aku ambik keputusan main encik lappyy..nak check boleh guna lagi tak lappy tu.. klau x bleh pkai lagi aku baling sungai bagi buaya makan dan mintak appa belikan baru... hahahaaa apakah???
S
K
I
PSetelahku puas godek godek lappy.. rupanya bleh digunakan lagi... baru nak mintak baru dengan appa T_T .........
Aku bukak skype... tngok punya tngok.. abang hanif on... waaa ni yang best ni... lalu aku bukak.. on skype ngan abng hanif... tak lama kemudian abng hanif jawap skype tu...
"Hai abng hanif!! Assalamualaikum.. " kataku gembira..
"Waalaikumsalam adek maniss... " jawap abang hanif...
"Deyy!! Awak belajar kat dublin..bkan negara bangladesh deyy... " marahkuu..
"Hahahahaaa sorry la dek... rindu nak usik adik abang sorang nii... "
"Jap ehh.. " kataku lalu keluar dari bilik sambil bawak lappy ke ruang tamu.....
"Apakah??" Bebelnya...
"ibuu ayah!!! Anne tengah skype dengan abang hanif.... " jeritku lalu duduk di sofa ruang tamu dan letakkan lappy di meja kopi...
"Laa yaka.. " kata ibu lalu ayah dan ibu jalan dan duduk disebelahku...
Selepas itu kami pon berbual di skype hampir 2 jamm... banyak kisah yang kami ceritakan... sampai cerita aku jatuh dalam tandas pon ibu nak cerita.. buat malu aku jee agagagagaaa....
Ok ff ni akan dihiatuss... maybe sebulan lebih.. okok.. dan ngantuk gengg.. vote jngan dilupakan.. sekian ~~~~
By: Exroseth_nayra
YOU ARE READING
MY REAL IDENTITY[C]
General FictionAku Raihan... RAIHAN HANI.. Aku hanya seorang pelajar biasa...ye seorang pelajar biasa yang berumur 16 tahun Tapi.... Aku ada rahsia.. yepp rahsia.. Yang boleh membuatkan satu dunia terkejut. Tapi sampai bila rahsia ni akan tersimpan...adakah iaa a...