PART 12

199 20 0
                                    

Setelah aku habis duk selfie dengan habang habang exo..aku meluru ke arah Khalif yang sedang duduk berseorangan...

"Hai awakk..." kataku lalu duduk disebelahnya dan memeluk lengannya...

"Dont touch me.." ujarnya selamba sambil bermain laman weibonya..

"Hmmm sorry.." kataku..perlahan...

"...." what?? Diam je?... ok fine!! Aku pun malas nak layan si kepala batu kerikil ni...(logik ke?papejelaa huahua..) aku dahlaa penat... nak layan dia merajuk plak....tade maknenya aku nak pujuk eyy dahlah penat gila.. baru balik dari malaysia ke korea!! Dengan x berehatnya lagi...eyyy...kene layan perangai dia plak.. kalau tak disebabkan aku ade photoshoot penting esok...memang tak lahh nak balik sini...

"Ok laaa dari cakap dengan TUNGGUL yang takda perasaan... baik masuk rumah dan TIDUR lagi bagus!!" Kataku lalu masuk ke dalam rumah...kemudian aku menghempas bilik tidur aku sekuat - kuatnya...peduli apa aku kalau diorang dengar..

"Ohh mak kau..." latah oppa

"Terkejut aku...haih.. nak bagi aku heart attack ka?" Kata lay...

Suasana menjadi krik krik sebentar...5 minit kemudian..

"Wehh jom balik..dah nak dekat pkul 1 pagi ni..esok ade photoshoot.." kata xiumin yang dari tadi senyap membisu..

"Yelahh aku nk tidur ni..ngantuk gila ni.." kata chen lalu memguap..

"Dah jom balik.." kata d.o lalu berjalan ke kereta meninggalkan yang lain...

"Oklahh...oppa oppa yang handsome ni nak balik rumahh..." kata park chanyeol..

"Bye... tapi kau tak handsome.." kata hana selamba..

"K FINE... -,-" ujar chanyeol malas lalu berjalan ke arah kereta...

"Ooo maknenya aku handsome lakann ?? " bangga chen..

"TAK.." kata hana dan airis serentak...

"Ohh okay... takpe..janji aku bahagia dengan life aku.."kata chen lalu pergi ke arah kereta bersama lain kecuali sehunn..

"Bye baby.." kata sehun lalu mencium pipi airis..

"Eeyyy korang ni..geli aku tngok scane ni..nak cium jauh jauh.." kata hana meluat...

"Eyy diaa jeles laa biy.." kata airis pada oh sehun..

"Takde maknenya laa.." kata hana..

"Stop gaduh..sehun nak masuk kereta lu nak balik... bye bye.." kata oh sehun...

"Bai bai... " kata kami lalu melambaikan tangan keaarah 3 biji buah kereta yang sedang meluncur keluar dari perkarangan rumahh..

"Ok laa kak hana.. airis nak tngok si nayra tu..yaa" kata airis lalu meninggalkan hana di depan rumah..

Kemudian hana ternampak sebuah kereta milik appa meluncur masuk ke perkarangan rumah kami kemudian kelihatan omma dan appa keluar dari kereta tersebut...

"Assalamualaikum omma.. appa..baru balik dari mana?? " tanya hana..

"Datingg.." kata mereka serentak...

"Dating jee -,- " bebel hati hana...

"Hana... nnti tlong kuncikan semua pintu...bibik takde..dia balik kampung..lusa dia baru balikk.." kata omma..

"Nae..omma...." kataku lalu membuat yang disuruh oleh omma dan masuk bilik dan..TIDUR..

BILIK NAYRA

"Kau pahal tadi anne? " tanya airis kehairanan..

"Tidurlah..aku takde mood ni.." ktaku lalu tidur..

"Ohh yeka? Nanti mimpi khalif ya.." usik airis..

Aku bangun dari pembaringanku lalu mencapai sebuah bantal lalu aku melemparkan ke arahnya...dia ketawwa..aku sambung tido dah mlas aku nak layan awek sehun ni..gila aku jadinya...

"Lantakkau laa anne.." gumam hati airis lalu tidur di sebelah nayra..

BILIK NAYRA END

KEESOKAN HARINYA

"Humphh!!  Penatnya photoshoot..!!!" kataku lalu menghempaskan badanku ke atas katil di bilikku..

Tiba-tiba kedengaran bunyi telefonku sedang masuk satu sms..aku membuka dengan mlas..

"Awakk..jom keluar? " kata khalif...

"Tannak!! Malas.." balas smsku..

"Kat rumah awak ni tade orng..saya ada depan pintu bilik awak nii.." blas smsnya..

"Ish!!! Yala yala.. pergi tunggu luar..hmphh.." blasku lalu masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan badanku..






Mian...x best huhi... senanya panjang lagi..hmm sebb wattpad ni gila da terpadam plak chap ni...hmm mian..guyss..

By: Exroseth_nayra..

MY REAL IDENTITY[C]Where stories live. Discover now