PART 38

124 14 0
                                    

BUMI MALAYSIA

DAHLIA POV

"hwaaaa....... ~~~" menggeliatku + menguap... kerana baru siap buat hw...

"Banyak betul hw hari ni..." bebelku lalu mengemas buku lalu memasukkan dalam beg... kemudian baring ke atas katiklku.... yelaa atas katil... takkan bawah katil ye dak??

Tiba tiba terdengar bunyi deringan telefon memecahkan sunyi suasana di dalam bilik... aku mengambil telefon tersebut.... aku melihat pemanggil tersebut...

Aku tersenyum....lalu menjawab panggilan tersebut...

"Assalamualaikum..."  kataku...

"Waalaikumsalam..." kata???

"ada apa awak telefon saya luhan???" Tanyaku lalu berjalan ke luar balkoni kemudian duduk di kerusi yang sudah tersedia di situ....

"Tanya khabar awak ja... awak sihat??"

"Sihat...awak??"

"Penat sikitlaa.... lagipun kami nanti ada exodium kat malaysia... kuala lumpur...nanti saya tempahkan tiket awak dengan vicstar untuk duduk baris vvip depan sekali..." katanya...

"Wahh....bila exo datang???" Tanyaku...

"Lepas awak semua habis jawap spm... mungkin 2 minggu depannya..."

"Wahhh.... nanti saya bagitau anne..."

"Jangan.... nanti dia tak nak pergi....exodium ni.. 3 hari je... " katanya...

"Ohh."

"Nanti cakap... klau tiket tu siapa belanja... ckap appa anne yang tempah..." katanya....

"ohh... ermm"

"Kenapa??"

"Nothingg...ok laa saya nak tidur dulu...good night... assalamualaikum..." kataku lalu menutup panggilan....

"Waalaikumsalam..." jawap luhan tetapi dahlia tidak sempat mendengarnya kerana dia telah menutup panggilan terlebih dahulu....

Kenapa aku rasa dia lebih sayangkan hani dari aku???

Aku mengeluh lantas masuk kedalam bilik aku semula dan tidur....

DAHLIA POV END

S
K
I
P

KELAS 5ASTER

NAYRA POV

"Kelas!!!!  Lepas rehat... korang bawak beg ke dewan...nnti kita ada teknik menjawap kertas sej dan math sampai waktu balik" kata ketua kelas aka Adli Aniq...

"Adehh.. kalkulator tak bawak..." rungut kina...

"Releks.. nanti share share laa.." kata yana...

"Hohoo thanks gemuk...kaulah kawan aku dunia akhirat ~~" kata Kina lagi memeluk yana...

"Heyy.. im not fat huh???" Rengus yana...

"Hehehee yelahh.." kata kina..

"Wehhh.. taknak gi padang ke??  Da time pjk ni..." kata airis.. lalu keluar dari kelas diikuti dahlia dan aku...

"Woiii!!! Tunggulaa... " kata kinayana lalu mengejar airis... dahlia dan aku ....

S
K
I
P

"Wehhh....aku ada dengar... exo nak datang malaysia lepas kita jawap spm.." kata kristine..

"Yess.. nanti aku nk tmpah tiket vvip... boleh tngok baby aku dengan lebih dekat nnti..." kata aqilah bangga...

"Hahahaa aku nak tngok sehun aku..." gedik ria...

"Hahahaaaaa!!!!!!!!" Airis ketawa....

"Sapa jadi mak ponti kat sini..." kata kayra lalu s.g.h memandang vicstar kerana tawa airis sebentar tadi tetapi anne dengan dahlia takde pergi tandas.......

"Kau pahal gelak??  Mental eaa???" tanya kayra pada airis...

"Ahahaaaa!!!!!! Kau diamlah hitam!!  Hahahaaaaa!!!" Gelak yana....

"Erk??  Gila ~~" kata kayra...

"Itu fakta...bkan auta..." kata kina...

"Ria berangan eyyy sehun aku punya.... " kata airis...

"Pasalnya apa plak??" Tanya ria..

"Sebab nama aku airis...awek sehun pun namanya airis... muka aku dengan airis ulzzang dah nak sama yeayy!!!" Kata airis gembira...

"Kalau kau lawa?  Asal tak jadi model kat malaysia??" Kata Ria sinis...

"Sebab aku bkan jadi model kat malaysia ~~ aku jadi model kat luar negara ~~ kau ada?" Tanya airis dengan begitu sinis sekali kepada Ria...

"Huhh!!!" Kata ria lalu blah dari situ... gengnya memgejar dari blakang...

"Apa kecoh kecoh ni??" Tanyaku hairan...

"Hahahahaaa....dah kalah minah tu ~~~" tawa kina...

"Ntah apa apa..." kataku lalu join murid lain main bola beracun ...

S
K
I
P

12/12/2024

"Yahh!!!! Akhirnya aku merdeka!!!!!!!!" Laung kina...

"Yeshhh pasni da tak stress pasal spm lagi..." kata yana..

"Hope kita dapat keputusan yang cermerlang!!!!" Kata dahlia...

"Weyyhhh... macam kenal jee mamat tiga orang tu.." kata airis..
"Mana mana???" Kinayana ~~

"Tuhlaa..." tuding airis pada 3 orang lelaki yang bersweater putih serta mask dan cermin mata....

"Omoo!!! Oppa rizz..."  kataku sambil menyengetkan kepalaku ke kiri... kemudian menegakkan kembali kepalaku......

Hahahaa....ff ni... hampir ke penamat... jadi ada season 2 tapi nak author post sekarangka??   Hahahaa kalau nak.... seen ff author kene cecah 3k dulu n vote 500 keatas... baru author post nge ~~~ jadi?  Sebagai readers yang baik hati ni.. mintak tolong promote my ff ni hahahahaa sebab ff ni ada season 2 & 3 ~~~~~ huhhuhu banyak bukan? Tapi author akan cuba siapkan sampai blan 3 tahun depan ok?  Hehee... dahdahlaaa author bebel kat sini ~~ sekian

By: Exroseth_nayra

MY REAL IDENTITY[C]Where stories live. Discover now