160 kişiyi ölümden kurtaran adam.

1.2K 133 14
                                    

Dot Ritchie Avusturalya’da kötü şöhreti olan ‘Gap’ uçurumuna yakın bir yerde oturuyordu. Bu uçurum yıllardır depresyonda olup hayatını sonlandırmaya karar veren insanların intihara kalkıştığı bir yer. Her gün Don’un gözü dışarıda, kalbi kırık, morali bozuk insanları kendilerini denize atmamaları için ikna etmeyi bekliyordu.

Her seferinde intihar etmek isteyenleri fark eder, onlarla konuşmaya başlar ve onları evine çay eşliğinde konuşmaya davet ederdi. Don, sakin ve duyarlı yaklaşımıyla, onları kendilerinden vazgeçmemeleri ve problemleriyle başa çıkmayı denemeleri için ikna ederdi. Kendisi de aynı zamanda kanserle savaşıyordu. Don, geçmiş yıllarda sigorta sektöründe çalıştığı için, canını kurtardığı kişilerin arkadaşlarına sonrasında şunları söyledi: ‘Ben hayatımı satış elemanı olarak kazandım, onlara da hayatlarını pazarladım.’


1964’den itibaren, Don yaklaşık 160 kişinin hayatını kurtarmasına rağmen ailesi bu sayının 500’e yaklaşacağını düşünüyor. Bu özverili davranışı için, 2011 yılında Avusturalya’nın Yerel Kahramanı seçildi ve madalya almaya hak kazandı. 2010 yılında, Don ve eşi ‘Yılın Vatandaşları’ seçildi.

Ne yazık ki, depresyonda olup intihara kalkışan herkes kurtulamadı. Bazı insanlar konuşmaya bile istekli değildi. Bir seferinde, bütün çabalara rağmen atlamaktan vazgeçmeyen kızı kurtarmak isterken, Don’da az kalsın ölüyordu.

Uçurumun koruyucu meleği 2012 yılının yazında aramızdan ayrıldı.  Don Richie 85 yaşında, evinde eşi Mya ve 3 çocuğu ile beraberken, gözlerini hayata huzurlu bir şekilde yumdu.

İNSAN PSİKOLOJİSİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin