Sinizm Nedir ? Hayata farklı bir bakış açısı.

1.2K 8 2
                                    

Sinizm nedir ?
Aslında sinizm’in ismini duymamış olmamıza rağmen tüm insanların hayatında etkin olan bu kavram eski yunanda ortaya çıkmıştır.Ne olduğunu kısaca anlatmayı deneyeceğim.
Sinizm insanların gizli , açığa vurulmamış amaçları hakkında kötümser, hayal kırıklığına dayalı olarak olayları açıklama tutumu; kendi çıkarlarını korumak veya artırmak için sırf araç olarak başkasıyla ilgilenme ve işleri idare etme eğilimidir.
Sanırım halk arasında bu kavramın adını sinsilik olarak koymuşuz ama insan doğasını ele alacak olursak ve her insanın birbiriyle bir çıkar ilişkisi içinde olduğunu kabullenirsek bu kavramı kötü bir şeymiş gibi görmekten vazgeçebiliriz.
Sinizm’in bilişsel boyutu ; Öfke, hor görme ve kınama gibi olumsuz duygularla ortaya çıkan, örgütün dürüstlükten yoksun olduğuna dair inançtır. Bu açıdan sinizm, eylemlerin ve insan güdülerinin iyiliği ve samimiyeti ile ilgili inançsızlığa olan eğilimdir. Bu nedenle sinikler; adalet, dürüstlük ve samimiyet gibi prensiplerin eksikliği nedeniyle, örgütlerinin uygulamalarıyla kendilerine “ihanet” ettiklerine inanmaktadırlar.
Sinizm’in duygusal boyutu ; Saygısızlık, öfke, sıkıntı ve utanç duyma gibi kuvvetli duygusal tepkileri kapsamaktadır. Sinizm, düşünce ve inançların yanı sıra örgüte yönelmiş objektif bir yargı içermeyen hor görme ve öfke gibi güçlü duygusal tepkileri de içermektedir. Hatta örgütsel sinizm düzeyleri yüksek bireylerin örgütlerini düşündükleri zaman sıkıntı, tiksinti ve utanç bile hissedebilecekleri belirtilmektedir. Bu nedenle, sinizm her türlü olumsuz duyguyla ilişkilidir. Sonuç olarak bu boyutta saygısızlık, küçümseme, öfke, kızgınlık, sıkıntı duyma, utanç hissetme, nefret etme, kendini beğenmişlik, ahlaki bozulma, hayal kırıklığına uğrama ve güvensizlik duygularının yer aldığı belirtilebilir
Davranışsal boyut ; Bu boyutta örgütlerinde sinik davranışta bulunan çalışanlar, örgüt içinde gelecek olaylar hakkında karamsar tahminleri, alaycı mizah gibi unsurları ve örgütle ilgili hakir görmeleri ve güçlü eleştirel ifadeleri de kapsamaktadır.
Küçük bir özet geçip toparlayacak olursak sinizm , tüm insanların kötü ve vahşi birer yaratık olduğunu söyler.
Bir canlının olduğu bir yerde daima güç çekişmesi olacağını ve bunun fazlasıyla vahşice olduğunu savunur.
Sinikler insanların davranışlarının sadece çıkar ilişkileri , güç ve mal için olduğunu savunur ve insanlardan tiksinirler. Eski zamanlardaki sinikler bu felsefeyi istedikleri için benimsemiş ve katı bir şekilde hayata geçirmişlerdir ama günümüzde insanlar bunu sadece bir korunma aracı olarak kullanıyor.
Günümüzdeki sinikler insanlardan kendilerini uzakta tutarak gerçekleştiriyor sinizmi.
Aslında resme biraz geniş açıdan bakınca onların gördüklerini hepimiz göremez miyiz ?
Aslında gördükleri şeyleri azda olsa düşünmeliyiz , kendimizi dünyanın ve maddi varlıkların büyüsüne kaptırmış olamaz mıyız ?

İNSAN PSİKOLOJİSİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin