İnternet bağımlılığı

1K 41 11
                                    

İnternet Bağımlılığı :

Aşırı İnternet kullanılmasının önüne geçememe
İnternette geçen zamanın uzun süreleri olması
Zamanın önemini yitirmesi
Aşırı sinirlilik ve saldırganlık
İş ve Aile hayatının giderek bozulmasıdır.

Bir çok insan bağımlılığın kimyasal madde anlamında anlamaktadır.
Alkol, esrar, kokain ve eroin gibi. Oysaki kimyasal olayın dışında davranışsal bağımlılıklarda söz konusudur. Kumar, alışveriş, bilgisayar ve televizyon izleme de bağımlılık belirtileri gösterebilir.

Zihinsel meşguliyet

Duygu durum değişkenliği

Tolerans
Yoksunluk

Kişiler arası ilişkilerde çatışmalı yapı.

İnternet Bağımlılığı Nasıl Tanımlanır?

İnternetin aşırı kullanımı
Uygun olmayan internet kullanımı.

İnternetin dışındaki kullanılan zamanının önemini yitirmesi

İnternette olmadığında aşırı sinirlilik ve saldırganlık hali
Kişinin iş hayatının bozulması
Kişinin sosyal ve aile hayatının bozulması.

İnternet bağımlılığı nasıl tedavi edilir?

Uzm. Dr. Emine Ak internet bağımlılığının tedavisi konusunda ise şu bilgilere yer verdi. "Daha öncede belirttiğim gibi internet bağımlılığı pek çok psikiyatrik hastalıkla birlikte görülmekte olup, aşırı internet kullanımının gerçekten ayrı bir hastalık mı olduğu yoksa altta yatan başka bir psikiyatrik hastalığın bir belirtisi mi olduğu iyi ayırt edilmeli ve tedavisi buna göre yapılmalıdır. Eğer altta yatan başka bir psikiyatrik hastalığa bağlı bir durum ise hastalığın tedavisi ile patolojik internet kullanımında düzelme görülecektir.

Eğer patolojik internet kullanımı bir diğer psikiyatrik bozuklukla ilişkili değil ise ilaç tedavisi, ek olarak ya da ilaç tedavisinden bağımsız olarak bilișsel-davranıșçı terapi yöntemleri uygulanabilir. Tedavi hedefi internetten tam olarak uzaklaşma seklinde olmamalı, patolojik internet kullanımını sağlıklı internet kullanımına dönüştürmek olmalıdır. Burada özellikle risk grubu olarak işaret edilen çocuk ve ergen ebeveynlerinin, çocukların bilgisayar başında geçirdiği süreye, ev dışında geçirdiği sürede ne kadar internet kullandıklarına dikkat etmelerinin faydalı olacağını vurgulamakta yarar vardır. Eğer çocuklarının okul başarısını, sosyal ilişkilerini olumsuz olarak etkilediği gözleniyorsa en kısa sürede profesyonel yardım almaları gerektir."

İNSAN PSİKOLOJİSİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin