Nomofobi
Günümüzün yeni fobisi olan ve İngilizce 'no mobile phobia' dan türetilen nomofobi, cep telefonuyla iletişim olanağından uzak kalma korkusu olarak tanımlanıyor.
Emetofobi
Kusmaktan korkma hastalığı olarak biliniyor ve tahmin edebileceğinizden çok daha fazla kişi bu problemden yakınıyor. Kusma eğilimi, kişinin isteyerek yapabileceği bir şey değildir. Fiziksel bir sonuçtur. Emetofobi rahatsızlığı yaşayan kimseler koku, kusma sesi ve hatta görme ile ilgili takıntılar yaşar.
Ablütofobi
Yıkanmaktan korkma fobisi olarak biliniyor. Genellikle çocukluk çağında geçirilen bir travmadan kaynaklandığı tahmin ediliyor. Su içinde sorun yaşayan birini görmekten kaynaklanabileceği de olasılıklar arasında yer alıyor. Hatta kişinin böyle bir durumu televizyonda bile görmesi yeterli olabilir. Beyin bu algıyı yıkanmakla ve suyla bağdaştırarak bilinç altında böyle bir korku ortaya çıkarıyor.
Gefirofobi
Köprüden geçme korkusu. Kendini, avuçların terlemesi, kalp atışlarının aşırı hızlanması, denetimi kaybetme duygusu, kilitlenme veya felç olma gibi şekillerde gösterebiliyor.
Genofobi
Seksten korkma olarak tanımlanıyor. Erkeklerde 'kadınlardan korkma' fobisi olarak da ortaya çıkabilir. Yalnız bu eğilimi kadınlardan nefret etme şeklinde algıamamak gerekir. Genofobi vakalarında kadınlara karşı nefret değil sadece incitmeme isteği ön plandadır. Cinsel birliktelik sonrasında, kadının erkeği bırakıp gideceği düşüncesinden kaynaklanır.
Fagofobi
Fagofobisi olan kişiler yutkunma korkusu yaşar. Herhangi bir fiziksel etki olmadığı halde yediği veya içtiği bir şeyi yutmaktan korku duyar.
Terafobi
'4' sayısından korkma fobisi. Bu sağlık sorununa, Çince 'dört' kelimesi ile 'ölüm' kelimesi arasındaki benzerlikten dolayı daha çok Doğu ülkelerinde rastlanmaktadır. Aynı kalıp Japonca ve Kore dillerinde de bulunmaktadır.
Koulrofobi
Palyaçolardan korkma fobisi birçoğumuzun hissettiğinden çok daha kuvvetli bir duygudur ve bazı insanlarda panik atağa hatta kişinin diğerlerinden farklı olduğu hissine yol açıyor.
Otofobi
En kötü fobi olarak nitelendirilen bu durum 'yalnız kalma korkusu' anlamına gelir, ancak hastalığın az rastalanan versiyonunda insanın kendisinden korkması ya da kendisine güvenmemesi şeklinde ortaya çıkabilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İNSAN PSİKOLOJİSİ
RandomBence psikolojinin amacı, insanların neyi, neden yaptığını açıklayabilmek, insanoğlunu daha yakından tanıyabilmektir. Başkalarını tanıyabilmek için önce kendimizi tanımak gerektiğine inanıyorum.Herkesin kendini daha iyi tanıması için bu kitabı hazır...